شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: اتلاف انرژی با برخی از عادت‌های زندگی در ارتباط است و در این خصوص لازم است تا با برنامه‌ریزی‌ کلان، سبک زندگی خود را اصلاح و از این عادت‌ها پرهیز کنیم.
کد خبر: ۵۲۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 23 November 2017
 مهندس ایرج شهین‌باهر، در همایش ملی شهر سبز با بیان این مطلب اظهار داشت: اصل صرفه‌جویی به عنوان یک موضوع مهم در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان کشور پیش‌بینی شده‌است؛ اما تنها با اتکا به این مبحث نمی‌توان به نتایج ایده‌آل دست یافت؛ ارتقای سبک زندگی و اجرای برنامه‌ریزی‌های کلان از ضرورت‌هایی است که می‌تواند عادت اسراف را از زندگی شهری حذف کند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام رسمی سازمان ملل در سال ۲۰۰۷ نیمی از جمعیت کره زمین، ساکن شهرها است و ارتباط انسان‌محوری با انرژی‌های نو بای گسترش یابد.

شهردار تبریز با بیان این‌که در دسترس‌‌بودن انرژی‌های فسیلی در کشورهای جهان سوم، موجب آسیب‌های زیست‌محیطی شده‌است، گفت:  با این حال در سال‌های اخیر، اقدامات مناسبی برای جبران این آسیب‌ها صورت گرفته که ایده «شهر سبز» و استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی از آن جمله است.

شهین‌باهر با اشاره به این که سحرخیزی و نشاط جسمی، از توصیه‌های مهم حوزه سلامت است که در مباحث دینی نیز تاکید شده است، اظهار داشت: با این حال، پرمخاطب‌ترین برنامه ورزشی کشور در ساعات پایانی شب پخش می‌شود و طبق آمار پیامکی، میلیون‌ها نفر در پیک ساعت مصرف برق، مشغول تماشای این برنامه می‌شوند که این، در تضاد با سبک زندگی مبتنی بر صرفه‌جویی است.

وی متذکر شد: مدیریت شهری تبریز در دور جدید، تمام ظرفیت‌های خود را معطوف انسان‌محوری خواهد کرد؛ توجه ویژه به محیط زیست و توسعه فضای‌سبز، در همین راستا مورد توجه است.

شهردار تبریز تصریح کرد: دور جدید مدیریت شهری با آغاز دو پروژه فضای سبز در ستارخان و گلگشت آغاز شده‌‌ و در روزهای آتی نیز شاهد  افتتاح یک بوستان ۱۰ هکتاری در محدوده مرکزی شهر خواهیم بود؛ این آغاز را به فال نیک می گیریم و امیدواریم اولویت‌های زیست‌محیطی را با مشارکت شهروندان پیش ببریم.

شهین‌باهر از ورود ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و‌نقل شهری تا یک ماه آتی خبر داد و گفت: این تعداد اتوبوس مجهز، در بحث ترافیک و آلودگی هوای شهر تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: کارخانه مدرن زباله سوز تبدیل پسماند به برق از گام‌های اساسی مدیریت شهری است که تا سه سال آتی اجرا خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین در سخنان آغازین خود با تسلیت درگذشت جمعی از هم‌وطنان‌ زلزله‌زده، اظهار امیدواری کرد انسجام برنامه‌ریزی‌های شهری، در راستای آمادگی و تسهیل مدیریت بحران مورد توجه باشد.

مهندس شهین‌باهر همچنین در همایش ملی شهر سبز و گرامی‌داشت روز جهانی شهرسازی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد،  از «دکتر محمدمنصور فلامکی» به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی علم شهرسازی و هنر معماری یاد و با اعطای لوح زرین عمارت شهرداری تبریز از این استاد صاحب‌نام تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار