عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه علامه جعفری در مقام علم و عمل حرفی برای گفتن داشت گفت: ایشان از نظر علمی در جاهایی پا گذاشت که ورای تفکر عارفان و فیلسوفان بود.
کد خبر: ۵۲۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴ 23 November 2017
 حجت‌الاسلام احمد احمدی عصر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی بررسی اندیشه‌های فلسفی علامه جعفری (ره) که در دانشگاه هنر برگزار شد، با اشاره به اینکه علامه جعفری در مقام علم و عمل حرفی برای گفتن داشت اظهار کرد: ایشان از نظر علمی در جاهایی پا گذاشت که ورای تفکر عارفان و فیلسوفان بود.

وی با بیان اینکه در آثار دینی هنر نهفته است افزود: قرآن کریم، دعای کمیل، مناجات خمس‌عشر ببینید همه‌اش نظم و حساب و کتاب است چراکه مضامین دینی و دعاها اگر دلنشینی کلام و زیبایی نباشد، جا نمی‌افتد و از زبان هنر برای بیان مطالب بهره برده شده که علامه نیز در آثار خود فلسفه هنر و بهره‌گیری از آن در عرصه دینی را تبیین کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ترویج افکار و اندیشه‌های علامه جعفری مغفول واقع شده است گفت: کتب علامه جعفری میراث بزرگی است که وقتی در خارج از کشور ارائه می‌شد، بسیاری از خارجی‌ها در مورد مسائل مطرح شده در این کتب تعجب می‌کردند و تحسین می‌کردند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غربی‌ها بیشتر به مفاخر خود ارزش قائل می‌شوند تصریح کرد: غربی‌ها از مفاخر خود چندین میلیون نسخه کتاب و مطالب مختلف منتشر می‌کنند تا زنده بمانند ولی مفاخر ما فراموش می‌شوند که باید زنده نگه داشته و به عنوان الگو به نسل‌های مختلف معرفی شوند.

احمدی با بیان اینکه از نظر علمی استاد ذهن بسیار فعالی داشت خاطر نشان کرد: علامه جعفری آنقدر متواضع بود که شاگردانش اگر انتقاداتی می‌کردند، تشکر می‌کرد برخلاف برخی که برآشفته می‌شوند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی علامه جعفری اظهار کرد: ایشان ذره‌ای تکبر نداشت، نمونه بارز اخلاق، بزرگواری و کرامت بود که با عملش تدریس می‌کرد لذا باید یاد و خاطر این اندیشمند و علامه بزرگ زنده نگه داشته شود و اندیشه‌ها و آثار این علامه بیش از پیش ترویج شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار