در هفته صدرنشینی پرسپولیس تهران و همچنین برد استقلال، کارشناسان ورزش سه 11 بازیکن منتخب هفته را انتخاب کردند.
کد خبر: ۵۲۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 26 November 2017
در هفته سیزدهم تیم پارس جنوبی با شکست برابر پرسپولیس، پس از هفته ها صدرنشینی را از دست داد و به جایگاه دوم تنزل پیدا کرد. استقلال تهران نیز در ورزشگاه آزادی توانست با دو گل فرشید اسماعیلی تیم گسترش فولاد را شکست بدهد و به رده نهم جدول صعود کند.


کارشناسان ورزش سه، تیم منتخب این هفته را انتخاب کردند که با هم آن را مرور می کنیم:

 

دروازه بان:


وحید شیخ ویسی(استقلال خوزستان)


دروازه بان استقلال خوزستان در مهم ترین موقعیت پیکان در ثانیه های پایانی برابر مهدی شیری توانست درون محوطه شش  قدم با یک عکس العمل عالی باخت تیم جلالی پس از هشت هفته را امضا کند.

 

این دروازه بان البته در طول ٩٠ دقیقه واکنش های خوبی داشت و بازهم نشان داد که در فرم خوبی قرار دارد. ویسی که دروازه بان خوب را از پدر و مادر خوب، بهتر می داند مطمئنا از حضور این بازیکن در تیمش خوشحال است.

 

 

مدافعان:

 

سیدجلال حسینی(پرسپولیس تهران):


 
کاپیتان پرسپولیس با حضور خود بار دیگر استحکام را به خط دفاعی سرخ‌ها بازگردانده و کافیست به آمار دریافت گل‌های این تیم قبل و بعد از حضور او دقت کرد. پرسپولیس در بازگشت سیدجلال حسینی در چهار دیدار اخیر موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد. شماره چهار سرخ‌ها در دیدار برابر برترین خط هجومی لیگ برتر نیز که میانگین بیش از ۲ گل زده در زمین خانگی‌اش را داشت توانست مانع از ایجاد خطر جدی روی دروازه تیمش شود. علی دشتی به عنوان ستاره دیدار برابر استقلال در این بازی به مهاجمی دور از باکس دروازه پرسپولیس تبدیل شد تا آنها پارس جنوبی را در زمین تختی ناکام بگذارند و ردپای سیدجلال حسینی در رهبری دفاعی تیمش غیرقابل انکار بود.

 


فرزاد جعفری(فولادخوزستان):


مدافع راست بهبهانی فولاد خوزستان یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت این تیم اهوازی تا کنون بوده است. او در پیروزی تیمش برابر ذوب آهن عالی عمل کرد، او در نیمه اول برایر شریفات و همچنین تبریزی عالی عمل کرد و باعث شد تا شریفات در ابتدای نیمه دوم تعویض شود، جعفری در نیمه دوم نیز عملکرد نیمه اول خود را ادامه داد تا فولاد با یک کلین شیت دیگر به موفقیت هایش ادامه بدهد.
عملکرد درخشان وی باعث شد تا نامش را به نمایندگی از فولاد در بین ١١ مرد منتخب هفته قرار بدهیم.

 

 

عبدالله حسینی(پدیده):

 


در برد ٣-١ پدیده در مشهد برابر نفت تهران خط دفاع این تیم عملکرد خوبی داشت، عبدالله حسینی مدافع این تیم در این بازی کم نقص عمل کرد تا نام وی را در لیست تیم منتخب هفته سیزدهم بنویسیم.

 


هافبک ها:


کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس تهران):


هافبک شماره ۱۱ پرسپولیس در دیداری که مهدی تارتار روی عملکرد خط میانی تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده بود تا سرخ‌های مدعی را تحت فشار قرار دهد در نقش یک تخریب‌چی توانست ستاره تیمش در خط میانی لقب گیرد. کامیابی نیا که با حضور محسن ربیع‌خواه فرصت حضور در فاز تهاجمی تیمش را نیز یافته، در آخرین ثانیه‌های بازی با یک موقعیت‌سازی مناسب زمینه ساز پاس گل سه امتیازی تیمش شد تا نقش اصلی پیروزی پرسپولیس را در جم ایفا کند. کامیابی‌نیا با پایان دوران مصدومیت و‌ بازگشت به شرایط بدنی مناسب بدنی رفته رفته به همان هافبک ویژه‌ای که برانکو و حتی در برهه‌ای کی‌روش به او اعتقاد داشت در حال نزدیک‌ شدن است.

 


 

کرار جاسم(صنعت نفت آبادان):

 

هافبک عراقی تیم نفت ابادان مطمئنا بهترین بازیکن هفته سیزدهم لیگ برتر بوده، او در بازی برابر سپاهان دو گل است و البته پاس گل اول تیمش را داد تا برزیلی های ایران جشن پیروزی بگیرند. در حالیکه بازی با تساوی ٢-٢ دنبال می شد، ضربه آزاد استثنایی وی در دقیقه ٨٩ باعث شد تا این بازیکن ارزش های خود را اینگونه نشان بدهد.

 

جاسم کرار که محبوبیت خاصی در ابادان دارد با نمایش فوق العاده برابر تیم کرانچار محبوب و محبوب تر شد، فراز کمالوند پس از بازی او را نابغه لیگ برتر ایران دانست.

 

 


سرور جپاروف(استقلال)

 


با گذشت زمان دلیل اصرار و پا فشاری منصوریان برای جذب این هافبک ازبک با وجود حضور جباری، اسماعیلی و شجاعیان در پست هافبک شماره ۱۰ مشخص شد. ستاره اول آبی ها شاید در این هفته گل و یا پاس گلی را ثبت نکرد اما در طول جریان بازی به بازی آبی ها نظم داد و همین موضوع باعث شد تا استقلال ریتم خود را حفظ کند و به گل های اول و دوم دست پیدا کند. اگر شانس با چپاروف یار بود او می توانست در این دیدار پاس گل ثبت کند اما این هافبک ازبک به دلیل درخشش تحسین بر انگیز در خط میانی استقلال در تیم منتخب هفته سیزدهم قرار گرفت.

 

 


مهدی ترابی(سایپا تهران):


ترابی بازهم به روزهای اوج خود نزدیک شده، او هفته قبل برابر نفت تک گل سه امتیازی تیمش را زد و در بازی این هفته برابر سیاه پوشان بهترین بازیکن تیمش بود، او امیدوار است با روند رو به رشد خود بتواند بازهم جایگاه خود در ترکیب تیم ملی را بازگرداند و بتواند مسافر جام جهانی همراه با تیم ملی ایران باشد.

 


مهاجمان:

 

فرشید اسماعیلی(استقلال)


تغییر پست این بازیکن زیر نظر شفر باعث تحول او شد. اسماعیلی در دیدار با گسترش در نیمه اول فروغ چندانی نداشت اما در نیمه دوم دو گل با ارزش به ثمر رساند تا استقلال برنده زمین مسابقه را ترک کند.


یک حرکت انفرادی در کنار ضربه دقیق با پای غیر تخصصی باعث شد تا اسماعیلی در دیدار با گسترش دبل کند و مهاجم اول هفته سیزدهم باشد.


این مهاجم جوان بعد از تغییر پست موثرترین بازیکن استقلال در مسیر گلزنی است و با این روند می تواند همچنان بازی در پست مهاجم سایه را تجربه کند؛ پستی که درخشش در آن را مدیون شفر است.

 

 

حسین مهربان(پدیده مشهد):


مهربان در دقایق پایانی پاس مهدی نظری را گرفت و بعد از دریبل عزتی از زاویه بسته توپ را وارد دروازه فراهانی کرد تا خیال مشهدی ها از برد راحت شود.

 

البته مهربان یک موقعیت عالی داشت و پس از دریبل دروازه بان به تیرک دروازه کوبید تا یک موقعیت خوب خودساخته را از بین ببرد، مهربان البته در طول بازی عملکرد خوبی داشت تا نام وی را برای تیم هفته یادداشت کنیم.

 

 

فرزاد حاتمی(تراکتورسازی تبریز):


مهاجم تراکتورسازی در همان دقیقه ١١ بازی با سپیدرود رشت موفق شد دروازه صادقی را البته با اشتباه دروازه بان تیم حریف باز کند. حاتمی علاوه بر این گل، در دقایق دیگر بازی عملکرد خوبی داشت و به خط دفاع تیمش در دقایق پایانی کمک کرد تا سه امتیاز مهم خانگی حفظ شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار