تسنیم: دو وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کیلوگرم کشورمان به مدال نقره و برنز جهان رسیدند.
کد خبر: ۵۳۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 06 December 2017
 در روز پایانی مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا و در مسابقات سنگین وزن 2 وزنه‌بردار کشورمان در حرکت پایین‌تر از حریف گرجستانی مدال نقره و برنز جهان را بدست آوردند.

بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در دسته 105+ کیلوگرم به همراه حریف نامدار خود یعنی تالاخادزه گرجستانی از ابتدا نیز برای کسب 3 مدال این دسته با هم رقابت داشتند و در نهایت این تالاخادزه بود که موفق شد با رکوردشکنی عنوان قهرمانی این دسته را بار دیگر به خود اختصاص دهد.

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب نقره گرفته بود، در دوضرب با ناداوری محض به عنوان پنجمی رسید و مدال برنز مجموع را نیز بدست آورد. حسینی نیز پس از کسب مدال برنز یکضرب در دوضرب نیز برنزی شد و در مجموع هم به مدال نقره دست یافت.

حرکت یکضرب:

در حرکت یکضرب بهداد سلیمی ابتدا وزنه 205 کیلویی را بالای سر برد. وی در دومین حرکت وزنه 211 کیلویی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکتش موفق نشد وزنه 216 کیلویی را بالای دستانش فیکس کند و با مدال نقره به کارش پایان داد.

سعید علی حسینی نیز با وزنه 203 کیلویی کارش را آغاز کرد. وی در اولین حرکت موفق به مهار این وزنه نشد. حسینی در دومین حرکتش نیز در کمال ناباوری وزنه 203 کیلویی را نتوانست مهار کند. وی در سومین حرکتش سرانجام وزنه 203 را بالای سر برد تا پس از 8 سال بازگشت خوبی به میادین داشته باشد و به مدال برنز دست یابد.

در این وزن لاشا تالاخادزه گرجستانی با 220 کیلو ضمن شکستن رکورد دنیا به میزان 3 کیلو که در اختیار خودش بود، طلا حرکت یکضرب را بدست آورد.

حرکت دوضرب:

در حرکت دوضرب سعید علی حسینی ابتدا وزنه 236 کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم وزنه 243 کیلویی را مهار کرد. حسینی در سومین حرکتش موفق به مهار وزنه 251 کیلویی شد تا به مدال برنز دوضرب دست یابد. حسینی در مجموع نیز با 454 کیلوگرم به مدال نقره جهان دست پیدا کرد.

بهداد سلیمی در حرکت نخست خود وزنه 241 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در دومین حرکت خود وزن 242 کیلویی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکتش در شرایطی که با رای داوران موفق به بالای سر بردن وزنه 252 کیلویی شده بود، با رای هیئت ژوری 3 چراغ قرمز گرفت تا به عنوان پنجمی دوضرب برسد. وی در مجموع نیز با 453 کیلوگرم به نشان برنز جهان رسید.

لاشا تالاخادزه در دوضرب با 257 کیلو طلایی شد و سیم مارت از استونی با 253 کیلو به مدال نقره دوضرب دست پیدا کرد. تالاخادزه در مجموع نیز بالاتر از حسینی و سلیمی با 477 کیلوگرم و 4 کیلوگرم ارتقا رکورد پشین خود قهرمان جهان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار