فارس:تراکتورسازی در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الاهلی عربستان، الجزیره امارات و برنده دیدار پاختاکور و الغرافه روبه‌رو شده و کار بسیار سختی در پیش دارد.
کد خبر: ۵۳۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 06 December 2017
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ امروز برگزار شد و طی آن تراکتورسازی با قرار گرفتن در گروه اول این مسابقات با تیم‌های الاهلی عربستان و الجزیره امارات و برنده دیدار الغراقه قطر و پاختاکور روبه‌رو شد.

در زیر توضیحات کوتاهی در مورد حریفان تراکتورسازی در این گروه را می‌خوانید:

* الاهلی سخت‌ترین رقیب سرخ‌پوشان تبریزی

الاهلی عربستان به عنوان سرگروه رقابت‌ها در گروه اول لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد. این تیم که سال قبل توانست به عنوان نایب قهرمانی لیگ عربستان برسد جزو سرشناس‌ترین تیم‌های آسیایی است. الاهلی عربستان در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و در چند سال اخیر با هزینه‌هایی که انجام داده همواره در کورس رقابت‌های لیگ قهرمانان برای رسیدن به قهرمانی تلاش کرده است که هیچ وقت در این امر به موفقیت نرسیده است. الاهلی امسال هم جزو تیم‌های بالانشین عربستان است و با کسب ۲۴ امتیاز در شرایطی که دو بازی بیشتر نسبت به الهلال عربستان انجام داده با ۲ اختلاف امتیاز کمتر نسبت به این تیم در رده دوم جدول قرار دارد. الاهلی در لیگ قهرمانان سال قبل هم عملکرد خوبی داشت اما این تیم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف پرسپولیس رفت و طی دو دیدار رفت و برگشت نتوانست نتیجه لازم را کسب کند و حذف شد. السومه مهاجم اهل سوریه الاهلی عربستان خطرناک‌ترین بازیکن این تیم است.

هدایت الاهلی بر عهده سرگی ربروف بازیکن اسبق تیم ملی اکراین است.

* عنکبوت‌ها دومین رقیب جدی تراکتورسازی

الجزیره امارات که جزو تیم‌های پرهوادار لیگ این کشور است دومین حریف جدی تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا است. الجزیره که ملقب به عنکبوت‌ها است تیمی بسیار قدرتمند و سرشناس در کشور امارات و آسیا است. هدایت این تیم بر عهده هنک تن کاته سرمربی سرشناس هلندی است.در خط حمله الجزیره احمد مبخوت و احمد خلیل حضور دارند که خط حمله بسیار خطرناکی را تشکیل داده‌اند.

لاسانا دیارا هافبک سرشناس فرانسوی که سابقه بازی در تیم‌های رائال مادرید، آرسنال و چلسی را در کارنامه دار‌د امسال به جمع عنکبوت‌ها اضافه شده تا مشخص شود الجزیره حریفی بسیار خطرناک و با تجربه است.

* از بین الغرافه و پاختاکور یک تیم رقیب تراکتورسازی می‌شود

تیم چهارم گروه اول پس از برگزاری بازی پلی‌آف بین پاختاکور و الغرافه قطر مشخص می‌شود. پاختاکور جزو سرشناس‌ترین تیم‌های ازبکستان و پرافتخارترین تیم این کشور است که سابقه ۱۱ قهرمانی در ازبک کاپ را دارد. آنها ۱۰ بار هم در ازبک لیگ قهرمان شدند.

هدایت این تیم برعهده عبدور‌امیوف از ازبکستان است. پاختاکور سال گذشته در لیگ ازبکستان با کسب ۵۹ امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد و به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا رسید. آنها در این مرحله کار سختی دارند چرا که باید با عنابی‌پوشان الغرافه قطر روبه‌رو شوند.

الغرافه در حال حاضر شرایط چندان خوبی ندارد. این تیم با کسب ۱۰ امتیاز از ۱۰ بازی در رده هفتم جدال لیگ قطر جای گرفته و امسال در نتیجه‌گیری بسیار ضعیف عمل کرده است.

هدایت الغرافه برعهده جین فرناندز است مربی ۶۳ ساله فرانسوی، فرناندز سابقه هدایت المپیک مارسی را در فرانسه دارد و در بسیاری از تیم‌های حوزه خلیج فارس مثل النصر عربستان، الوحده عربستان، النصر امارات، الخور قطر و.... مربیگری کرده است.

خطرناک‌ترین بازیکن این تیم ولادمیر ویس مهاجم ۲۸ ساله اهل اسلواکی است که در لیگ امسال ۵ گل به ثمر رسانده است.

هر کدام از این دو تیم که بتوانند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند باعث سخت‌تر شدن رقابت‌ها در گروه اول خواهند شد. هر دو تیم حاضر در مرحله پلی‌آف آسیا سرشناس هستند و این نشان می‌دهد تراکتورسازی در مرحله گروهی کار بسیار سختی دارد.

برنامه‌ دیدارهای تراکتورسازی در آسیا

23 بهمن:

تراکتورسازی - الاهلی عربستان

الجزیره - برنده پلی‌آف

30 بهمن:
الاهلی – الجزیره
برنده پلی‌آف – تراکتورسازی

14 اسفند:
الجزیره – تراکتورسازی
برنده پلی‌آف – الاهلی

22 اسفند:
تراکتورسازی – الجزیره
الاهلی – برنده پلی‌آف

14 فروردین:
الاهلی – تراکتورسازی
برنده پلی‌آف – الجزیره
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار