تسنیم: سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: اگر نیمه اول به گل می رسیدیم بازی برای ما خیلی بهتر می شد و می توانستیم در ضد حملات گل های بعدی را هم بزنیم.
کد خبر: ۵۳۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 06 December 2017
یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک - یک تراکتورسازی مقابل فولاد خوزستان، اظهار داشت: فکر می‌کنم نیمه اول خوبی داشتیم و چند موقعیت خیلی خوب به دست آوردیم، اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. می‌توانستیم گل‌های بعدی را هم به ثمر برسانیم، اما فقط یک گل زدیم. آنچه که مشخص است ما باید در نیمه اول گل می‌زدیم، چون خیلی خوب بازی کردیم، اما متأسفانه از فرصت‌های‌مان استفاده نکردیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم بازی خوبی انجام ندادیم. البته وزش باد هم در این موضوع تأثیر داشت. در خط حمله فرصت‌های زیادی را از دست دادیم. در مجموع تساوی حق دو تیم بود، ضمن اینکه اگر ما در نیمه اول گل می‌زدیم می‌توانستیم برنده این بازی شویم. خوشحالم با امتیاز از زمین خارج شدیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی با بیان اینکه تیمش نیم‌فصل سختی را پشت سر گذاشته است، بیان کرد: خیلی از بازیکنان‌مان را در نیم‌فصل اول در اختیار نداشتیم و بسیاری از امتیازات را هم به دلیل نداشتن تجربه کافی بازیکنان‌مان از دست دادیم. با وجود محرومیت‌ها و مصدومیت‌هایی که در تیم ما وجود داشت فکر می‌کنم نتایج بدی نگرفتیم. ضمن اینکه باید یک تشکر ویژه هم از هواداران‌مان داشته باشم که صبوری و از تیم ما در نیم‌فصل نخست حمایت کردند. به امید خدا در نیم‌فصل دوم با تقویت تیم نتایج بهتری می‌گیریم. در نیم‌فصل دوم بازی‌ها سخت‌تر و فشرده‌تر خواهد شد و تیم‌ها هم بسیار سخت امتیاز از دست می‌دهند، قطعاً بازی‌های آسانی در پیش نخواهیم داشت.

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که «شرایط تیم‌تان در نیم‌فصل اول چطور بود؟»، تصریح کرد: در هر صورت ما در تعطیلات نیم‌فصل صددرصد برای جذب بازیکن اقدام می‌کنیم، هر چند زمان کمی هم داریم. روزهای آینده باید در جام حذفی بازی کنیم و بازیکنانی را هم که جذب می‌کنیم باید برای این مسابقات آماده کنیم. امیدوارم در نیم‌فصل دوم از شرمندگی هواداران‌مان در بیاییم. همیشه خود را مدیون آنها می‌دانیم، چرا که نیم‌فصل سختی را تجربه کرده‌اند. محدودیت‌هایی که در تیم ما وجود داشت باعث شد در این مدت چند بازیکن جوان بازی کنند و شناخت ما از آنها بیشتر شود.

وی در مورد نقل‌وانتقالات تراکتورسازی در نیم‌فصل، خاطرنشان کرد: باید تقریباً در همه پست‌ها بازیکن بگیریم. احتمالاً دو بازیکن از لیست ما خارج می‌شوند. سه سهمیه آزاد و شش سهمیه دیگر داریم. 9 سهمیه برای جذب بازیکن داریم و اگر آن دو نفر را خارج کنیم، 11 جای خالی برای جذب بازیکنان خواهیم داشت. یک تشکر ویژه هم باید از بازیکنان داشته باشم که با این مشکلات کار کردند. تعصب، غیرت و حرفه‌ای‌گری بازیکنان باعث شد که در نیم‌فصل نخست حاشیه خاصی هم به وجود نیاید. از تک‌تک آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم تراکتورسازی در واکنش به طرح این موضوع که «آجورلو و باشگاه تراکتورسازی با رسانه‌ها تعامل نداشتند»، یادآور شد: اگر آجورلو روی کارش تمرکز نداشت و بدهی‌ها را پیگیری نمی‌کرد، الان به مشکلات زیادی دچار می‌شدیم و اولین تیمی که از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شد، تراکتورسازی بود. اینکه شما می‌گویید آجورلو با رسانه‌ها تعامل ندارد، باید بگویم که من می‌دانم جلسات متعددی برگزار شده تا مشکلات تراکتورسازی حل شود. به شما حق می‌دهم که خواستار تعامل بیشتر بودید، اما باید از آجورلو تشکر کنم که تلاش کرد و تراکتورسازی امروز در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. پرداخت 11 میلیارد بدهی از قبل فشار زیادی به ما آورد و باید این مسائل هم در نظر گرفته شود.

وی در واکنش به پرسش خبرنگاری که اصرار داشت تراکتورسازی از لحاظ دوندگی مشکل دارد، تأکید کرد: خیر، در بازی‌های گذشته نتایج و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیم ما دچار اُفت و کاهش دوندگی نشده است. شما موقعیت‌های ما را دیدید؟ چگونه می‌گویید تیم ما با کاهش دوندگی مواجه شده است؟! از تیمی که از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم بوده است و از تیم قبلی‌اش هم چهار پنج بازیکن جدا شدند، چه انتظاری دارید؟ یکسری بازیکنانی داشتیم که در لیگ یک، دو و حتی لیگ سه هم بازی نکرده بودند، اما آنها را در لیگ برتر به میدان فرستادیم. من به شما و هواداران حق می‌دهم که بگویید چرا تراکتورسازی اینجاست. اگر یارگیری داشتیم و نقاط ضعف‌مان را ترمیم می‌کردیم، حق با شما بود، ولی ما از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم بودیم.

«پرسپولیس هم الان به شرایط ما دچار شد و اگر نتواند بازیکنانش را حفظ کند، مجبور است این روزهای سخت را تحمل کند»، گل‌محمدی با بیان این جمله به مشابهت وضعیت تراکتورسازی و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: این اولین بار بود که یک تیم ایرانی از حضور در دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شد و نصف بازیکنانش هم رفتند. با این وضعیت چیز زیادی برای تیم نمی‌ماند. در نظر بگیرید که بازیکنان ما مصدوم هم شدند. من عادت ندارم در مورد کم‌وکاستی‌ها ایراد بگیرم، اما هیچ‌وقت نگفتم دروازه‌بان، مدافع، خط هافبک و مهاجم نداشتم. نه جلوی بازیکنان و نه رسانه‌ها این موضوع را مطرح نکردم. همیشه سعی کردم با دید مثبت به مسائل بنگرم. ما تلاش کردیم با این شرایط بجنگیم و به کارمان ادامه بدهیم. این جایگاه در شأن تراکتورسازی نیست، اما فکر می‌کنم رده دهم با این شرایط خوب بود، نمی‌گویم عالی بود، اما با این شرایط خوب بود. باز هم می‌گویم در نیم‌فصل دوم هم فرصت کم است، اما در نیم‌فصل دوم در شرایط بهتری قرار خواهیم گرفت. کار سخت است، اما تلاش می‌کنیم در نیم‌فصل دوم روند بهتری داشته باشیم. ما می‌توانیم یک تیم در حد قهرمانی برای سال بعد ببندیم. من تا کنون به هیچ‌کس قول نداده‌ام، اما قول می‌دهم که تراکتورسازی یکی از مدعیان قهرمانی در فصل بعد است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا قبول دارید خیلی از مشکلات تراکتورسازی از ناحیه دروازه بود؟»، گفت: نه، این حرف را نزنید. توپی که امروز بازیکن فولاد زد، خیلی از دروازه‌بانان بزرگ هم نمی‌توانستند کنترل کنند. از طرفی دیگر، فشار زیادی روی گروسیان بود و انتظارات زیادی هم از او وجود داشت. روند گروسیان را از بازی اول لیگ تا کنون خوب دیده‌ام. هر دروازه‌بانی می‌تواند اشتباهات فردی داشته باشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی درباره صحبت‌های مطرح شده راجع‌به حضور علیرضا بیرانوند در این تیم گفت: حضور بیرانوند در تراکتورسازی منتفی است. قبلاً هم در این باره صحبت کردیم. در مورد بازیکنان سرباز نه زور و نه پول داریم که بازیکن را به اینجا بکشانیم. هر بازیکن سربازی که می‌آید، روی تصمیم شخصی اوست. صحبت‌هایی هم که برخی از دوستان انجام می‌دهند که بازیکنان سرباز را به تبریز کشاندند، درست نیست. نه در شأن و شخصیت ماست و نه پولش را داریم که این کار را انجام بدهیم. هر تصمیمی که گرفته می‌شود، خود بازیکن می‌گیرد. از طرفی دیگر، بازیکن مجبور است به سربازی برود. فقط تراکتورسازی است که در لیگ برتر می‌تواند سرباز بگیرد. بازیکنانی که در سطح تیم ملی هستند نمی‌توانند به لیگ یک بروند. همه دوست دارند در تیم بزرگ تراکتورسازی بازی کنند. از آن طرف، چون بحث سربازی است برای بازیکنان جذاب می‌شود، آنها دوست دارند که هم سربازی‌شان را بگذرانند و هم فوتبال بازی کنند. این تصمیم شخصی بازیکنان است که کجا سرباز باشند. من هم هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنم. بازیکن باید خودش تمایل داشته باشد که به اینجا بیاید.

گل‌محمدی در مواجه شدن با سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه «گفته بودید بعد از بازی با فولاد بازیکنان جدیدتان مشخص می‌شوند، این بازیکنان چه کسانی هستند؟»، تصریح کرد: من نگفتم که بعد بازی با فولاد لیست می‌دهیم. فقط گفتم زمان داریم که فکر بکنیم و ببینیم در چه پستی می‌توانیم بازیکن بگیریم تا براین اساس تعادل ایجاد کنیم. فعلاً فقط حضور چند سرباز در تراکتورسازی قطعی شده است، اما بازیکنان دیگری هم به‌غیر از سربازان جذب خواهیم کرد.

وی در پایان از رسانه‌ها تشکر کرد و یادآور شد: با مشکلاتی که داشتیم و نتایج نه‌چندان خوبی که گرفتیم، هر جا بودیم پوست‌مان را می‌کندند، اما از شما (خبرنگاران) هم تشکر می‌کنم. در این مدت حمایت کردید و روحیه دادید. ان‌شاءالله در اینجا جشن قهرمانی بگیریم و درباره قهرمانی صحبت کنیم. شاید این مسئله زمان‌بر باشد، اما قطعاً زمانش می‌رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار