رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی خبر داد
رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت : برف و کولاک راه 250 روستا در استان را مسدود کرده است.
کد خبر: ۵۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 07 December 2017
حسین بلوکی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بارش برف در استان آذربایجان‌شرقی موجب مسدود شدن راه 250 روستا در استان شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران راهداری راه روستایی 455 روستا در استان بازگشایی شده است، افزود: در حال حاضر راه 60 روستا در شهرستان ورزقان، 50 روستا در کلیبر، 30 روستا در ورزقان و 30 روستا در شهرستان هوراند مسدود است.

بلوکی خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارش احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی بازگشایی شده وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌شرقی در مورد راه‌های اصلی استان نیز گفت: تمام راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی باز است.

بلوکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 671 دستگاه شامل بلدوزر، لودر، گریدر،کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده‌اند مشغول برف روبی هستند.

وی گفت: تعداد 922 نفر عوامل راهداری زمستانی شامل نیروهای انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در 50 باب راهدارخانه ثابت و91 اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده‌اند.

بلوکی  راه‌های تحت پوشش برف‌روبی استان را بیش از  14 هزارکیلومتر برشمرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به‌کارگیری همه امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد نسبت به خدمات رسانی مترددین جاده‌ها اقدام  می‌کنند.

وی به پاسخگویی 24 ساعته به هموطنان ازطریق تلفن گویای 141درخصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب وهوایی اشاره کرد.

جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی نیز به خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تمام جاده‌های استان به دلیل بارش برف لغزنده و حادثه‌ساز بوده و شهروندان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: بررسی وضعیت خودرو قبل از حرکت به لحاظ پر بودن باک بنزین، سالم بودن لاستیک‌ها، زنجیرچرخ، برف پاک‌کن و چراغ‌های عقب و جلو همچنین همراه داشتن لباس گرم و خوراکی لازم برای افرادی که قصد سفر دارند، لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :