با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان مشتاق، مجموعه پروژه‌های زیست‌محیطی، خدماتی و فرهنگی عینالی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۵۳۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 11 December 2017
پروژه دریاچه ۵۴ هزار مترمکعبی داغ‌گلی، نگارخانه، پیاده‌راه چهار کیلومتری و جنگل‌کاری ۲۰۰ هکتاری، چهار پروژه مهم سال‌های اخیر، در ارتفاعات عون‌بن‌علی تبریز است که این مجموعه را به یکی از کانون‌های مهم گردشگری شمال غرب کشور تبدیل کرده‌است. 
  
دریاچه ۵۴ هزار مترمکعبی داغ‌گلی از پروژه‌هایی است که به منظور ذخیره منابع آبی و افزایش سطح رطوبت دامنه‌های سبز اجرا شده و به‌علاوه، از حیث تفریحی و جاذبه‌های بصری نیز مزیت مهمی برای آتیه این مجموعه فراهم خواهد کرد. 
  
نگارخانه داغ‌گولی که در مجاورت این دریاچه زیبا طراحی و احداث شده، به غنای فرهنگی و هنری عینالی افزوده‌است. 
  
 پروژه سنگفرش به طول ۴ کیلومتر، از مهم‌ترین طرح‌های پیاده‌راه‌سازی است که با  نصب مبلمان شهری زیبا، تجهیزات ورزش همگانی، توسعه و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و سیستم‌های روشنایی، این محور طبیعی را مهیای استفاده عموم شهروندان کرده ‌است. 
  
توسعه ۲۰۰ هکتاری جنگل‌کاری، دیگر پروژه‌ای است که در ادامه طرح‌های تملک این مجموعه حاصل شده و عینالی را با مشاوره‌های تخصصی کارشناسان محیط‌طبیعی اداره‌کل محیط‌زیست استان، به یکی از زیست‌بوم‌های ارزشمند شمال‌غرب کشور تبدیل کرده‌است. 
  
چهار پروژه مهم عینالی بدون پشتیبانی منابع دولتی، به بهره‌برداری رسیده و تقدیم شهروندان شده‌است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار