مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:
ایرنا:مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارایه خدمات درمانی از طریق دفترچه های رایگان بیمه سلامت ادامه دارد، گفت: مردم نگران نباشند، زیرا با مراجعه به مراکز دولتی همچنان می توانند از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.
کد خبر: ۵۳۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 11 December 2017
وحید مجیدی  تاکید بر اینکه اجرای طرح تحول سلامت در راستای برنامه ششم توسعه کشور انجام می شود، اظهار کرد: دارندگان دفترچه بیمه سلامت برای دریافت خدمات، ملزم به مراجعه به مراکز دولتی هستند و سطح خدمات و میزان خدمات پرداختی در مراکز دولتی به هیچ وجه تغییر نیافته است.
وی خاطرنشان کرد: دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی اگر بخواهند از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند باید به ازای هر نفر سالانه 240 هزار تومان پرداخت کنند.
مجیدی اضافه کرد: براساس مصوبه دولت، تمام بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان) خدمات خود را اعم از مراقبت‌های اولیه، پزشکی عمومی، خدمات سرپایی و بستری از مراکز دولتی دریافت می‌کنند و اگر بخواهند از بخش خصوصی نیز خدمات بگیرند باید هزینه پرداخت کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون 56 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تعداد بیمه شدگان آذربایجان شرقی را 2 میلیون و 300 هزار نفر ذکر کرد که یک میلیون و 300 هزار نفر آن بیمه شده روستایی است.
مجیدی گفت: در حال حاضر بیش از 620 هزار نفر در آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت رایگان هستند که می توانند همانند گذشته از خدمات بخش دولتی بهره مند شوند.
وی همچنین در مورد خدمات دهی به پنج بیماری خاص شامل ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه اظهار کرد: بیماران خاص مشمول بیمه ایرانیان هستند و این افراد همانند گذشته از خدمات لازم به صورت رایگان استفاده می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از پرداخت 400 میلیارد ریال هزینه برای بیماران خاص در سال گذشته خبر داد و گفت: انجام دیالیز در مراکز دولتی و خصوصی کاملا رایگان است.
مجیدی، تعداد مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش بیمه سلامت استان را 310 مرکز با 480 پزشک برای هر 4 هزار و 500 نفر جمعیت روستایی ذکر کرد و افزود: همچنین هر 7 هزار نفر جمعیت روستایی از خدمات یک کارشناس مامایی بهره مند است.
وی راهکار برون رفت از مشکلات درمانی و صرفه جویی در هزینه های دولت را اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده دانست و گفت: سیستم پزشک خانواده طرحی کاملا علمی است که اگر درست اجرا شود بسیاری از مشکلات حوزه درمان رفع می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار