سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سفر اخیر «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس به تهران، گفت: یکی از مشکلاتی که ما در پذیرش هیئت‌های اروپایی داریم، این است که این هیئت‌ها از طرف‌های ایرانی درخواست‌های غیر معقول دارند.

وی افزود: بعضی از درخواست‌های هیئت‌های اروپایی که به ایران سفر می‌کنند، به نوعی دخالت در امور داخلی کشور ما محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه بعضی از سفرای دولت دوازدهم در کشورهای اروپایی اظهار می‌کنند درخواست‌‌های هیئت‌های اروپایی برای سفر به ایران غیر معقول و غیر دیپلماتیک است، اظهار داشت: سفرای ایران در کشورهای اروپایی اذعان می‌کنند که تا حدی درخواست‌های هیئت‌های اروپایی غیرمعقول و غیردیپلماتیک است که ما نمی‌‌دانیم با این درخواست‌ها باید چه کار کنیم.

نقوی‌حسینی در واکنش به درخواست وزیر خارجه انگلیس از مقامات ایرانی برای آزادی دو جاسوس انگلیسی از سوی ایران، گفت:  این نوع مسائل در شئونات دیپلماتیک نیست و نباید در امور داخلی کشور دخالت شود، افرادی که به جرمی بازداشت می‌شوند و اتهاماتی به آنها وارد و اسناد و مدارکش نیز موجود است، باید مورد بررسی قرار گرفته و طبق قوانین داخلی ایران مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید برای مقررات و قوانین داخلی کشورها احترام قائل باشند و اجازه دهند که طبق مقررات داخلی کشور موضوع بررسی و اگر جرمی صورت گرفته، مجازات آن مشخص است، لذا این نوع موارد در عُرف دیپلماتیک نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هنوز موضوع درخواست وزیر خارجه انگلیس از مقامات ایرانی برای آزادی دو جاسوس انگلیسی از سوی ایران در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح نشده، اما در صورتی که مطرح شود، آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با اجرای این درخواست مخالفت خواهیم کرد.