رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی:
فارس:رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه متعلق به هیچ فرد و جای خاصی نبوده و استقلال دارد.
کد خبر: ۵۳۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 12 December 2017
  علی اکبر ولایتی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده‌ای در انقلاب اسلامی بوده که نمونه آن وجود نداشته و البته متعلق به هیچ فرد و جای خاصی نبوده و استقلال دارد.

وی با اشاره به فرمایش  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌ای قدم بگذارد که در عرصه علمی و فرهنگی پیشرفت داشته باشد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های بعدی و رسالت خود را برداشته است و با موفقیت جلو می‌رود. 

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: دست ما مسوولان و خدمت‌گذاران دانشگاه آزاد اسلامی بازتر از دانشگاه‌های دولتی است زیرا هر آنچه که مصلحت باشد در جمع محدودتر تصمیم‌گیری می‌شود تا برای ارتقای کیفی و حفظ کمیت کنونی گام برداشته و به تبع آن هیچ واحدی تعطیل نشود.

وی متذکر شد:  مشکلات اقتصادی ملی و منطقه‌ای است و البته  در تمام دانشگاه‌ها کاهش دانشجو وجود دارد که باید تدبیری در این خصوص شود.

ولایتی ادامه داد: از دانشگاه آزاد اسلامی از سطح کشوری انتظار می‌رود و از استان انتطارات بیشتری می‌رود که باید تبریز الگو شود.

وی با اشاره به اینکه مسوولان قبلی زحمات زیادی در این دانشگاه کشیده‌اند، تصریح کرد: رئیس جدید دانشگاه نیز باید با ادامه این روند و با ابتکارات دیگر باید پیشتازی خود را حفظ کند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ربع رشیدی با آن عظمت دارد شهر دانشگاهی که با عظمت خواجه رشیدالدین تاسیس کرد که نمونه آن در جای دیگری مشاهده نشده است زیرا ۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه وجود داشت و پانسیون برای اساتید  و با رشته‌های پزشکی، مهندسی و فقه و علوم قرآنی فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی و شهر مراغه دارای رصدخانه خواجه نصیر است که به این بهانه بزرگ‌ترین کتابخانه نیز در مراغه تشکیل شد تا پلی برای علم قبل از حمله مغول و بعد مغول شود.

ولایتی بیان کرد:  تبریز دارای علمای بزرگی است که هر کدام به عظمت زیادی کارهای بزرگی برای ایران انجام داده‌اند.

وی با تاکید به اینکه تبریز همین را بس که رهبر معظم انقلاب از این خطه است، گفت: در حال حاضر هر کسی خواست ببیند دانشگاه آزاد چگونه باید باشد به دانشگاه آزاد تبریز ارجاع می‌دهیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: توقع داریم مرحله سوم کارآفرینی و مساله محوری در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تبیین شود زیرا چه مساله مهم‌تر از دریاچه ارومیه در این خطه وجود دارد که باید دانشگاه کار پژوهشی در این راستا انجام دهد زیرا دریاچه ارومیه حیات آذربایجان است و در بین مرزهای زیادی قرار دارد و توقع از این خطه بالاتر است.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه به جای اینکه دانشجو از کشور  به ترکیه رود باید دانشجو از آن کشورها جذب کنیم، ادامه داد:  ترکیه از لحاظ علمی از ما عقب‌تر است و تعداد مقالات علمی ما زیادی بود بلکه باید از ترکیه و آذربایجان به این دانشگاه بیایند و افتخار کنند که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

ولایتی ابراز کرد:  هر وقت در محضر مقام معظم رهبری صحبت از تبریز می‌شود ایشان به علمای انگجی‌ها اشاره می‌کنند که افتخار تشیع هستند.

وی گفت: امید است سال دیگر در این شهر میزبان  تقدیر از اولین‌های دانشگاه‌های کل کشور باشد.

ولایتی خاطرنشان کرد: اگر از ۲۰۰ هزار کتاب کتابخانه مراغه چیزی باقی نمانده است بلکه آنها به یک منبع برای جهان تبدیل شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار