2 سرخ‌پوش در جمع بهترین‌ها
مهدی کیانی و محمد ایران پوریان در پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر در جمع بهترین بازیکنان لیگ قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 13 December 2017

به گزارش تابناک تبریز، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور هفته گذشته به نیمه رسید و نتیجه تلاش تیم‌های مختلف در پایان نیم‌فصل نخست مشخص شد.
 
در این میان سایت ورزش 3 و برنامه 90 به بررسی تیم برتر نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر پرداختند که نام مهدی کیای و محمد ایران پوریان به‌عنوان کاپیتان‌های تراکتورسازی در جمع برترین‌های نیم فصل نخست به چشم می‌خورد.
 
طبق گزارش سایت ورزش 3 این بازیکن توانسته با گلزنی و ساختن چند گل به مدد تیمش بیاید و در دقایقی که در زمین مسابقه بوده توانسته عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد تا به‌عنوان بهترین بازیکن لیگ در پست دفاع راست لقب گرفته و در ترکیب تیم برتر نیم‌فصل جای داشته باشد.
 
در این گزارش آمده است: «اینکه یک مدافع راست بتواند در 15 مسابقه 4 بار برای تیمش گلزنی کند، فقط از عهده محمد ایران پوریان برمی‌آید؛ اگرچه در پست ایران پوریان بازیکنان خوب دیگری نیز در سایر تیم‌ها بازی می‌کنند، اما آمار و ارقام ایران پوریان در مسابقات تراکتورسازی یک سر و گردن بالاتر از بقیه است.
 
در نیم‌فصل اول لیگ هفدهم اگرچه تراکتورسازی به‌واسطه مشکلات فراوان نتوانست نتایج چندان خوبی کسب کند، اما نمی‌شود از عملکرد خوب ایران پوریان چشم‌پوشی کرد. مدافع راست باتجربه تراکتورسازی که یکی از کاپیتان‌های تیمش هم محسوب می‌شود، در کارهای هجومی تراکتور نقش قابل‌توجهی داشته است.
 
او به‌عنوان پنالتی‌زن اول تراکتورسازی خیلی کم پیش می‌آید پنالتی را از دست بدهد اما در این فصل دو گل خود را از روی نقطه پنالتی زده است. بااین‌وجود ایران پوریان توانسته دو پاس گل نیز ارسال کند تا تأثیرگذاری زیادی در موفقیت‌های تراکتور داشته باشد. ایران پوریان در خط دفاع نیز با توجه به جدایی چند بازیکن کلیدی تنها بازیکن باتجربه تراکتور محسوب می‌شد و در این امر نیز وظایف خود را خوب انجام داد.»
 
*دقایق حضور در زمین مسابقه: 1350 دقیقه
تعداد گل: 4
تعداد پاس گل: 2
تعداد کارت زرد: 2

همچنین سایت برنامه 90 نیز همچون گذشته جدول بهترین بازیکنان لیگ را بررسی کرد. روش نمره دهی سایت نود مشابه نشریه کیکر آلمان است؛ به‌این‌ترتیب که به هر بازیکن بر اساس عملکرد فنی‌اش در داخل زمین نمره‌ای بین یک تا شش داده می‌شود. بهترین نمره یک و بدترین شش است. بازیکنانی نمره می‌گیرند که حداقل ۳۰ دقیقه بازی کرده باشند. ضمن اینکه بازیکنانی که در نیمی از بازی‌های تیمشان در لیگ نمره گرفته باشند وارد جدول رده‌بندی بازیکنان می‌شوند.
مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی هفته‌ها در صدر این رتبه‌بندی بود ولی در پایان نیم‌فصل نخست با میانگین کل 2.44 نمره در رده دوم بهترین‌های لیگ جای گرفت تا به‌عنوان دومین بازیکن تأثیرگذار لیگ در نیم‌فصل لقب گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :