شهردار تبریز در راستای آغاز رسمی برنامه‌های تبریز 2018 عنوان کرد
شهردار تبریز گفت: همزمان با آغاز رسمی برنامه‌های تبریز 2018 در فروردین ماه، تبریز میزبان جشن جهانی نوروز با حضور گردشگران خارجی و داخلی و سران چند کشور خواهد بود؛ این موقعیت بی‌نظیر را باید قدر دانسته و تمام قابلیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را معطوف بهره‌برداری هدفمند از فرصت گردشگری ۲۰۱۸ کنیم.
کد خبر: ۵۳۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 14 December 2017
به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر با اشاره به همراهی و مشارکت شهروندان در آغاز سال جدید، اظهار داشت: شهری که میزبان چنین رویداد با شور و نشاطی است، شایسته نیست که نوروز راکد و ساکنی داشته باشد، همه باید دست در دست هم دهیم و فضای شهر را مهیای میزبانی ماندگار کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری جشن نوروز در تبریز با حضور مهمانان داخلی و خارجی فرصت مغتنمی برای اصناف و بازاریان است تا از این فرصت برای افزایش چرخش مالی خود بهره گیرند.

شهین‌باهر با بیان اهمیت نقش گروه‌های مختلف در این راستا، تصریح کرد: یکی از حیاتی‌ترین موارد قابل بحث در این باره، فعال‌بودن بازار تاریخی تبریز است که حامل منافع فرهنگی و اقتصادی است از این رو، این  اثر مهم تاریخی باید در خدمت بازدید و تردد گردشگران باشد تا هم جاذبه و تاریخ تبریز را در ذهن گردشگران حک کند و هم از لحاظ اقتصادی برای بازاریان مقرون به صرفه است.

شهردار تبریز با اشاره به تلاش مجموعه شهرداری  جهت بهره‌مندی شهروندان از تمام ظرفیت‌های گردشگری تبریز اظهار داشت: شهرداری تبریز با حمایت مدیریت استان، در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی، ظرفیت دیپلماسی شهری را در خدمت برنامه‌های گردشگری شهر قرار خواهد داد با این حال، همراهی اقشار مختلف شهروندان کلید اصلی گردشگری ۲۰۱۸ است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری و سایر مجموعه‌های مرتبط در آغاز رویداد ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده است، گفت: میزبان اصلی این برنامه‌ها، شهروندان هستند و انتظار داریم با مشارکت موثر خود در این رویداد، پشتیبان گردشگری شهر باشند.  

باهر با اشاره به لزوم و اهمیت رعایت شعار« بایرامی تبریزده / عید در تبریز هستیم» از جانب شهروندان افزود: در همه جای دنیا گردشگر و توریست عامل تحرک و رشد اقتصادی است و عید نوروز و حضور هزاران گردشگر در این ایام فرصت مناسبی برای صنوف، بازاریان و خدمات‌رسانان در سطح شهر است تا از فرصت حضور این گردشگران بهترین استفاده را بکنند و از طرفی شهروندان دین خود را با میزبانی در خور و  شأن تبریز به تاریخ و هویتشان ادا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار