شبکه خبری ترکیه‌ای مطرح کرد:
دی آندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ‌شده و حدوداً ۶۰ ساله است. وی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) به سازمان سیا پیوست و در ابتدا به‌عنوان نیرویی مبتدی در اردوگاه نظامی پیری در ایالت ویرجینیا مشغول به خدمت شد.
کد خبر: ۵۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 01 January 2018
 

- در چند سال اخیر روسای جمهور ایالات‌متحده آمریکا همچون باراک اوباما و دونالد ترامپ همواره از سیاست‌های جدید خود درباره ایران سخن رانده‌اند و ادعا کرده‌اند که برنامه‌ها و سیاست‌های جدید علیه ایران را تحت نظارت و کنترل کامل خوددارند.

سازمان سیا ۶ ماه قبل مایکل دی آندریا «Michael D’Andrea» افسر سازمان سیا را به‌عنوان مدیر جدید اداره عملیات مخفی این سازمان در ایران منصوب کرد. آندریا پس از ازدواج با یک زن مسلمان به دین اسلام گرویده و نام خود را به آیت‌الله مایک تغییر داد. او بلافاصله پس از اسلام آوردن به‌سرعت مشغول کار در مورد عملیات مخفی سازمان‌ سیا در ایران شد. او به خاطر داشتن نقش اصلی و محوری در عملیات دستگیری و قتل اسامه بن‌لادن، تسلط و آشنایی کامل بر اوضاع و شرایط منطقه خاورمیانه دارد. او همچنین یکی از بهترین افراد (CIA) در زمان حضور نیروهای آمریکایی در کشور عراق بود. آیت‌الله مایک (مایکل دی آندریا) در کشورهای خاورمیانه عملیات مخفی بسیار زیادی را با موفقیت انجام داده است. با توجه به کارنامه و سابقه کاری مایکل دی آندریا درگذشته، به‌روشنی می‌توان فهمید که در پشت ناآرامی‌ها و اغتشاشات ایران چه کسی قرار دارد. از طرفی هم ایالات‌متحده آمریکا آشکارا حمایت خود را از این ناآرامی‌ها در ایران اعلام کرده است.

دی آندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ‌شده و حدوداً ۶۰ ساله است. وی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) به سازمان سیا پیوست و در ابتدا به‌عنوان نیرویی مبتدی در اردوگاه نظامی پیری در ایالت ویرجینیا مشغول به خدمت شد. طبق گزارش‌هایی که در دست است، دی آندریا مأموریت‌های فرامرزی خود را در آفریقا آغاز کرد و به‌عنوان افسر خدمات خارجی در سفارت ایالات‌متحده آمریکا در دارالسلام، تانزانیا مشغول به خدمت شد. دی آندریا سابقه حضور مخفیانه، به‌عنوان فرمانده عملیات اطلاعاتی سیا در مصر و عراق را در کارنامه خود دارد. دی آندریا در سال ۲۰۰۶ به سمت ریاست مرکز مبارزه با تروریسم سازمان سیا منصوب و جایگزین رابرت گرنیر شد. وی در طول ۹ سال تصدی این سمت، فرماندهی بیش از صدها مورد از حملات پهپادی آمریکا در پاکستان و یمن را بر عهده داشت و برای توجیه و دفاع از این حملات در کنگره ایالت متحده امریکا حضور می‌یافت.

دی آندریا با همسرش «فریده کارم جی» در جریان اولین مأموریت خارجی خود در شرق آفریقا آشنا شد. فریده دختر خانواده‌ای ثروتمند در جزیره موریس و با اصالتی گجراتی است و ۱۰ سال از دی اندریا بزرگ‌تر است. او در مجموعه خانوادگی خود مشغول به کار است. شرکتی که در حوزه‌های مختلف مثل تلکام، رسانه، املاک، توریسم، امور مالی و انرژی فعالیت می‌کند. فریده یکی از مدیران ارشد گروه کارم جی است و شرکت‌های خانوادگی او می‌توانند به‌عنوان پوششی برای عملیات سیا مورداستفاده قرار گیرند.

آیت‌الله مایک قبل از حضور در عملیات دستگیری اسامه بن‌لادن در افغانستان، عملیات مخفی بسیاری برای سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) طراحی و اجرا کرده بود. وی پس از گرویدن به دین اسلام به‌عنوان مدیر جدید عملیات مخفی سازمان (CIA) در ایران انتخاب می‌شود تا بتواند اثرات تخریبی بیشتری در منطقه داشته باشد.

پس از انتخاب مایکل دی اندریا به‌عنوان مدیر عملیات سری سازمان (CIA) در ایران، مقاله‌ای به قلم «ماتیو روزنبرگ» و «ادام گلدمن» (Matthew Rosenberg ve Adam Goldman) در روزنامه نیویورک‌تایمز (New York Times) به چاپ رسید. این مقاله به یک نقشه بسیار دقیق و حساب‌شده سازمان سیا که از طرف شخصی بانام آیت‌الله مایک یا شوالیه تاریکی در حال عملیاتی و اجرایی شدن بود اشاره می‌شود و نویسندگان اعلام می‌دارند که این فرد از طرف شخص رئیس‌جمهور ترامپ (و به عبارت بهتر از طرف ایالات‌متحده آمریکا) به‌عنوان مسئول مستقیم در حال طراحی و اماده‌سازی طرح و نقشه‌ای است که اوضاع را برای ایران سخت و مشکل خواهد کرد. در این مقاله با دلایل و شواهد اثبات می‌شود که رئیس سازمان سیا «مایک پومپو» (Mike Pompeo) و مسئول بخش مبارزه با تروریست و فرد دیگری که نام او فاش نشده است (ولی گفته‌شده که دارای ویژگی‌های به‌مانند مایکل دی اندریا است) از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، طرح‌های بسیار دقیق و سخت‌گیرانه‌ای تهیه و عملیاتی کرده‌اند که نمونه آن‌ها را می‌توان در تغییرات سیاسی اخیر به‌وضوح مشاهده و احساس کرد.

در این مقاله آمده است که به خاطر بااهمیت بودن موضوع ایران، باتجربه بودن دستگاه امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و از همه مهم‌تر نداشتن سفارت و یا هر ارگان رسمی دیگری (از طرف ایالات‌متحده آمریکا) در ایران، باعث شده تشکیل یک شبکه یا منبع اطلاعاتی و جاسوسی برای دولت آمریکا در داخل خاک ایران خیلی سخت و حتی غیرممکن باشد.

انتخاب شخص باتجربه‌ای همچون مایکل دی اندریا برای چنین مأموریت سخت و دشواری گزینه به‌ظاهر بسیار مناسبی به نظر می‌رسد؛ زیرا نام اندریا در محافل (CIA) به‌عنوان فرد شماره ۱ عملیات علیه القاعده یعنی کسی که القاعده را به ادعای رسانه‌های غربی به‌زانو درآورده است برده شده و از او به‌عنوان کسی که در منطقه خاورمیانه عملیات مخفی بسیاری زیادی برای (CIA) انجام داده یادشده است.

دیدگاه‌های شخصی وی در مورد ایران برای عموم مردم ناشناخته است و مطلبی دراین‌باره نوشته‌نشده است. در مقاله نیویورک‌تایمز این مسئله اصلاً مهم نیست چون‌که وظیفه دی اندریا در مورد سیاست‌گذاری نیست بلکه اجرای مأموریتی است که در مورد ایران بر عهده او گذارده شده است. شخصیت خشن اندریا، روش و منش او تا به امروز و روش‌های بی‌رحمانه او در کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، یمن به‌عنوان نشانه ایست که بیانگر دستپاچگی و خشونت سیاست جدید آمریکا علیه ایران است. در این مقاله درباره اندریا سؤالات دیگری هم پرسیده می‌شود که به خاطر محرمانه بودن آن‌ها CIA از پاسخ دادن به آن‌ها امتناع می‌کند.

در آمریکا قتل اسامه بن‌لادن موضوع فیلم سینمائی با کارگردانی« Kathryn Bigelow » است که شخصیت مایکل دی اندریا را بانام « Zero Dark Thirty » به تصویر می‌کشد و قابلیت‌های او را در قالب این شخصیت به بیننده نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
بهتر بود می گفتید آیت شیطان مایک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار