کد خبر: ۵۴۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 07 January 2018

بودجه سال 97 متاسفانه تحت تاثیر حوادث هفته دوم آذرماه به کلی از ذهن افکار عمومی رخت بربست.

 

بودجه سال 97 متاسفانه تحت تاثیر حوادث هفته دوم آذرماه به کلی از ذهن افکار عمومی رخت بربست. اقدام قابل تحسین روحانی در علنی کردن بودجه که نشان داد چه نهادهایی ، بودجه های میلیاردی دریافت کرده و می کنند اما خروجی کار انها نمی تواند افکار عمومی را قانع کند. همین حد از اطلاع رسانی برای قدم نخست شفافیت مفید بود. اسم برخی از نهادهای غیر دولتی برای نخستین بار بودکه به گوش مردم می خورد. یا مثلا بودجه ای برای تولید هر کلمه از زبان فارسی معادل 14 میلیون تومان هزینه اختصاص داده است و ..


اما از میان همه این تفاسیر نکته ای که یکی از نویسندگان استان به ان اشاره نمود به نظرم از همه مصادیق و موارد فوق حائز اهمیت
محمد علی کامیار طی یادداشتی که در یکی از سایت های استانی منتشر شده است به موضوع بسیار مهمی اشاره می نماید که نه تنها برای بررسی علل پائین بودن بودجه استانی در سال 97 بلکه در صورت اثبات صحت موضوع به خیانت سه دهه ای به استان ، بازشناسی آن ضروری است .


او نوشته است دهه‌ي 80 ،علي‌رغم انحلال سازمان برنامه و بودجه‌ي استان و ادغام آن در استانداري، متأسفانه به علت اختلافات شديدي كه ميان معاونت برنامه‌ريزي استانداري (سازمان برنامه و بودجه‌ي سابق) و معاونت توسعه‌ي منابع انساني وجود داشته، معاونت برنامه‌ريزي وقت با پشتگرمي به نهاد رياست جمهوري، كينه‌ي حاصل از اختلافات سازماني و شخصي خود را در ارقام اعتبارات جاري و هزينه‌اي استان خالي كرد، به طوري كه كمترين ارقام و مبالغ اعتبارات جاري استان، مربوط به همان سال‌ها بوده است. شوربختانه، همان سال به عنوان سال پايه در تسهيم اعتبارات جاري و هزينه‌اي بين استان‌هاي سراسر كشور تعيين گرديد و افزايش اعتبارات مذكور در سال‌هاي بعد از آن، صرفاً افزايش چند درصدي نسبت به سال پايه يا سال ماقبل آن بوده كه اكنون بعد از گذشت دو دهه از اين دو واقعه‌ي تأسف بار، اعتبارات جاري و هزينه‌اي استان آذربايجان‌شرقي در رتبه‌هاي آخر كشوري قرار دارد.


حال باید دید ان مسئول چه کسانی بوده است که اینگونه ، اقداماتش باعث کاهش سال به سال و یا به اصلاح آب رفتن این ابزار مهم توسعه استان یعنی بودجه استانی شده است. در صورت صحت و اثبات ادعای این نویسنده ، عدالت طلبی ایجاب میکند ، آن فرد رسما پاسخگوی اقدامات خود باشد

برچسب ها: تابناک تبریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار