معاون حمل و نقل شهردار تبریز گفت: فرایند و روند اجرایی طرح زوج و فرد توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل و فرماندهی پلیس‌راهور شهرستان تبریز در حال بررسی است.
کد خبر: ۵۴۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 07 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برای نخستین بار در ایران محدوده و مسیر دوچرخه و فاصله زمانی در تابلوهای تبریز درج‌ شده است اظهار داشت: استمرار عملیات نصب تابلوهای راهنمای مسیر ویژه شهر تبریز به مناسبت رویداد تبریز 2018 همچنان ادامه دارد.

یوسفی تصریح کرد: بررسی و تهیه دستورالعمل اجرایی طرح محدوده زوج و فرد به‌صورت سالانه در شهر تبریز ضروری است، به همین منظور با توجه به موارد مطرح در این زمینه پیشنهادات مشترک این معاونت و پلیس‌راهور شهرستان تبریز در قالب جلسات هماهنگی و بررسی فنی موضوع تهیه و طبق شرح مصوبه مورخ 28 آذرماه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان به استانداری ارسال می‌شود.

وی افزود: در این فرایند و برنامه اجرایی سعی بر آن داریم تا در خصوص پیش‌بینی‌های لازم در زمینه هماهنگی کلیه سرویس مدارس و سرویس کارکنان ادارات، نهادها و دستگاه‌ها پیش‌بینی‌های لازم در زمینه هماهنگی تردد اهالی و ساکنان واقع در محدوده طرح، پیشنهاد تعیین وسیله نقلیه مجاز برای ورود به محدوده در ساعات اجرای طرح شامل وسایل نقلیه امدادی شامل آتش‌نشانی، اورژانس، آمبولانس، خودروهای عملیاتی اداره گاز – برق – آب و فاضلاب، وسایل نقلیه امنیتی شامل خودروهای پلیس‌راهور، پلیس‌راه، اشخاص، حمل و غیره پلاک تبریز، وسایل نقلیه خدماتی شامل خودروهای استیجاری و سرویس ادارات، حمل بار و کالای فاسدشدنی و حمل کالای معمولی پیش‌بینی‌های لازم لحاظ و به مرحله اجرا درآید.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز در رابطه با نحوه معرفی طرح به شهروندان نیز اشاره کرد و یادآور شد: طبق بررسی‌های به عمل‌ آمده و برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در دو مرحله اقدام لازم به عمل می‌آید.

مهدی یوسفی در رابطه با تابلوهای اطلاعاتی سطح شهر در سال 2018 گفت: در راستای بهبود وضعیت شناسایی معابر و دسترسی آسان‌تر شهروندان، توریست‌ها و نیروهای امدادی و امنیتی در سطح شهر تبریز بیش از هشتاد درصد مصوبات مربوط به تابلوها در چند فاز تهیه و نصب شده است که در این تابلوها برای نخستین بار در ایران محدوده و مسیر دوچرخه و فاصله زمانی در تابلوهای تبریز نشان داده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نصب تابلوها تلاش شده محل‌های توریستی، جاذب سفر، پرتردد و مکان‌های گردشگری در اولویت باشند و در محل‌هایی که تابلو نداشتیم یا کمبود تابلو و تابلو فرسوده داشتیم نیز نصب تابلو بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :