روحانی:
رئیس جمهور گفت: همه جا برخی از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء استفاده می‌کنند اما مردم به حق می‌گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید.
کد خبر: ۵۴۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 08 January 2018

 

به گزارش تابناک تبریز از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی امروز (دوشنبه 18 دی‌ماه) در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: همه جا برخی از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء استفاده می‌کنند اما مردم به حق می‌گویند ما را ببینید، به حرفمان گوش کنید و به خواست ما عمل کنید.

وی با بیان اینکه مدیران وزارت اقتصاد سختکوش و در مسیر درست حرکت می کنند اظهار داشت: از زحمات وزیر سابق دکتر طیب نیا و همکاران ایشان تشکر می‌کنم.

روحانی افزود: دکتر کرباسیان دانش و تجربه را توام با هم دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان سبک زندگی خود را به نسل‌های آینده تحمیل کرد تصریح کرد: همه جا، برخی از خواسته‌ها و تجمع مردم سوء استفاده می کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: ریشه مشکلات، فاصله ما مسوولان با نسل جوان است. ملت بزرگی داریم؛ معصوم نداریم و همه مسوولان قابل نقد هستند. نقد مفید است؛ اگر با امید، اراده و راه حل درست همراه باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ انتظار به معنی اعتراض به بی عدالتی‌ها و امید به گشایش امور است اظهار داشت:برای حل مشکلات به جای نفی، افراد و وضع موجود باید نقد شود.

روحانی ادامه داد: مردم مطالبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند. اگر با جان بپذیریم مردم همه کاره کشورند، مسائل حل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر با مردم گفت‌وگو کنیم و شفاف باشیم، مشکلات نیز حل می‌شود تصریح کرد: مردم باید بدانند که کشورهای جهان برای سرمایه گذاری به ایران اعتماد دارند.

وی با تأکید بر کوتاه شدن مسیر مراودات اقتصادی مردم تصریح کرد: گام اول فرهنگ سازی است.

رئیس جمهور، مهمترین رکن اقتصاد را، بازتوزیع درست درآمدهایی مثل مالیات و زکات دانست و اظهار داشت:
در بودجه 97 تبصره هایی برای رفع فقر مطلق پیش بینی کردیم؛ مجلس و نمایندگان نباید به هر دلیلی عقب بنشینند.

روحانی با بیان اینکه کار مجلس تکمیل، کمک و اصلاح است؛ نه تغییر ماهیت و اهداف بودجه تصریح کرد: مشکلاتی مثل اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همه باید به اتاق شیشه‌ای بروند تا مردم بدانند و قضاوت کنند. افتخار دولت دفاع از حق مردم در دسترسی به اطلاعات است.

وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید انعکاس ملّت باشد نه یک جناح تصریح کرد: از هر فناوری عده‌ای سوء استفاده می‌کنند؛ نمی‌توان فناوری و بهره‌مندی مردم از آن را مسدود کرد.نباید چون کتابی علیه من است، جلوی آن گرفته شود.

روحانی با بیان اینکه طی سالها اشتغال حدود صفر بود که به 700 هزار نفر رسید اظهار داشت: درآمد ارزی سال 94 کمتر از نصف آخرین سال دولت قبلی بود.

وی ادامه داد: مردم باید بخوبی از شرایط منطقه ای و جهانی اقتصاد و روند مثبت شاخص ها در ایران آگاه شوند.
باید به مردم توضیح داد که دولت مسیر اقتصاد را درست انتخاب کرده است.حتی اگر همه مشکلات حل شود، زندگی بهتر حق مردم است.

رئیس جمهور، هدف اصلی بودجه 97 را بهتر شدن زندگی مردم عنوان کرد و با اشاره به ناآرامی‌های اخیر اظهار داشت: نا آرامی، سرمایه را فراری می‌دهد و به روند اشتغال لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه بانکها باید به طور کامل به بازار سرمایه متصل شوند تصریح کرد: توسعه ساختمانها و بخش اداری، سرمایه بانکها را منجمد می‌کند. بانکها سرمایه‌ها را برای کمک به اقتصاد آزاد کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مالیات باید فرهنگ عمومی شود، حتی اگر حداقلی باشد تصریح کرد: فرهنگ بیمه باید توسعه یابد تا زندگی مردم از حوادث کمتر آسیب ببیند. بیمه‌گران به فکر سود زیاد نباشند؛ بیمه باید به نفع مردم رقابتی باشد.

روحانی با بیان اینکه انتخاب خدمات حق مردم است و هیچ فرد و نهادی نباید در آن دخالت کند تصریح کرد: دین، انقلاب، تاریخ، کشور، فرهنگ و مردم خوبی داریم؛ وظیفه ماست نیازهای مردم را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: باید مردم مطلع شوند که از منابع عمومی چه کسانی بودجه می‌گیرند. با شفافیت نقدها بهتر شنیده می‌شود و فسادها و مشکلات زودتر رفع می‌شود

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
کاش بقیه مسئولان هم میتوانستند مثل ایشان باشند و مثل همیشه همه چیز را گردن دشمن خیالی نمی انداختند . همیشه یک دشمن نه بلکه چندین دشمن برای فرار از فساد و بد عهدی های خود درقبال مردم برای ما درست کردن .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار