استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی بر مسدود کردن بزنگاه‌های قاچاق تأکید کرد و گفت: مبارزه فیزیکی و دستگیری قاچاقچیان اگرچه لازم است، اما اصل در این موضوع، پیشگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.
کد خبر: ۵۵۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 16 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: وقتی واردات یک کالای مجاز از مبادی رسمی بیشتر از ورود آن از مسیر قاچاق طول می‌کشد، انگیزه‌ای برای قاچاق ایجاد می‌شود که چنین بزنگاه‌هایی باید مسدود شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر آتش زدن کالای قاچاق در منظر عمومی، گفت: تأکید ایشان یک عمل پیشگیرانه است و باید مردم ببینند که درخصوص قاچاق، هیچ‌گونه گذشت و مماشاتی وجود ندارد.

خدابخش اضافه کرد: مخصوصاً درمورد برخی از کالاها مانند لوازم آرایشی و مواد غذایی که با سلامت مردم در ارتباط است، به هیچ‌وجه نباید مماشات کرد؛ چون درصورت ورود این کالاها به جامعه، هزینه‌های بسیار بیشتری برای درمان عوارض ناشی از آنها به مردم تحمیل می‌شود.

وی از مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا خواست دراین خصوص از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر اینکه قاچاق کالا، باید در سرمنشأ آن متوقف شود، افزود: بعضاً مشاهده می‌شود که کالای قاچاق صدها کیلومتر بعد از مبادی ورودی کشف می‌شود؛ بنابراین به جای پراکنده کردن انرژی‌ها در نقاط مختلف، باید آن را در مبادی ورودی متمرکز کنیم.

وی همچنین گفت: عدم تعادل در برخورد با کالای قاچاق در مرزهای مختلف نیز باید حل شود؛ امروز در منطقه آزاد ارس، تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق اندیشیده شده است، اما متأسفانه می‌شنویم که در برخی دیگر از مناطق آزاد، این موضوع زیاد جدی گرفته نمی‌شود.

در این نشست که با حضور مدیرکل امور استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، گزارش دستگاه‌های مختلف درخصوص پیشگیری و مبارزه با ورود و توزیع کالای قاچاق ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار