مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان:
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: بالغ بر 150 مرکز عرضه مرغ زنده و بیش از 80 مورد دوره‌گردی ثابت که در محل معابر به صورت مشخص نسبت به عرضه مرغ زنده اقدام می‌کنند در اهواز وجود دارند
کد خبر: ۵۵۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ 16 January 2018

فرهاد صفدری با اشاره به عرضه مرغ زنده به عنوان یکی از عوامل خطرزا در انتقال آنفلوآنزای پرندگان عنوان کرد: عرضه مرغ زنده در اهواز تبدیل به یک مشکل جدی شده و ممکن است هر لحظه موجب ایجاد بیماری‌های مشترک انسان و طیور شود.

وی افزود: در این بازه زمانی احتمال ورود محموله‌های مرغ زنده و عرضه آن در شهرها نگرانی را در خصوص انتقال آنفلوآنزای پرندگان به استان خوزستان بیش از پیش تشدید می‌کند.

صفدری بیان کرد: بالغ بر 150 مرکز عرضه مرغ زنده و بیش از 80 مورد دوره‌گردی ثابت که در محل معابر به صورت مشخص نسبت به عرضه مرغ زنده اقدام می‌کنند در اهواز وجود دارند. جدا از این موارد دوره‌گردی و عرضه مرغ زنده توسط وانت‌ها نیز در اهواز مشاهده می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان با تأکید بر لزوم رسیدگی شهرداری نسبت به عرضه مرغ زنده و طیور در ورودی و خروجی‌های شهر اهواز تصریح کرد: در بدو ورود به اهواز موارد متعدد عرضه آبزیان و طیور مشاهده می‌شود که در همان مکان اقدام به تمیز کردن، قطعه کردن و تحویل مشتری دادن می‌کنند که باید شهرداری اهواز این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

صفدری ادامه داد: همچنین عرضه مواد غذایی غیررسمی، دام و مرغ زنده در بلوار پاسداران روبه‌روی منطقه کوروش تا منطقه شیبان مشاهده می‌شود که این موضوع از نظر ظاهری و بهداشتی خطراتی ایجاد می‌کند لذا باید شهرداری اهواز اقدامات و برنامه‌ریزی جدی در مورد عرضه دام و طیور و جمع‌آوری دوره‌گردان و دست‌فروشان داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار