معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی :
فارس:معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: مردم باید موضوع تبریز 2018 را به‌عنوان گفتمان همگانی تلقی کنند مخصوصاً تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری و حتی تشکل‌ها و انجمن‌های ادبی و همه آن‌هایی که می‌تواند تأثیرگذار باشند.
کد خبر: ۵۵۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 17 January 2018
 

رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی اجتماعی تبریز 2018 با بیان اینکه مبحث برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بهتر برنامه‌های مربوط به پایتختی تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 جز با سعی و تلاش همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: مردم باید این موضوع را به‌عنوان گفتمان همگانی تلقی کنند مخصوصاً تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری و حتی تشکل‌ها و انجمن‌های ادبی و همه آن‌هایی که می‌تواند تأثیرگذار باشند.

وی افزود: هدف از این مبحث معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری تبریز و آذربایجان شرقی بوده و در صدر این مسئله فرهنگ والای مردمی که میهمان‌پذیر و میهمان‌دوست و مملو از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و آذربایجانی مملو بوده و هدف معرفی این مسائل و جذب گردشگر از این رهگذر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: هدف از جذب گردشگر تنها برای یک سال نیست، این موضوع شروعی برای جذب گردشگر برای سال‌های آتی و متمادی است.

وی تأکید کرد: امروز همه مردم استان در جریان موضوع تبریز 2018 بوده و علاقه‌مند به برداشتن گام‌های مثبتی هستند، هرچند احیاناً کمبود امکانات و نقصان‌هایی هم وجود دارد اما باید دست‌به‌دست هم بدهیم و مشکلات رفع کنیم.

شهرتی فر با اشاره به حوادث اخیر در کشور، بیان کرد: در این حوادث مردم تبریز مطرح می‌کردند که تبریز برای پایتختی گردشگری جهان اسلام آماده می‌شود و خود مردم مراقبت کردند و البته در کنار آن دستگاه‌های امنیتی نیز در مقابل سو استفاده‌کنندگان مراقب بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط در حال‌ توسعه بوده و گشایشی در نحوه رفتار نهادها دیده می‌شود، امیدواریم برای سلایق و علایق مختلف پاسخ‌های مناسبی آماده کنیم و درعین‌حال مراقبت کنیم تا دشمنان ایران اسلامی و وحدت ملی فرصت عرضه اندام پیدا نکنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه استانداری آماده ایجاد بسترها است، گفت: اصلی‌ترین برنامه تبریز 2018 در اویل فروردین همراه با جشن نوروزی و حضور مقامات کشوری و مقامات کشورهای خارجی خواهد بود.

وی بیان کرد: در ارتباط با مسئله موسیقی در استان گشایش‌های خاصی اتفاق افتاده و هیچ کنسرتی در استان لغو نشده و به تقاضاها و درخواست‌ها، پاسخ‌ داده‌ شده است.

شهرتی‌فر ادامه داد: همچنین در ارتباط با اجرای موسیقی زنده در سفره‌خانه‌ها و سالن‌های مجاز شیوه‌نامه مربوطه به‌صورت مصوب از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه‌ شده و در صورت درخواست‌ها زمینه فراهم‌شده است.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم برنامه‌ای به نام تبریز 2018 برگزار کنیم باید محتوایی فاخر و دارای ارزش باشد، 2018 محمل و بستری برای برگزاری کنگره‌های بزرگ و برنامه‌های مختلف بوده و آماده بسترسازی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار