استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از دو پروژه صنعت برق:
استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پروژه تونل انرژی و پست 230 کیلوولت مرکزی تبریز، بر ارتقای ضریب ایمنی و تأمین مطمئن برق مورد نیاز شهر تبریز با بهره‌برداری از این پروژه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸ 20 January 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش عصر امروز (شنبه) با حضور در محل احداث پست 230 کیلوولت مرکزی شهر تبریز از روند اجرای این پروژه و همچنین قسمتی از پروژه تونل انرژی در عمق 16متری زمین بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با توجه به جمعیت دو میلیون نفری تبریز و روند روبه‌رشد تقاضا و همچنین فرسودگی کابل‌های انتقال برق در این شهر که مربوط به 40 سال پیش است، هر لحظه امکان بروز مشکل در تأمین برق بخشی از شهر یا کل شهر وجود دارد.

خدابخش با بیان اینکه این موضوع، ضریب ایمنی انتقال برق را نیز کاهش می‌دهد، گفت: شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان با یک تصمیم درست و منطقی، یک سرمایه‌گذاری 300 میلیارد تومانی را آغاز کرده است که علاوه بر تأمین برق 10 سال آینده شهر تبریز، ضریب ایمنی انتقال برق را نیز حداقل برای 40 سال آتی تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از منابع مورد نیاز برای این سرمایه‌گذاری از محل بانک توسعه اسلامی تأمین شده است، افزود: دو کیلومتر از مسیر چهار کیلومتری تونل انرژی تکمیل شده و خوشبختانه تجهیزات و کابل‌های مورد نیاز نیز خریداری شده است که امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

گفتنی است پروژه‌های پست 230 کیلوولت مرکزی و تونل انرژی شهر تبریز به‌منظور بهبود وضعیت کابل‌های تغذیه‌کننده نقاط حساس شهر، پایدارسازی و ارتقای توان خطوط فوق‌توزیع و جلوگیری از افت ولتاژ برق در این کلانشهر اجرا می‌شود.

برای اجرای این پروژه‌ها درمجموع 35 میلیون یورو اعتبار ارزی و یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی پیش‌بینی شده بود که اعتبار ارزی آن از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی و اعتبار ریالی از محل منابع داخلی شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان تأمین شده است.

تونل انرژی شهر تبریز که به طول چهار کیلومتر و قطر 3.5 متر در مسیر کوه عون‌ابن‌علی تا پست 230 کیلوولت مرکزی تبریز اجرا می‌شود، 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن، 350 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار