رئیس دانشگاه پیام نور اذربایجان شرقی در نشست خبری؛
به گزارش تابناک تبریز، دکتر بخشعلی معصومی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه منابع درسی دانشجویان دقیقا مشخص است خبر اظهار داشت:این دانشگاه کتاب محور بوده و منابع آن در اختیار تهران است و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم.
کد خبر: ۵۵۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 21 January 2018

 به گزارش تابناک تبریز، دکتر بخشعلی معصومی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه منابع درسی دانشجویان دقیقا مشخص است خبر اظهار داشت:این دانشگاه کتاب محور بوده و منابع آن در اختیار تهران است و ما هیچ دخل و تصرفی در آن نداریم.

9 هزار دانشجو در واحد تبریز مشغول به تحصیل هستند/سه مرکز نوآوری در استان ایجاد شده است/حقوق در صدر رشته‌‌های پرطرفدار پیام‌‌نور آذربایجان‌‌شرقی

معصومی در ابتدای نشست خود با اشاره به تعداد ئانشجوی این دانشگاه  گفت: ۲۵ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی پیام نور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۹ هزار دانشجو به واحد تبریز اختصاص دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور در مورد ظرفیت خالی این دانشگاه گفت: ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت این دانشگاه خالی بوده و ما آمادگی خود را برای افزایش رشته های دانشگاهی و پذیرش دانشجویان جدید اعلام می کنیم.

معصومی  در پاسخ به سوالی مبنی بر تعطیلی برخی از واحدهای دانشگاهی پیام نور در استان، اضافه کرد: در سال 95 دو واحد دانشگاهی در خداجو و خاروانه تعطیل شده و به ترتیب با واحدهای مراغه و ورزقان تجمیع شدند که در سال جاری واحد جدیدی تجمع نشده است.

معصومی افزود: درخواست راه‌اندازی واحد بین الملل دانشگاه پیام نور در شهرستان جلفا به مرکز ارائه شده که بنا به دلیل تغیرات مدیریتی فعلا این طرح متوقف گردیده و در صورت تایید دانشجویان داخلی و خارجی در رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی امکان ادامه تحصیل خواهند یافت.

وی در مورد تعداد رشته های دانشگاه پیام نور افزود: در حال حاضر ۱۰۰رشته در مقطع کارشناسی در تبریز و ۲۵الی ۳۰رشته در مقطع ارشد و دو رشته در مقطع دکترا وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی ادامه داد: ۲۳۵ نفر هئیت علمی ثابت و ۱۵۰۰استاد مدعو به صورت حق التدریسی در این دانشگاه همکاری می کنند.

وی افزود: تعدادی از این اساتید دارای درجه علمی استاد، دانشیار، استادیار و استاد تمام هستند و تنها حدود سه یا چهار استاد دارای درجه علمی مربی هستند

معصومی بیان کرد: افزایش شهریه توسط سازمان مرکزی انجام می‌گیرد اما آنچه معمول است سالانه 12 درصد به میزان شهریه برای ورودی‌های جدید اعمال می‌گردد.

رییس دانشگاه آزاد پیام نور آذربایجان شرقی دو رکن آموزش و پژوهش را از ارکان مهم دانشگاه عنوان کرد و گفت: در جهت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی سه مرکز نوآوری در واحدهای دانشگاهی شهرستان هشترود، ملکان و عجب شیر با همکاری پارک علم و فناوری افتتاح شده است تا زمینه فعالیت هر چه بیشتر پژوهشگران را فراهم کنیم.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور اذعان داشت: طبق مصوبه پروژه‌ی عمرانی جدید در استان آغاز نخواهد شد و تنها بودجه به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است.

معصومی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه استان، ساختمان ۶ طبقه مرکز پیام نور تبریز است که با تخصیص بودجه مورد نیاز در اوایل ۹۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تصریح کرد: حضور در کلاس ها اجباری نیست و البته واحدهای عملی، آزمایشگاه و کارگاه‌ها همچون دانشگاه‌های دیگر به صورت کاملا حضوری برگزار می‌گردد.

وی با اعلام اینکه آزمون میان ترم از 6 نمره به ۸ نمره افزایش یافته است، عنوان کرد: حضور در این آزمون‌ها الزامی نیست و دانشجویانی که نتوانند در آزمون‌های میان ترم حضور بهم رسانند، نمره آزمون ترم آنها از نمره کامل محاسبه خواهد شد.

معصومی در پایان خاطر نشان ساخت: طبق اطلاعات آموزش رشته‌ی حقوق پرطرفدارن ترین و رشته‌های علوم پایه و کشاورزی کم طرفدارترین رشته‌های پیام نور استان هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار