در نشست مشترک شهردار تبریز با نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن مطرح شد:
شهردار تبریز در نشست مشترک با نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن از اعطای سوبسید و جایزه به تورهای گردشگری خارجی با مقصد تبریز از سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 22 January 2018
 

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین باهر در دیدار با نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) اظهار داشت: شهرداری تبریز در راستای جذب گردشگر و سوق دادن تورهای گردشگری خارجی به شهر تاریخی تبریز آماده همکاری و پشتیبانی همه جانبه از تور های گردشگری با مقصد تبریز است.

مهندس شهین باهر با اشاره به اینکه «جایکا» در کشورهای مانند ایران با عمل کرده است گفت: کارهایی که جایکا در برخی کشورها و ایران در زمینه میراث فرهنگی انجام داده قابل تقدیر است ما از فعالیت‌های «جایکا» درشهرتبریز استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات غنی کشور ژاپن در حوزه گردشگری استفاده بنماییم.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه در گذشته شهرهایی مانند تبریز که در زمینه اقتصادی و تجاری دارای اقتصادی قوی بودند به فکر استفاده از صنعت گردشگری نبودند افزود: تبریز در گذشته شاید احساس نیازی به استفاده از صنعت گردشگری نمی‌کرد اما الان اقتصاد جهانی بر اساس خدمات، بخصوص خدمات در زمینه صنعت گردشگری می‌چرخد و ما نیاز داریم که تمام داشته های شهر تبریز را به دنیا معرفی کنیم و عرضه کنیم تا بتوانیم گردشگر جذب کنیم.

شهردار تبریز ژاپن را موفق ترین کشور دنیا در زمینه آموزش های شهروندی دانست و گفت: اگر ژاپن در زمینه فائق آمدن بر مشکلات مختلف کشور موفق بوده است و این موفقیت در نتیجه ارائه آموزش‌های شهروندی به دست آمده است تبریز در این زمینه هم مشتاق استفاده از تجربیات ژاپن است.

مهندس باهر با استقبال از حضور مسئولان گردشگری و تور گردانان ژاپن در تبریز گفت: در صورتی که تورهای گردشگری از ژاپن و سایر کشورها تبریز را در بین مقاصد گردشگری خود بگنجانند شهرداری تبریز آمادگی دارد ضمن ترانسفر رایگان تور در شهر برای ازای مسافران سوبسید و جایزه ای را نیز برای تورها و تورگردانان در نظر بگیرد.

مهندس باهر در ادامه با اشاره به اشتراکات فرهنگی ژاپن و ایران گفت: مردم ژاپن نیز نیز مانند مردم ایران سعی کرده اند فرهنگ شرقی و بومی خود را حفظ کنند و علاقه به خانواده، فرهنگ و خانواده دوستی از نکات مشترک فرهنگ ژاپنی و ایرانی است.

شهین باهر در پایان سخنانش بر آمادگی شهرداری تبریز و انعقاد تفاهم نامه های برای پذیرایی و همکاری با تورهای گردشگری با مقصد تبریز خبر داد و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم حضور تورهای گردشگری ژاپنی را از سال آینده در تبریز شاه باشیم.

گفتنی است نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن (جایکا) پیش از دیدار با شهردار تبریز با برخی مسئولان فرهنگی و میراث مسیر سیاسی استان نیز دیدار داشته اند.

 این آژانس دولتی ژاپن در راستای کمک های فرهنگی و توسعه ای در قالب آموزش، ارائه تجهیزات و همچنین کمک های بلاعوض به کشورهای در حال توسعه فعال است.

توسعه گردشگری در مناطقی از کشورها که پتانسیل دارند و انجام تحقیقات در این زمینه از دیگر اهداف «جایکا» است که در این زمینه تبریز و پنج استان چهار استان پیرامون آذربایجان شرقی یکی از اهداف تحقیقاتی «جایکا»  به حساب می‌آید.

برچسب ها: تبریز2018
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :