عضو کمیسیون فرهنگی مجلس :
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ردیف بودجه در نظر گرفته شده برای ستاد تبریز ۲۰۱۸ بسیار کم است و درخواست ۴برابر شدن این مبلغ در انتظار تصویب کمیسیون تلفیق است.پ
کد خبر: ۵۵۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 22 January 2018

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ردیف بودجه در نظر گرفته شده برای ستاد تبریز ۲۰۱۸ بسیار کم است و درخواست ۴برابر شدن این مبلغ در انتظار تصویب کمیسیون تلفیق است.

برنامه " گفت و گوی فرهنگی " رادیو گفت و گو با موضوع تبریز پایتخت فرهنگی جهان اسلام ۲۰۱۸ با حضور دکتر رقیه شجاع ، فعال در پژوهشکده گردشگری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و نماینده گردشگری در ستاد برگزاری ۲۰۱۸ تبریز و محمد اسماعیل سعیدی ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روانه آنتن شد.

در آغاز شجاع با بیان اینکه مسیر گردشگردی در ایران یک میانبر توسعه ای محسوب می شود ، عنوان کرد : این صنعت می تواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی ما باشد.از این رو برای هرچه بهتر بودن برنامه تبریز ۲۰۱۸ تمام دستگاه ها و ارگان ها در تلاش هستند.

وی افزود : کارهای پژوهشی بسیار زیادی برای این حوزه صورت گرفته است و جلسات مدونی به صورت استانی و ملی شکل گرفته است.همچنین در خصوص گردشگری سلامت و روستایی تحقیقات بسیار زیادی صورت گرفته است.

این پژوهشگر گردشگری به جاذبه های فرهنگی و تاریخی غنی تبریز اشاره کرد و گفت : تمام این ظرفیت ها معیاری برای انتخاب تبریز بوده است.

در ادامه سعیدی در ارتباط تلفنی با رادیو گفت و گو عنوان کرد : این رویداد ، یک فرصت برای کل کشور است که در آن تبریز به عنوان یک ویترین برای جذب گردشگر مطرح می شود.در واقع ما باید از این رویداد حداکثر بهره برداری را برای معرفی دیگر شهرها به کار بگیریم.

وی به فعالیت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت : اعضا به تبریز سفر کردند تا کمیسیون از نزدیک در جریان عملکرد ستاد تبریز ۲۰۱۸ قرار بگیرد . در همین راستا تصمیماتی گرفته شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص اعتبار و بودجه تخصیص یافته به این رویداد ، اظهار کرد : در لایحه بودجه در حدود ۱۰میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده بود که با توجه به گستردگی برنامه ها بسیار اندک بود.لذا با همکاری سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد افزایش منابع مالی مطرح شد.

سعیدی ادامه داد : در حال حاضر بودجه ۴۰ میلیاردی برای این رویداد به تصویب رسیده است و امید است کمیسیون تلفیق نیز موافقت لازم را به دست آورد .

وی خاطرنشان کرد : افزایش اعتبار صرف برخی از پروژه های نیمه کاره می شود که باید تا پیش از برگزاری مراسم به پایان برسد .همچنین برخی از آمادگی ها مانند تبلیغات و آموزش نیازمند بودجه و منابع مالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :