شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بسته شدن فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل بارش برف سنگین خبر داد.

تا دقایقی پیش پروازها در مرز TMA در حال انجام و مانور ایستایی بودند تا چنانچه وضعیت آب و هوایی بهتر شود، در باند فرودگاه امام خمینی به زمین بنشینند. اما با توجه به تداوم بدی وضعیت جوی و کولاک شدید تمام پروازهای این فرودگاه لغو شد.

پروازهای این فرودگاه هم اکنون در حال تغییر مسیر به سمت فرودگاه اصفهان هستند.

بر اساس اعلام راهداری، برف ۱۲ جاده کشور را مسدود کرد.

 

درحال حاضر ترافیک آزادراه تهران-کرج حد فاصل وردآورد تا پل کلاک و در ادامه آزادراه قزوین-کرج(رفت و برگشت)محدوده شهر کرج سنگین / در آزادراه قم - تهران حدفاصل حسن آباد تا تهران نیمه سنگین و در سایر محورهای اصلی کشور تردد به صورت روان می باشد.

در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی و غربی ، اردبیل ، البرز ، اصفهان ، تهران ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قزوین ، قم ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کردستان ، لرستان ، سمنان ، گلستان ، گیلان و کرمانشاه بارش برف و باران را شاهد هستیم.

(لازم به ذکر است جهت تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.)

محور مسدود شریانی:
1)آزادراه زنجان - قزوین
2)آزادراه قزوین - رشت
3)محور قدیم قزوین - رشت
4)محور هراز
5)ساوه - بوئین زهرا
محورهای مسدود غیر شریانی :
1)شمشک - دیزین
2)اولنگ - شاهرود
3)گنجنامه - تویسرکان
4)سی سخت - سمیرم
5)پونل - خلخال
6)محور طارم - زنجان
7)محور تهم - چورزق - زنجان
به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود می باشند.

همچنین، پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد:محور قزوین - همدان در استان قزوین به دلیل بارش برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز شنبه بارش برف گاهی با وزش باد شدید در نیمه جنوبی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، قم، غرب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، قزوین، البرز، تهران، غرب و شمال سمنان را شاهد خواهیم بود.

احد وظیفه افزود: فردا یکشنبه نیز بارش برف گاهی با وزش باد شدید در گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، البرز، تهران، جنوب مرکزی، قم، اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب یزد، بخشهای مرکزی خراسان رضوی رخ خواهد داد.

وظیفه هشدار داد: بارش برف همراه با وزش باد شدید به خصوص درجاده های کوهستانی شمال غرب، دامنه های البرز در شمال، شمال شرق و دامنه های زاگرس در غرب و در استانهای یاد شده موجب لغزندگی جاده و کاهش دید به سبب کولاک برف و مه خواهد شد. از این رو برای حفظ ایمنی و اجتناب از خسارتهای احتمالی،ضمن بکارگیری تمهیدات لازم و رعایت ایمنی، همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در مناطق ذکر شده توصیه می شود.

مدارس همه مقاطع  شهرستان های تهران فردا در نوبت صبح تعطیل است

تمام مدارس مناطق ۱۹ گانه تهران در تمام مقاطع تحصیلی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر فردا تعطیل است


کلیه مدارس استان البرز در نوبت صبح تعطیل شد

کلیه مدارس استان البرز روز یکشنبه در تمامی مقاطع در نوبت صبح تعطیل است.

کمیته بحران استان البرز اعلام کرد که به علت تداوم و شدت بارش برف، فردا ۸ بهمن ۹۶ تمامی مدارس البرز در نوبت صبح تعطیل است.

تعطیلی مدارس شهرستان اهر بدلیل بارش برف و شدت برودت هوا

مدارس کلیه مقاطع تحصیلی مناطق روستائی در دو نوبت صبح و بعداز ظهرتعطیل میباشد و مدارس کلیه مقاطع مناطق شهری با یک ساعت تاخیر راس ساعت ۹ صبح شروع به فعالیت خواهند کرد.

مدارس کلیه مقاطع تحصیلی اعم از مناطق شهری و روستایی در شهرستان هوراند و منطقه نظر کهریزی تعطیل خواهد بود

مدارس مناطق کوهستانی گلستان تعطیل شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: یکشنبه تمام مدارس مناطق صعب العبور و کوهستانی گلستان به دلیل برودت هوا تعطیل است.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان، محمد رضا وطنی اظهار کرد: یکشنبه تمامی مدارس مناطق صعب العبور و کوهستانی گلستان به دلیل برودت هوا تعطیل است.

وی افزود: بارش برف، سرمای شدید و برودت بالای هوا، موجب شد تا مدارس این مناطق فردا ۸ بهمن ماه، در دو نوبت صبح و عصر تعطیل شود.

وی افزود: چنانچه تعطیلی این مدارس در روزهای بعد نیز تمدید شود، مراتب از طریق رسانه‌ها به عموم مردم اعلام خواهد شد.

تمامی مدارس استان قزوین فردا یکشنبه تعطیل است

قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: به دلیل تداوم بارش برف و سرما و یخبندان معابر، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در استان قزوین فردا یکشنبه در نوبت صبح تعطیل است.

سالار قاسمی اظهارداشت: به دلیل بارش برف که از صبح امروز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد در تمامی شهرستانهای استان بویژه مناطق کوهستانی شاهد کولاک و یخبندان هستیم که این بارشها بر اساس اعلام هواشناسی تا عصر فردا یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: به دلیل بارش شدید برف و برودت هوا مدارس ابتدایی نواحی یک و دو قزوین و شهرستان البرز و همچنین مدارس تمامی مقاطع سایر مناطق استان قزوین، امروز شنبه ۷ بهمن در نوبت بعدازظهر تعطیل شد.

به گزارش مهر، مدیرکل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: با توجه به برودت هوا و بارش شدید برف و یخ زدگی معابر با اعلام ستاد مدیریت بحران همه مدارس تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم در نواحی 14 گانه استان در نوبت صبح روز یکشنبه مورخ ۸ بهمن ماه ۹۶ تعطیل است.

قاسمی تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی نوبت عصر مدارس تا ظهر فردا اعلام می شود.

تعطیلی مدارس کردستان

به علت بارش برف ، برودت هوا و احتمال یخبندان و اعلام اداره کل هواشناسی کردستان مبنی بر تداوم بارش ها و بر اساس تصمیم فرمانداران محترم شهرستانها فردا یکشنبه ۸ بهمن ماه ۹۶ برخی از مدارس استان کردستان به شرح ذیل در نوبت صبح تعطیل است :

شهرستان قروه و منطقه سریش آباد : کلیه مدارس در سطح شهر و روستا
شهرستان دهگلان : کلیه مدارس سطح شهر و روستا
شهرستان بیجار و منطقه کرانی : کلیه مدارس سطح شهر و روستا
شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان : مراکز پیش دبستانی و ابتدایی سطح شهر و کلیه مدارس روستایی

تعطیلی مدارس کلاردشت و لاریجان

تمامی مدارس کلاردشت و لاریجان آمل روز یکشنبه به دلیل بارش سنگین برف و سرمای ناشی از آن تعطیل است.

تعطیلی مدارس استان اردبیل

برای دومین روز متوالی بارش سنگین برف برخی از مدارس استان اردبیل را برای روز یکشنبه هشتم بهمن ماه به تعطیلی کشاند.

تمامی مقاطع تحصیلی شهر همدان فردا یکشنبه در نوبت صبح تعطیل است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش همدان، به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر و راه های مواصلاتی و به جهت جلوگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان و فرهنگیان، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی یک و۲ شهرهمدان و شهرستان رزن، کبودرآهنگ، اسدآباد، فامنین، بهار و مناطق سردرود، قروه درجزین، گل تپه، قهاوند، لالجین تعطیل است.

همچنین مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در شهرستان تویسرکان، نهاوند و مناطق قلقل رود و خزل در نوبت صبح فردا یکشنبه ۸ بهمن ماه تعطیل اعلام می شود.