کد خبر: ۵۶۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 04 February 2018

شکور اکبرنژاد در ابتدای این جلسه با تبریک ایام الله دهه فجرو تسلیت ایام فاطمیه تاکید کرد:باید اخلاق فاطمی در جامعه حاکم شود‌.

سپس آجودان زاده دستور جلسه را قرائت کرد.

لایحه شهرداری مربوط کاهش مبنای عوارض ساختمانی به ایثارگران و خانواده های تحت پوشش نهاد های حمایتی

بهشتی:۵ دستور و دو میان دستور امروز به کمیسیون تلفیق مربوط است؛به شرط یکبار استفاده به شرط معرفی سازمان مربوط و یا تایید شهردار در کمیسیون تصویب شد.

شکور اکبرنژاد:این طرح میتواند کمک حال نیاز خانواده ها باشند.برای سایر افراد نیز میشود این مصوبه را اجرا کرد.

بابایی:اهرم شهرداری برای عوارض تخفیف است.اگر اقساطی هم کنیم شهرداری به مشکل خواهد خورد.


عبدالله تقی پور:در ارتباط با بند 4 این لایحه در ارتباط با شهروندان ناتوان از پرداخت بدهی های شهرداری، باید مشخصا بدون چشم پوشی از مطالبات شهرداری، آن را در اقساط طولانی مدت وصول کنیم.

 

غلامحسین مسعودی ریحان:نباید آحاد مردم را در کنار این لایحه فراموش کنیم.نادیده گرفتن بخشی از مردم، سرمایه اجتماعی ما را از بین می برد.

قلیزاده:به نظرم اشخاص حقوقی حذف شود. شرط بالای ۲۵درصد جانبازی در این لایحه حذف شود.رزمندگان در این لایحه هم اضافه شود.

سونیا اندیش:بند 4 لایحه، که شهرداری آن را روح لایحه می داند، باید در قالب لایحه بودجه و تعرفه عوارض محلی ذکر می شد.
متاسفانه لایحه تعرفه عوارض محلی و لایحه بودجه هیچکدام به صورت تخصصی تدوین نشده اند.شهرداری باید لوایح پراکنده را در قالب مشخص بودجه وارد کند و بدعت گذاری های غیر قانونی را متوقف نماید.

 
شورای شهر بند های اول تا سوم لایحه مورد بحث را با اعمال اصلاحات مد نظر کمیسیون برنامه و بودجه و همچنین گسترش شمول آن به همه جانبازان و رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه، تصویب کرد.

 
بند 4 لایحه مورد بحث با حذف عنوان اشخاص حقوقی مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.


آغاز بررسی لایحه وصول عوارض پذیره از قطعه واقع در خیابان حسن کوچه سی متعلق به بنیاد مصلی ، و تهاتر قیمت باقیمانده ملک

 شکور اکبر نژاد:با تصویب این لایحه که مساعدت در حق مصلی است، از امام جمعه محترم تقاضا داریم نسبت به تعیین تکلیف موضوع پادگان به نفع شهر، مساعدت کنند.

اشرف نیا:با دعوت از امرای ارتش و دیدار شهردار با ایشان؛قرار شد همکاری های لازم جهت انتقال پادگان ارتش و ایجاد فضای سبز انجام شود.


فرج قلی زاده:مصلی به عنوان یک موسسه عام المنفعه قطعا از طرف شورای شهر نیز مورد حمایت است منتهی تامین منافع عمومی با لاپوشانی و بازی با اعداد و ارقام درست نیست!

موافق مساعدت به بنیاد مصلی هستیم اما با یک بیان شفاف و بدون پرده.

شهرداری دقیقا مشخص کند که میزان غرامت، عوارض پذیره و مساعدت مضاعف چه میزان است.

شورای شهر به اتفاق آرا، لایحه موصوف را تصویب کرد.

لایحه دو فوریتی مساعدت به اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری مسابقات آسیایی کشتی در تبریز اعلام وصول و بررسی آن در صحن شورای شهر آغاز شد.

شهرام دبیری:با توجه به عقد تفاهم نامه قبلی میان شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان ، تقاضا دارم اعضای شورای شهر فوریت موضوع را لحاظ و به جهت آغاز مسابقات از روز بیستم بهمن ماه، با این مساعدت موافقت نمایند.

فرج قلیزاده:اگر با این لایحه موافقت کنیم مطمئن باشید باید منتظر ادامه لوایح اینچنینی باشیم که به شورای شهر خواهد آمد. قرار نیست منابع شهرداری را برای دیگر سازمان ها و ادارات صرف کنیم.


شهرام دبیری: شهرداری در ارتباط با کمک به رویداد های ورزشی در بودجه 96 ردیف بخصوص دارد و اساسا نیازی به طرح این موضوع در شورای شهر نبود.

فرج قلیزاده در این رابطه گفت:آقای دبیری یک روش مخفیانه برای هزینه ها یاد میدهد. اگر این‌گونه باشد افشاگری خواهم کرد.

غلامحسین مسعودی ریحان:نمی دانیم چرا دولت نسبت به تعهدات 700 میلیاردی خود برای تبریز 2018 شانه خالی کرده است.
تبریز 2018 قرار بود توسعه اقتصادی را برای ما به دنبال داشته باشد، نه اینکه شهرداری در این میان تنها بماند و منابع خود را مصروف دیگر نهادها و سازمان ها کند.
پیشنهاد می کنم هر 13 عضو شورای شهر در دفتر رئیس جمهور بست بنشینیم و تا وقتی که به تعهدشان عمل نکنند کوتاه نیاییم.
اگر در این باره غفلت کنیم، سرمایه های مردمی را به باد می دهیم!

تقی پور: ۲ میلیاردتومانی که برای تیم والیبال شهرداری تبریز صحت دارد یا خیر؟

دو فوریت این لایحه رای نیاورد و در نتیجه با قید یک فوریت برای بررسی به کمیسیون رفت.

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز در سخنرانی میان دستور این هفته شورا اظهار داشت: از کارگردان و تهیه کننده فیلم ستارخان تشکر می کنم اما این کار علی رعم اینکه کار مناسبی است اما جای نقد دارد.

وی افزود: در خصوص وضعیت قبور ستارخان و شیخ محمد خیابانی در گذشته بحث هایی مطرح کردیم که شور و شهرداری در این خصوص کاری انجام انداده ایم.

مسعودی ریحان با اشاره به حمایت از کمپین احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: اخیرا کمپین نامه به مقام معظم رهبری در خصوص احیای دریاچه ارومیه منتشر شده است که از همکاران خواهش می کنم به کمپین بپیوندند و بنده هم حمایت و پشتیبانی خد را از  این کمپین اعلام می کنم.

وی افزود: ما در شورای شهر چشم انداز طرح و هدف برای 4 سال آینده نداریم و این مسئله ما را به روزمرگی دچار کرده است عدم تعریف چشم انداز 4 سال آینده زیبنده شورای پنجم که جمعی توانمند از انسانهای فرهیختته و توانمند هستند، نیست.

عضو شورای شهر تصریح کرد: مگر قرار نبود که ما مدیریت کلان داشت باشیم و به اصلاح ساختارها بپردازیم،  به پروژه های کلان ورود کنیم و در این موارد گزارش به مردم ارائه دهیم چرا گزارش نمی دهیم؟ واقعیت این است که به جای کلان نگری و سیستم سازی، درگیر جزئیات و کارهای روزمره شده ایم.

مسعودی ریحان در ادامه افزود: چگونه است که در پروژه جواهر بالای یکصد میلیارد در پروژه شهرک مبل و خودرو  بالای 300 میلیارد و در سایر پروژه ها صدها میلیارد پولمان خوابیده است و ما بی توجه هستیم  باید مدیران کلان گذشته را به چالش بکشیم و حسابرسی کنیم. چرا اینها از یادمان رفته است

وی با اشاره به اینکه توجه به شفافیت مالی و پاسخگویی که شعار همه ما بوده است و باید همه پایبند باشیم، تصریح کرد: شهرداری پرتال اطلاعات پروژه های شهری را فعال کند و تمامی اطلاعات پروژه های بالای یکصد میلیون تومانی را در ان قرار دهد.

مسعودی ریحان افزود: تفاهم نامه ای که با دولت داشته ایم و قرار بود 760 میلیارد تومان پول می داد چرا از کنار آن به راحتی می گذاریم.

وی تاکید کرد: یک جلسه ویژه در خصوص تبریز2018 برگزار کنیم چون تا عمر داریم در خصوص این مسئله از ما سوال خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: افزایش انگیزه در بین کارگران کارمندان و مدیران شهرداری می تواند در برون رفت از وضعیت فعلی شهر کمک کند. اگر ما بتوانیم از منابع انسانی به صورت بهینه استفاده کنیم  ایجاد انگیزه کنیم.

وی در پایان گفت: وقتی شرایط اقتصادی شهر و شهرداری پایین است حتما و باید در هزینه ها دقت کنیم. خواهش می کنم به پروژه های نیابتی سایر سازمانها دخالت نکنیم. تمامی پروژه های ما باید بر محور انسان و بهزیستی شهروندان بنیان گذاشته شود و در این صورت است که شهری که آمال و آرزوی همه ماست به آن دست می یابیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار