استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حذف آزمون در مقطع ابتدایی کار بسیار خوبی است که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته از خیلی سال پیش اعمال می شود، گفت: آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته تعاون و خیرخواهی را ترویج می دهد تا همه ارتقا یابند.
کد خبر: ۵۶۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 07 February 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در نشست شورای آموزش و پرورش استان، با تأکید بر لزوم توجه به بحث پرورشی و بعد تربیتی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: معلمان روی بحث تربیتی هم انرژی بگذارند؛ همچنین اثر بخشی کتابخانه ها در مدارس هم بسیار مهم است که باید مد نظر قرار داد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین آموزش به زبان مادری را در امر آموزش و یادگیری بسیار موثر دانست و تاکید کرد: در دوره ابتدایی باید دانش آموزان بتوانند مفاهیم درسی را به زبان مادری بفهمند.

وی با اشاره به اینکه تعاون و همکاری در مدارس باید فرهنگ‌سازی شود که این موضوع با ساختن گروه‌های درسی و ورزشی در هر کلاس میسر است، خاطر نشان کرد: در اسلام تقویت روحیه اجتماعی مورد تاکید است که خاصیت‌های پرورشی و تربیتی دارد.

خدابخش در مورد واگذاری اراضی آموزش و پرورش که در اختیار سایر سازمان ها قرار دارد نیز گفت: واگذاری اراضی با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش جزو مصوبات شورای آموزش و پرورش استان بوده و لازم الاجرا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی نیز در این نشست با اشاره به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون از مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص، گفت: بر این اساس برگزاری هر گونه آزمون ورودی در پایه هفتم مدارس غیردولتی هم ممنوع می شود.

مجتبی زینی وند خاطرنشان کرد: اضطراب قبولی در مدارس تیزهوشان همواره همراه دانش آموزان است و در صورت موفق نشدن با یاس و دلسردی از تحصیل مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه انتظار ما در وزارتخانه از موسسان مدارس و مراکز غیردولتی حمایت از این تصمیم است، اظهار کرد: آزمون ها و کتب کمک آموزشی تبدیل به مسابقه ای به سود عده ای خاص شده بود.

زینی وند با بیان اینکه بازخورد این تصمیم تربیتی است، گفت: کودک باید از حضور در مدرسه لذت ببرد.

وی در خصوص اخذ شهریه در مدارس غیردولتی اعلام کرد: امسال شهریه را در قالب سامانه‌ای به مدارس اعلام می‌کنیم و همه فرآیندها در قالب سامانه انجام می‌شود که حذف قرارداد دستی بین اولیای دانش آموز و مدیر مدرسه را به همراه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از شناسنامه دار کردن مدارس غیردولتی دارای مجوز نیز خبر داد و گفت: مراکز پیش دبستانی هم بر اساس قانون باید از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند.

وی، مدارس غیرانتفاعی را تجلی مشارکت های مردمی در امور آموزشی دانست و افزود: بیش از هشت هزار معلم در مدارس غیر انتفاعی تدریس می کنند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار