افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 213 طرح شرکت گاز آذربایجان شرقی
همزمان با هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، 213 طرح شرکت گاز آذربایجان شرقی در نقاط مختلف این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
کد خبر: ۵۶۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 08 February 2018

 به گزارش تابناک تبریز، افتتاح و بهره برداری از گازرسانی به 89 روستای استان با تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و 613 خانوار و 276 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح پروژه مانیتورینگ 25 ایستگاه سی جی اس با ظرفیت 20 درصد گاز ورودی استان با اعتبار 15 میلیارد ریال و ساختمان اداری و پست امداد شهر خمارلود در شهرستان خداآفرین با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.

همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به 121 روستای آذربایجان شرقی با پنج هزار و 687 خانوار با پیش بینی اعتباری معادل 341 میلیارد ریال و پروژه فاز اول نزدیک رسانی شبکه توزیع گاز و خط تغذیه به صنایع استان با سرمایه گذاری بیش از 90 میلیارد ریال آغاز شد.

آئین افتتاح این طرح‌ها با افتتاح نمادین پروژه گازرسانی به روستای ممیشلو از توابع شهرستان هوراند از طریق ارتباط ویدیوئی و با دستور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.


گازرسانی به شهرها و روستاها، از دستاوردهای مهم و غیرقابل چشم‌پوشی انقلاب است


استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه انقلاب اسلامی طی 38 سال گذشته دستاوردهای بسیار وسیعی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته است، توسعه و رونق صنعت گاز و گازرسانی به شهرها و روستاها را از جمله این دستاوردهای مهم و غیر قابل چشم‌پوشی بیان کرد.
دکتر مجید خدابخش در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های شرکت گاز آذربایجان شرقی، افزود: در سال های پیش از انقلاب اسلامی تنها شهر شیراز و یک محله در تهران گازرسانی شده بود اما هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مردم و متخصصین و دولت تمامی شهرهای کشور گازرسانی شده و تنها معدودی از روستاهای دورافتاده از این نعمت برخوردار نیستند که در آینده نزدیک این روستاها نیز گازرسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم تا سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان شرقی گازرسانی شود و جشن گازدار شدن کل استان را جشن بگیریم.

خدابخش با اشاره به هزینه های هنگفت اکتشاف، استخراج، شیرین سازی، انتقال و گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور از جنوب تا شمال، اظهار کرد: هزینه 60 میلیون ریالی انتقال گاز به هر خانوار روستائی از جمله این سرمایه گذاری ها است که باید قدردان تلاش متخصصان و مهندسان حوزه نفت و گاز در کشور باشیم.

وی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را از دیگر دستاوردها و مزیت های گازرسانی به اقصی نقاط کشور و استان دانست و یادآور شد: این اقدامات زمانی قابل توجه و ارزشمند است که متوجه هشت سال جنگ تحمیلی و انواع تحریم ها علیه کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :