استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی نوسازی، بهسازی و جابجایی ۴۰۰ واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده شهر تبریز همزمان با آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری "امید" خبر داد.
کد خبر: ۵۶۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 08 February 2018
 
به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در ارتباط زنده ویدیوئی با محل برگزاری مراسم "آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری" با حضور رئیس جمهور، گزارشی از روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده شهر تبریز در چهار سال گذشته ارائه کرد.


وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم، ۱۱ هزار واحد مسکونی واقع در بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: تاکنون قرارداد پرداخت تسهیلات برای ۷ هزار واحد منعقد شده است.

خدابخش با اشاره به اینکه در قالب طرح بازآفرینی شهری، ۱۶۰ واحد مسکونی در شهر تبریز به صاحبان آنها تحویل شده و ۶۰۰ واحد نیز در دست اجراست، گفت: امروز همزمان با آغاز برنامه ملی بازآفرینی شهری، عملیات اجرایی جابجایی و نوسازی ۶۰۰ واحد مسکونی در زمین‌های متصل به بافت فرسوده شهر تبریز شروع می‌شود.

وی افزود: این طرح در مساحت ۷ هزار مترمربع با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا خواهد شد.

گفتنی است برنامه ملی بازآفرینی شهری "امید"، امروز پنجشنبه با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در سراسر کشور آغاز شد.

رئیس جمهور با حضور در وزارت راه و شهرسازی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استان‌های منتخب آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، ‌خراسان رضوی و اصفهان، دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری را صادر کرد.

با اجرای این طرح ضمن نوسازی بافت‌های فرسوده، بهسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهری و احیای بافت‌های تاریخی، پیش‌بینی می‌شود ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :