امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: مردم انقلابی ایران با تمام سلایق در راستای پیشبرد اهداف انقلاب و مقابله با شیطنت‌های استکبار در مراسم ۲۲ بهمن حضوری تماشایی و شکوهی دشمن‌شکن خواهند داشت.
کد خبر: ۵۶۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 09 February 2018
 

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار داشت: اخیراً تحرکات زیادی برای تهدیدات علیه ایران انجام گرفته و این تحرکات از جانب مقامت آمریکایی و صهیونیستی برای افزایش فشارها علیه جمهوری اسلامی شدت گرفته است که بهانه همچنان تکراری است و توسعه توان موشکی هدف قرار گرفته است.

وی افزود: ۱۴ سناتور آمریکایی به دولت اعلام کرده‌اند که آمادگی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را داشته و حتی چند روز قبل یک طرحی را مطرح کردند که در آن طرح به صورت بی‌شرمانه در مورد دارایی‌های مسوولان  ایران اظهارنظر شده است و  شکی نیست که هدف، تشدید جنگ روانی علیه مردم ایران است.

استکبار جهانی به دنبال نفاق بین مردم و خدشه مسوولان

امام جمعه تبریز تاکید کرد: استکبار جهانی می‌خواهد بین ملت ایران اختلافات ایجاد کرده و ذهن آنها را نسبت به مسوولان خدشه‌دار کنند.

وی اذعان داشت: البته ملت ایران همواره نشان داده است که ملتی مستقل بوده و همین راه را از ابتدای انقلاب تا به امروز و بعد از این نیز ادامه خواهد داد که البته در این راه هزینه‌های زیادی پرداخته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مقامات آمریکایی بدانند ملت ایران نه تنها در مورد تسلیحات، نوع موشک و میزان برد موشک‌ها با آنها حرف نخواهد زد بلکه این موضوعات مسئله داخلی کشور بوده و در این زمینه مردم ایران هستند که  تصمیم می‌گیرند و اجازه دخالت به هیچ کشور خارجی را نخواهیم داد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی به حول قوه الهی روز به روز پیشرفت کرده و دشمن خود را با شکست روبه‌رو ساخته، افزود: ملت ایران جواب  تمام گستاخی و یاوه‌گویی‌‌ها بدخواهان و دشمنان خود را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نحو احسن خواهد داد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های انقلاب در اوایل پیروزی به فرمان امام راحل(ره) گفت: ما قدردان زحمات همه انقلابیون در نهاد کمیته انقلاب اسلامی بوده و از زحمات ارزشمندی که برای انقلاب اسلامی ایران کشیده‌اند، تشکر می‌کنیم و درود و صلوات خود را نثار شهدای این راه کرده و قدردان همه آنان هستیم. 

امام جمعه تبریز با اشاره به ایام دهه فجر بیان کرد: یکی از مراسم‌ گرامیداشت این ایام، برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن است که امسال این راهپیمایی از چند جهت اهمیت ویژه دارد.

وی با اشاره به اهمیت برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد:امسال وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم و دشمنان همچنان در راه فشار بر ایران گام برمی‌دارند و با سوءاستفاده از برخی مشکلات نظیر آنچه در حوادث اخیر آشوب‌ها در کشور به تحریک دشمنان رخ داد،به دنبال ضربه به نظام هستند که این راهپیمایی جواب کوبنده به انان خواهد بود.  

آل‌هاشم ادامه داد: البته در حال حاضر دشمن تبلیغ می‌کنند که امسال از راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه استقبال نخواهد شد ولی همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با کارکنان نیروی الهی نیروی هوایی فرمودند، امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن تماشایی خواهد بود و البته ایشان در ادامه اشاره کردند که در راهپیمایی امسال همه خواهند آمد. 

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: امید است مردم غیرتمند آذربایجان همانند سایر مردم کشور با تمام سلایق برای پیشبرد اهداف و مقابله با شیطنت‌ها استکبار جهانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه باشکوه‌تر از هر سال شرکت کرده و جواب کوبنده‌ای بر همه تبلیغ‌کنندگان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بدهند.

وی خاطرنشان کرد: البته برادران مسیحی خطه آذربایجان نیز بیانیه داده‌اند که در کنار سایر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد.

مشکلات زیست محیطی خطر‌آفرین شده است

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوعات زیست محیطی بیان کرد: هفته گذشته با افزایش آلایندگی در کلان‌شهرها، شرایط مشابهی ایجاد و منجر به تعطیلی مدارس شد.

خطیب جمعه تبریز افزود: موضوع آلودگی هوا با اینکه همه ساله تکرار می‌شود و شاید عادی به نظر برسد ولی یکی از تهدیداتی است که خطر‌آفرین شده و از این رو مسوولان امر با نگاه کلان وارد عمل شده و با یک راه‌حل اساسی و به دور از سیاسی‌کاری باید آن را حل کنند.

آل‌هاشم متذکر شد: حل مشکلات زیست محیطی مستلزم اهتمام، جدیت و تلاش همه دستگاه‌های ذی‌ربط است و امید است به زودی شاهد بهبود این مشکل در سراسر کشور باشیم.

خطیب نماز جمعه تبریز در پایان با اشاره به اتمام ایام فاطمیه اول و قرارگیری در ایام فاطمیه دوم بیان کرد: امیدواریم مجالس عزاداری به نحو احسن برگزار شود و البته خدا را شاکریم برنامه‌های متنوعی در هیات‌های عزاداری پیش‌بینی شده و هفته آینده در مراسم‌ با شکوه عزاداری شرکت خواهیم کرد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار