یادداشت:
آنقدر در بین مردم از درآمد چند صد میلیونی پزشکان صحبت کرده اند که موجب سلب اعتماد مردم در این شرایط بحران مالی کشور شده است و جز افزودن بر یاس مردم بر بهبود اوضاع اقتصادی و شکاف اعتمادی مردم به جامعه پزشکی عایدی نداشته است.
کد خبر: ۵۶۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 16 February 2018

تصمیمی برای نگارش مطلب نداشتم اما بعد از خواندن نامه جناب حجت الاسلام تاج الدینی خطاب به آقای دکتر پزشکیان در پایگاه خبری تابناک تبریز اگر توسط آقای پزشکیان حل نشود، از چه کسی میتوان انتظار داشت؟!، تصمیم به ‌نگارش مطلبی کوتاه با مضمون بیان چند سئوال صرفا از باب تلنگر برای همه هم لباسانم و مردم عزیزمان گرفتم.

آیا تمام تخلفهایی که در کشورمان صورت میگرد متعلق به جامعه پزشکیست یا چه سهمی از تخلفات به این قشر متعلق است؟


آیا نمی بینید که جامعه پزشکی بیش از حد سرخورده شده و مورد اتهام واقع گشته است که عزیزان اینقدر در این مسئله ورود پیدا میکنند؟

آیا چه کسی جز وزیر،معاون رئیس جمهور،نائب رئیس مجلس و نمایندگان مجلس باید این بیعدالتی ادعایی را که حضرات میفرمایند باید حل کند؟

آیا بهتر نیست به جای بازگو کردن این ادعای مصیبت ظلم جامعه پزشکی به مردم به صورت مکرر،یکبارهم اقدام به طرح جامع این ادعا و برخورد عملی برای رفع بیعدالتی ها شود؟

۳. آیا بهتر نیست برای مردم بیان کنند تا بحال برای رفع این ادعای بی عدالتی چه کاری کرده اند؟

۴.آیا با شعار دادن و حرکاتی که دیگران خدای ناکرده ،آنرا برخلاف میل انجام دهنده به حرکت پوپولیستی شبیه کنند کاری درست میشود؟

آیا نه غیر این است که باید مرد میدان عمل بود و الگویی چون مردان بی ادعا همچون باکری داشت؟

آنقدر در بین مردم از درآمد چند صد میلیونی پزشکان صحبت کرده اند که موجب سلب اعتماد مردم در این شرایط بحران مالی کشور شده است و جز افزودن بر یاس مردم بر بهبود اوضاع اقتصادی و شکاف اعتمادی مردم به جامعه پزشکی عایدی نداشته است.

خدا گواه است که بسیاری از پزشکان را که حتی یک دهم فرمایشات بزرگان را دریافت نمیکنند، می شناسم که به خاطر این حرف ها دچار مشکلات خانوادگی شده اند.


خانم از همسر پزشکش می پرسد این پولها را کجا میبری که ما نمیبینیم؟


برادر و خواهر و... پزشک اعتمادشان را به وی دست داده اند چرا که فکر میکنند پزشک به آنها دروغ میگوید و درآمدش را یک دهم یا یک بیستم بیان میکند.


خانواده ها میگویند مگر میشود کسی که به این عظمت است و اطلاعات جامعی از پزشکان دارد دروغ بگوید؟ پس شما که هستی که دروغ میگویی!


بهر حال خدا بداد کسی برسد که با یک بیان و حرکت پوپولیستی نه تنها اعتماد مردم را به خدمتگزاران صادق در عرصه سلامت خدشه دار کرده بلکه موجب اختلاف در خانواده ها شده است.

بی شک اکثریت جامعه پزشکی که برای سلامتی مردم از جان و جوانی خود سرمایه کرده اند، کسانی را که حقشان را بناحق پایمال میکنند و ارزش انسانی آنها را در جامعه مختل کرده و نهایتا موجب دلسردی جامعه پزشکی و آسیب بیشتر به روند خدمت رسانی افراد صادق می شوند حلال نخواهد کرد.


مطمئنا اینگونه رفتارها موجب دلسردی بیشتر افراد نخبه جامعه و تسریع روند فراری دادن نخبگان خواهد شد و از این بابت هم این بزرگواران باید در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشند.

فقط در عجبم که چرا اساتید دانشگاه که اکثرا هم از این رفتارهای غیر عادلانه ناراضی هستند اعتراضی نمیکنند؟؟!!!!

دکتر بهمن نقی پور دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مالیات پزشکان تبریز در حد یک بقال حاشیه شهرهم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار