سید حسن نصرالله در سخنرانی در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت (شهیدان شیخ راغب حرب، سید عباس الموسوی و عماد مغنیه) در مجمع سید الشهداء جنوب بیروت گفت: آمریکا پیشرفته ترین جنگنده های راهبردی را به اسرائیل تحویل می دهد در حالی که حتی سامانه های دفاعی نیز در اختیار لبنان قرار نمی گیرد. نصر الله افزود: احمد جرار و عهد التمیمی و عمر العبد نمونه های درخشانی از مقاومت و پایداری فلسطین هستند و در کسب پیروزی های آینده به آنان اقتدا می شود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: در سالگرد پیرزوی انقلاب اسلامی باید بگویم که ما به این نظام حامی مسائل و حقوق اعراب افتخار می کنیم. این ظالمانه است که حزب الله را که به ارتباط با ایران افتخار می کند، متهم کنیم که به مصلحتی غیر از مصلحت لبنان می اندیشد. ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند، بلکه برعکس دولت لبنان پیشنهاد ایران را برای کمک به لبنان نمی پذیرد.

سیدحسن نصرالله افزود: برخی از رهبران عرب و غیر عرب از ثروت نفتی و گازی در سوریه سخن می گویند و این یکی از علل درگیری و کشمکش برسر سوریه است.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: ما از سخترین جنگ جهانی علیه مقاومت و محور مقاومت خارج شدیم یا در حال خروج از آن هستیم. به فرماندهان شهید خود می گوییم که ما با محافظت از مقاومت و توانایی اش در محقق ساختن دستاوردها و پیروزی ها، به وصیت شما پایبند بودیم. با وجود اینکه چالشها بزرگتر و سخت تر شده اند، اما مقاومت امروز پویاتر است و توان بیشتری دارد.

سید حسن نصر الله در ادامه گفت: به نظر می رسد به علت وجود دولت پلید ترامپ، تمامی منطقه وارد نزاع نفت و گاز شده است. اسرائیل تلاش می کند از فرصت وجود ترامپ و نزاع در سوریه استفاده کند تا قطعنامه ای بین المللی و آمریکایی برای الحاق جولان بدست آورد. سید حسن نصرالله گفت: اشغالگری آمریکا در شرق سوریه از بخش کوچکی از عناصر باقیمانده داعش در سوریه محافظت می کند.

وی افزود: آمریکای اشغالگر، با وجود شکست داعش در سوریه باقی می ماند، زیرا مهمترین چاه های نفتی و گازی سوریه در شرق فرات قرار دارد.

سید حسن نصر الله افزود: نبرد نفتی و گازی در منطقه وجود دارد که واشنگتن آن را از شرق فرات تا عراق و از آنجا به قطر و خلیج فارس مدیریت می کند.

دبیرکل حزب الله افزود: ثروت نفتی لبنان، مختص به خود لبنانی هاست و این پرونده ای است که باید باز شود. این ثروت، لبنان را در مسیر اقتصاد شکوفا قرار می دهد. درگیری اصلی بوجود آمده ارتباطی به مرزهای زمینی ندارد، بلکه به مرزهای دریایی مرتبط است و باید به این نکته توجه کرد.

 نصر الله گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل در حال ساختن دیواری خارج از خاک لبنان است و هنوز کار ساخت آن را در خاک لبنان که آن را مورد مناقشه می خواند، آغاز نکرده است. ما به عنوان مقاومت در مسئله مرز دخالت نمی کنیم و این مسئله به حکومت ارتباط دارد، اما به هر وجب از خاکی که حکومت آن را خاک لبنان می داند، پایبند هستیم.

وی افزود: مسئولان لبنانی، نباید به آمریکایی های شیطان اجازه دهند بین لبنانی ها تفرقه بیندازند. نهادهای کشور نیز باید کاملا مورد اعتماد، امانتدار، بسیار شجاع و مسئولیت پذیر باشند. باید در پرونده نفت و گاز به عنوان افرادی مقتدر گفتگو کنیم و رهبران لبنانی نیز می توانند اسرائیل را تهدید کنند، همانطور که تل آویو تهدید می کند. تنها نیرویی که لبنان در اختیار دارد، مقاومت است، زیرا اسلحه برای ارتش لبنان ممنوع است. ما نیز شجاعت و توان و اقتدار لازم را داریم و دشمن نیز به خوبی این را می داند.

سید حسن نصر الله گفت: آمریکا میانجیگر بیطرفی نیست، بویژه اگر طرف دیگر این وساطت اسرائیل باشد. وساطت آمریکایی وجود ندارد، بلکه آمریکایی ها برای تهدید لبنانی ها آمده اند.

وی افزود: این توان را داریم که سکوهای نفتی و گازی در فلسطین اشغالی را در چند ساعت تعطیل کنیم.

 دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت: اسرائیل عملیات ترور در صیدا در جنوب لبنان انجام داد و این تجاوزی به لبنان و نشانه ای برای ترورهای بیشتر است.

سید حسن نصر الله افزود: سرنگون کردن جنگنده اسرائیلی در آتش پدافند هوایی سوریه، دستاوردی راهبردی و نظامی است و پس از این اتفاق، شرایط دیگر مثل گذشته نخواهد بود. رهبران سوریه تصمیم گرفتند از خود دفاع کنند و این تصمیم خود سوریه و بشار اسد رئیس جمهور آن است و ارتباطی به ایران و دیگران ندارد.

وی در ادامه گفت: آنهایی که جنگنده اسرائیلی را سرنگون کردند، سربازان و افسران ارتش عربی و دلیر سوریه بودند. اقدام ارتش سوریه باید باعث افتخار همگان باشد زیرا اقدامی دلاورانه وقهرمانانه بود.