در رتبه بندی تایمز؛
رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز بر اساس اعلام رتبه‌بندی تایمز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۵۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 19 February 2018
 

محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه پایگاه تایمز از سال 2013 اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی می‌کند، اظهار داشت: بر اساس اعلام این پایگاه در سال 2018 نیز دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم دانشگاه های جامع کشور را کسب نموده است.

،  افزود:  همچنین در این رتبه‌بندی، دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه های صنعتی انوشیروانی بابل، شریف، امیر کبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و تهران رتبه هفتم کشوری در میان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رتبه هشتم را در بین کل دانشگاهها اعم از وزارت علوم و  وزارت بهداشت به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به اینکه  رتبه جهانی دانشگاه تبریز 601 تا 800 است، اضافه کرد: نمرات دانشگاه تبریز از نظر استنادات 51/9، از نظر درآمد از صنعت 33/4، از چشم انداز بین المللی 18/9، از پژوهش 13/7 و از تدریس 15/6 است.

 رئیس دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: روش‌شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بهره جسته است.

به گفته وی رتبه فعلی دانشگاه تبریز در تایمز 148 ارزیابی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :