دکترمحسن رضایی در همایش روحانیون سپاه:
رهبر انقلاب جوان و انقلابي فكر مي‌كند و با تدبير كشور را اداره مي كند... دشمنان می خواهند اشکالات دولتمردان را به نام نظام جمهوری اسلامی بنویسند. نظام جمهوری اسلامی عصاره هفتاد سال مبارزه ملت ایران است... جمهوری اسلامی خانه این مردم است. دولتمردان خادم ملت هستند. مردم نمی پذيرند به خاطر برخی اشکالات در خادمين خانه، خانه را خراب کنند. ان شا الله این خانه پایدار خواهد بود. مردم اول مدافع نظام هستند.
کد خبر: ۵۶۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 19 February 2018

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درهمایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه (میقات 16) گفت: جمهوری اسلامی خانه این مردم است. دولتمردان خادم و نوكر ملت هستند. مردم حاضر نيستند براي اصلاح خادمان خود، خانه را خراب کنند.

به گزارش «تابناک تبریز»؛ سرلشکر دکتر محسن رضایی، صبح دوشنبه 30 بهمن 1396 در همایش سراسری روحانیون شاغل در سپاه (میقات 16) با تسلیت شهادت مظلومانه ام ابیها، حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: از جناب آقای سعیدی تشکر می کنم که در شرایط کنونی کشور، این گردهمایی را با حضور روحانیون سپاه تشکیل دادند. در ابتدای انقلاب، ارتباط روحانیت با دانشگاه و نیروهای مسلح و با مردم جز موضوعات بسیار مهم انقلاب بود. در ادبیات امام راحل این سه ارتباط از درجه اهمیت برخوردار بود و تکرار می شد. دلیل این تاکید، شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و اسلامی شدن اداره کشور بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: برای اسلامی شدن امورات بایدکارشناسان دینی يعني روحانيت با نهادهای مهم ارتباط گرفته می شد. از این سه ارتباط، ارتباط روحانیت و سپاه به الگویی بسيار موفق تبديل شد و مدلي برای ارتباط روحانیون با نهادهای انقلابی و دولتي ديگر تبدیل شد. این ارتباط دو طرفه طوری بود که روحانیون شهیر و شهید مانند آيات مدني، صدوقي، اشرفي اصفهاني، بارها با لباس سپاه پاسداران درجبهه حاضر و عکس گرفته اند. سپاه هم اصرار زیادی برای ارتباط با روحانیت داشت. عزیزانی مثل شهید محلاتی، نقش موثری و کم نظیری در این ارتباط دو جانبه داشتند. الگوی ارتباط سپاه با روحانیت از بهترین ارتباطاتی بود که در لبیک به فراخوان امام صورت گرفت. با ورود مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی، روحانیت در سپاه دارای تشکیلات هم شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از دلایل این کار که این ارتباط مستحکم به وجود آمد، تجربه ما در قبل از انقلاب بود ، درانزمان انحراف در میان منافقین و تمايل آنها به مارکسیست ها زنگ خطر را به صدا دراورد. حادثه كودتايي كه در سال 1353 درسازمان منافقين بوجود آمد، ناشي از انحراف کوچک در صدر مجاهدین خلق بود، این سازمان را در چند سال به دامن مارکسیست ها انداخت. این سال در میان گروه های انقلابی یک پرسش بزرگ ایجاد کرد که ما در چه مسیری گام بر می داریم. در گروه منصورون با حوزه علمیه ارتباط گرفتیم و از طریق آقای راستی کاشانی، با حوزه های علمیه مرتبط شده بودیم.

دکتر رضایی به خاطره ای از روزهای نخست پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: تقریبا یک هفته به پیروزی انقلاب، حضرت امام در خیابان ایران مستقر شده بودند. در یکی از اتاق های مدرسه رفاه منتظر ملاقات با امام بودم و رفتم کنار شهید مطهری نشستم و با ایشان گفتگو کردم. اسمم را پرسیدند و بعد گفتند: من می خواهم خدمت امام برسم و بگویم که این منهاییون سرت کلاه نگذارند. پرسیدم منهاییون چه کسانی هستند؟ اشاره کرد که این بغلی ات. کنار من آقای ابراهیم یزدی نشسته بود که اسلام منهی روحانیت را طرح می کرد.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: موضوع جدایی از روحانیت، آسیب های فراوانی به ما زده است. یک نمونه اش نهضت آزادی بود. با اینکه مهندس بازرگان انسان متدینی بود اما از دامانش مجاهدین خلق بیرون آمدند. نمی‌شود که انسان‌ها بدون استنباط، از طرف خدا، حکم صادر کنند. خوشبختانه حکم الهی بعد از انقلاب، با استقرار ولایت فقیه، روشنی بیشتری پیدا کرد. نهضت آزادی، فرقانی ها، بنی صدری ها و حتی عده ای که با شعار امام زمان آمدند و نتوانستند خود را با مسیر ولایت تنظم کنند، بر می گردد به موضوع منهاییونی که شهید مطهری مطرح کرد. و گر نه داعشی ها در عراق و سوریه هم شعار الله اکبر می گفتند. مشکل داعش عدم فهم دقیق از دین خدا و احکام شرعی است و از روز اول فرماندهان سپاه تاکید داشته اند که باید رابطه ما با روحانیت پر رنگ باشد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به برخی مخالفت ها در درون سپاه که غایت آن، این روزها مشخص شده گفت: همین آقای اکبر گنجی در پادگان حضرت ولیعصر (عج) تهران شعار می داد که محسن رضایی ضد ولایت فقیه است و مي‌گفت فرمانده سپاه به جای مراجعه به آقای منتظری به آقای مصباح یزدی و آقای راستی کاشانی مراجعه می کند. باید ببینیم که او امروز در جبهه آمریکا و ضدولايت فقيه چه می‌کند؟ او در برابر شهید محلاتی هم موضع می گرفت.

دکتر محسن رضایی ویژگی های شخصیتی شهید محلاتی اشاره کرد و گفت: ویژگی های بسیار زیادی داشتند و محو در امام بودند. بعد از هر ملاقات با امام از چهره و صحبت هایش بر می آمد که او محو در حضرت امام هستند. از نظرات امام حتی اگر با نظر خودش تفاوت داشت، به جدیت دفاع می کرد. در همه امور به شدت احساس مسوولیت می کرد. نسبت به خود سپاه هم تعهد ویژه ای داشت. در موضوع تشکیل وزارت اطلاعات، قرار بر این شد که اکثر نیروهای اطلاعاتی سپاه به وزارتخانه بروند، شهید محلاتی به من گفت: شما حاتم بخشی کردید. او حقیقتا انسان مخلصی بود. بسیار خاکی بود. در عملیات بدر در سال 63 فرماندهان به او گفته بودند که برادر محسن زیاد به خط می رود. او به حضرت امام خبر داده بود و آقای توسلی از دفتر امام به من بیسیم زد که امام می فرمایند: حفظ جان شما مهم است و مراعات کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این نکته که سپاه و روحانیت وظیفه سنگینی را بر دوش دارد گفت: وظایف سنگینی به تهدیدات امروز مربوط است. خط جدید توطئه سه کانون را هدف گرفته است. نخست نظام جمهوری اسلامی است، دومین هدف، شخص رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است و مساله سوم، سپاه پاسداران است. توطئه هایی که شروع شده هدفشان این سه رکن انقلاب هستند. روحانیون و سپاه وظایف سنگینی در مورد این توطئه ها دارند. رهبر انقلاب دیروز در سالروز قیام مردم تبریز، بین دولتمردان و نظام جمهوری اسلامی تفکیک قائل شدند. مفاهیم (State) یا نظام که دارای حاکمیت، قانون اساسی، کشور و مردم است با دولتمردان یا گاورمنت (Government) متفاوت است. دشمنان می خواهند اشکالات دولتمردان را به نام نظام جمهوری اسلامی بنویسند. نظام جمهوری اسلامی عصاره هفتاد سال مبارزه ملت ایران است.

دکتر محسن رضایی گفت: جمهوری اسلامی خانه این مردم است. دولتمردان خادم ملت هستند. مردم نمی پذيرند به خاطر برخی اشکالات در خادمين خانه، خانه را خراب کنند. ان شا الله این خانه پایدار خواهد بود. مردم اول مدافع نظام هستند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: بدخواهان شخص رهبری را مورد هجمه قرار داده اند. طولانی شدن رهبری ایشان یا مدیریت یک نفره را مورد اشاره می دهند. حضرت امام با آن سن بالا جوان‌تر از ما مسائل دنیا را می‌فهمید. طولانی بودن حکومت، دلیلی بر تغییر حساسیت‌ها و روحیه‌ها نیست. رهبر انقلاب جوان و انقلابي فكر مي‌كند و باتدبير كشور را اداره مي كند و قوي‌ترين رهبر جهان در شرايط كنوني است. به سپاه می گویند وارد اقتصاد شده اید یا در سیاست دخالت می کنید. دولت ها طبق قانون اساسی به قرارگاه سپاه کار عمراني می دهند. دولت ها اگر مخالف هستند، کار عمراني را به سپاه نسپارند. تغيير نسلي در جامعه اتفاق افتاده است. باید روشنگری کرد، از هر ده نفر هفت نفر، انقلاب و جنگ را درک نکرده اند. برای این جامعه و یادآوری روزهای حماسه، کار زیادی باید انجام داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخست وزیر اسرائیل در مونیخ به آقای ظریف حرف هایی زده است و نمایش کودکانه‌ای را به راه انداخته است، و به خیال خودش ایران را تهدید کرده است. ما به او می گوییم که شما غلط می‌کنید. اگر حمله نکرده‌اید، به خاطر این است که نتوانسته‌اید حمله کنید. با کوچک‌ترین حماقتی، ما تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و فرصت فرار را به نتانیاهو نخواهیم داد. ده‌ها پرونده و افتضاحات برای نتانیاهو و ترامپ در دادگاه های دنیا هست. ما چنین حریف‌های بی آبرویی داریم و به فضل خدا انها را سر جای خود می‌نشانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار