گلستان هفتم در منطقه پاسداران تهران شب گذشته لحظات تنش‌آمیزی را سپری کرد. داستان از زمانی آغاز شد که عصر روز دوشنبه 30 بهمن ماموران نیروی انتظامی در حال گشت‌زنی در خیابان‌های منطقه پاسداران بودند که دو نفر را که تلاش داشتند، خودوری را سرقت کنند دستگیر می‌کنند.

 

پس از این اقدام برخی از اعضای خانواده یکی از دستگیرشدگان با حضور در مقابل کلانتری 102 پاسداران، خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی شدند اما این خواسته آنها به دلیل تلاش افراد دستگیر شده برای سرقت یک خودرو، بی‌نتیجه ماند. پس از اینکه جنجال‌های خانواده یکی از دستگیرشدگان راه به جای نبرد، عده‌ای اخلاگر با این عنوان که یکی از افراد دستگیر شده از دراویش است، به ساختمان کلانتری و خودروی نیروی انتظامی حمله می‌کنند تا افراد دستگیر شده را فراری دهند.

متن ذیل، روایت خبرنگار تسنیم از ماجرای اغتشاشات دیشب اوباش در پاسداران و گلستان هفتم است:

** بعد از ایجاد آشوب‌های اولیه توسط اوباش، ناجا وارد عمل شد و چند تن از آشوبگران را بازداشت و از منطقه خارج کرد.

** نیروهای انتظامی قبل از شدت گرفتن آشوب‌ها در خیابان اختیاری جنوبی، یک خودرو متعلق به اوباشی که خود را جزو دراویش گنابادی معرفی می‌کردند، کشف می‌کنند که تعدادی کوکتل مولوتوف در آن جاسازی شده بود.

** با گذشت زمان و تخریب حجم زیادی از خودروها و منازل مردم توسط اوباش، آشوبگران اقدام به آتش زدن چند خودرو در گلستان هفتم می‌کنند، به طوری که کوچه به طور کامل مسدود می‌شود.

** نیروهای انتظامی وارد می‌شوند تا آتش بزرگی که هر آن امکان داشت به خانه‌های مردم سرایت کرده و منطقه را با یک آتش‌سوزی گسترده مواجه کند را خاموش کنیم، وقتی نیروهای انتظامی به آتش رسیدند، اوباش 2 کپسول بزرگ گاز خانگی را میان آتش رها کرده و فرار کردند تا منفجر شود. نیروهای امنیتی و انتظامی می‌گویند، در صورتی که این کپسول‌های پر از گاز منفجر می‌شد، تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و حتی مردمی که در منازل خود و از پنجره‌ها در حال تماشای این آشوب بودند، کشته می‌شدند.

** آنطور که نیروهای انتظامی گفته‌اند، این کپسول‌های گاز پیش از گرم‌شدن و انفجاری که می‌توانست محله را به لرزه درآورد، با شجاعت نیروهای بسیج از آتش بیرون کشیده شده و توسط آتش نشانی سرد و خاموش شد.

** وقتی اوباش متوجه می‌شوند که نیروهای انتظامی حاضر در صحنه موفق شده جلوی انفجار کپسول‌های گاز را از اتش بیرون بیاورد، ناگهان یک خودروی سمند با سرعت 60-70 کیلومتر به سمت نیروهای امنیتی آمده و چند نفر را زیر می‌گیرد و به انتهای کوچه می‌رود و دور زده و دوباره به سوی نیروهای انتظامی و بسیج حرکت می کند و تعداد زیادی از نیروهای بسیج را زیر می‌گیرد که محمد حسین حدادیان در این وهله زیر گرفته شده و به شهادت می‌رسد.

** اراذل و اوباش در این ماجرا از قبل آمادگی ایجاد کرده و حجم زیادی سرامیک، میل گرد، آجر و سنگ آماده کرده بودند تا درگیری ایجاد کنند.