رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: بی اعتنایی آسمان به گزارش سازمان هواشناسی؟/نظریه یک راننده تاکسی درباره زندگی‌های آدامسی!/بضرب و شتم پزشک اصفهانی توسط همراهان بیمار/ارجاع طرح استیضاح «آخوندی» به کمیسیون عمران مجلس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 21 February 2018
 
 

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 نخستین واکنش روحانی به اتفاقات خیابان پاسداران
در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری، گزارش وزرای کشور و اطلاعات از حوادث روزهای اخیر و اغتشاشاتی که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیج شد، به هیئت وزیران ارائه شد.
به گزارش انتخاب، رئیس جمهور ضمن تسلیت به خانواده های شهدای عزیز و اظهار همدردی با آنان ، از مدیریت سنجیده و مدارای حداکثری نیروهای عملیاتی بویژه نیروی انتظامی قدردانی کرد. روحانی اظهار داشت: برخوردهای خشونت آمیز و اهانت به پلیس که حافظ نظم و امنیت جامعه است را به هیچ وجه تحمل نمی کنیم. وی ضمن احترام به همه عقاید و افکار و پذیرش تنوع های فکری و فرهنگی، رفتارهای خشونت آمیز از طرف هر گروهی را به شدت محکوم کرد.

 

باید فضا را برای دراویش باز کرد
عوض حیدرپور، فعال سیاسی اصولگرا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اظهار اینکه «چه بخواهیم چه نخواهیم واقعیتی در جامعه به نام صوفی‌گری وجود دارد» تأکید کرد که راه حل بحران اخیر درباره دراویش که مربوط به امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که دچار چنین چالشی هستیم، عدم سختگیری بر آنان و برخورداری آنان از حقوق شهروندی است.»حیدرپورگفت: «یک واقعیت در جامعه ما وجود دارد که بخشی از افراد که عدد و رقم آنها را نمی‌دانم شیوه‌ای و طریقه‌ای دارند که به عنوان طریقه صوفی گری مشهور بوده‌اند و همچنان هم هستند که ما آنها را به فرقه دراویش می‌شناسیم که شاخه‌های مختلفی هم دارند.»حیدرپور با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: «اتفاقات اخیر به دلیل تنگناهایی است که برای افراد این فرقه درست شده است؛ از این رو آنان تصمیم گرفتند از خود مقاومت نشان دهند.»او تأکید کرد که برای پایان این بحران و چالش باید «فضا را باید برای آنها باز کرد که زندگی کنند و بر آنان سختگیری نشوند و اجازه داشته باشند از حقوق شهروندی مانند سایرین برخوردار باشند.»این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: «ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که مضیقه و تنگنایی که برای آنان ایجاد و منجر به مقاومتشان شده ساماندهی شود تا کار به بحران و رویارویی کشیده نشود.»حیدرپور یادآور شد: «اگر کار به بحران و رویارویی می‌کشد نشان می‌دهد که شیوه صحیحی در برخورد با این موضوع در پیش گرفته نشده است. مسئولان مختلف که دست‌اندرکار این موضوع هستند باید شیوه‌ای طراحی کنند که کار به اینجا کشیده نشود.»/اعتمادآنلاین

بی اعتنایی آسمان به گزارش سازمان هواشناسی؟
محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس تصریح کرده است که سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما باشد.وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.دامادی درباره سوء مدیریت حاکم بر هواپیمایی آسمان چنین گفته است: شکایت‌های بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از 30 نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کرده‌اند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان ، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.در سقوط یک فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان، 65 نفر از هموطنان مان جان خود را از دست دادند. این هواپیما از تهران به یاسوج می رفت.

همچنین حسین علایی در گفت وگو با خبرنگار جماران ، درباره خبری مبنی اعمال فشار از سوی شرکت آسمان به خلبان پرواز A.T.R که از سوی محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان شددرباره پرواز از تهران به یاسوج با وجود هشدارهای سازمان هواشناسی، گفت: این خبر کاملا دروغ است.وی ادامه داد: روش کار به این صورت است که شرکت هواپیمایی اطلاعات و اخبار را از هواشناسی دریافت می کند و در صورتی که وضعیت هوا نابه سامان باشد پرواز لغو می شود.مدیرعامل شرکت آسمان در همین راستا تاکید کرد: زمانی پرواز انجام می گیرد که وضعیت جوی مساعد باشد و خلبان مجوز پرواز را امضا کند. در این پرواز هم خلبان برگه مربوطه را امضا کرده و وضعیت جوی را برای پرواز مناسب تشخیص داده است.وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود شرکت آسمان برای امضا از خلبانان چک ضمانت گرفته و به این طریق اعمال فشار کرده است، گفت: کاملا تکذیب می کنم.

نقش آقای «گ» در واردات 6 هزار خودرو
امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به حضور مافیای واردات خودرو، گفت: مافیای قدرتمند در برابر واردات خودرو وجود دارد. قطعا دست آقایانی در کار است.وی تصریح کرد: باید دید چرا در گمرک این تعداد از ماشین بدون ثبت سفارش وارد می شود. حدود 5 تا 6 هزار خودرو در سلفچگان متعلق به چه کسی است؟ برخی عنوان می کنند آقای «گ» این خودروها را وارد کرده است، اما این آقا به چه کسی وصل است؟ برخی از دوستان نگران هستند که اگر این موضوع را عنوان کنیم ما را مجرم حساب کنند در صورتی که اینطور نیست مستند قانونی وجود دارد که باید به دادگاه بدهیم.این نماینده مجلس تاکید کرد: مقدمه تحقیق وتفحص از بحث واردات خودرو، ثبت سفارش و گمرک را ایجاد کردیم و به زودی عملیاتی می شود. امضا هایی جمع شده و مقدمات کار در حال انجام است. در حال حاضر می بینیم قاچاق از مبادی رسمی وارد می شود و این زیبنده نیست. در تلویزیون نشان دادم و گفتم مسئول گمرک و وزیر اقتصاد در این قسمت ها بودند لذا یک عده به شدت از گمرک کاسبی می کنند.خجسته ادامه داد: 9 هزار خودرو وارد کشور شده و بیش از 100هزار میلیارد هزینه شده است. آقای «گ» که به دست‌اندرکاران وصل است چه کسی است؟ چرا مسئولین، گمرک، وزیر اقتصاد و مسئولین اجرایی کشور عکس العمل نشان ندادند و چرا دستگاههای نظارتی ورود پیدا نمی کنند؟/اعتماد

سوال گنجی از روحانی
«عبدالله گنجی» مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کمیته بررسی در ماجراهای سفر علی مطهری به شیراز و حمله به سفارت عربستان در توئیتر نوشت: میدانید چرا رئیس جمهور برای درگیری منجر به شهادت سربازان و نیروهای انتظامی تشکیل کمیته نداد؟ زیرا گزارش شده بودکه اینها حزب الهی هستند و اینجا گفتند حزب الهی نیستند.

شكايت خانواده سيدامامی از مسئولان ٢٠:٣٠

روزنامه شرق نوشت: مرگ کاووس سيدامامي بيش از همه، فعالان محيط زيست را شوکه کرده؛ به‌ويژه اينکه پيش از اثبات اتهام‌ها، صداوسيما در همين موضوع مستندي ساخته و پخش کرده است. مستندي که حالا زمينه‌ساز شکايت وکلاي خانواده سيدامامي از برنامه ٢٠:٣٠ شده است. اين برنامه خانواده سيدامامي را بسيار رنجانده و وکيل خانواده به «شرق» مي‌گويد: «روا نيست تا مراحل حقوقي و قانوني به اتمام نرسيده و اتهام‌ها در دادگاه مسجل نشده است، رسانه ملي تصاويري را چنين بي‌پروا به نمايش بگذارد و مواردي را مطرح کند». آرش کيخسروي، از وکلاي خانواده کاووس سيدامامي، تأکيد دارد: «بيانيه داده‌ايم و وضعيت پرونده را به‌طور کلي اعلام کرده‌ايم. اقدام صداوسيما و برنامه ٢٠:٣٠ در پخش آن برنامه خلاف نص صريح قانون است و هتک حرمت متوفي و خانواده ايشان محسوب می‌شود. اين اقدام جاي تأمل دارد». او همچنين گفته: «ما لايحه‌اي تنظيم کرده‌ايم. هنوز هيچ جرمي عليه کاووس سيدامامي به اثبات نرسيده که براي ساخت برنامه و تحت تأثير قراردادن افکار عمومي برنامه تلوزيوني تدوين شود».

سیستم اداری کشور دزد پرور است
ولی داداشی، نماینده آستارا و عضو کمیسیون اصل نود، در خصوص گزارشاتی که از وام‌های کلان با سود ناچیز و بازپرداخت‌های طولانی که اخیراً منتشر شده و رشد روز افزون بی‏‎عدالتی در عرصه‎های مدیرتی کشور گفت: در سال‌های اخیر متعدداً و مکرراً شاهد این نوع اتفاقات بوده و هستیم و به نوعی این روند در کشور رایج شده و در بسیاری از مواقع گزارش آن‌ها هم در رسانه‌ها منتشر شده است.وی افزود: حقیقت امر این است که دولت‌ها هم همت لازم را برای برخورد با این تصمیمات نمی‌گیرند و از طرفی هم بواسطه برخی لابی‌ها و اتفاقاتی که پشت پرده در مجلس رخ می‌دهد، مجلس هم از راس امور بودن افتاده است. قدرت نظارتی مجلس غیرقابل انکار است و این قدرت را قانون اساسی در اختیار نمایندگان گذاشته است ولی وقتی بعضی لابی‌ها اتفاق می‌افتد و بعضی از امتیازات را برخی آقایان می‌گیرند باعث می‌شود دهانشان بسته شود. حال این افراد دیگر حاضر نیستند از ابزار نظارتی که می‌توانند به نفع مردم و قانون استفاده کنند بهره ببرند.عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: اولاً از نظر من مجلس به خاطر همین کارها امروز در راس امور نیست. ثانیاً در حال حاضر برای مقابله با این نوع فسادها، نقص و کمبود قوانین داریم که باید این مشکل برطرف شود. متاسفانه سیستم اداری کشور ما "دزدپرور" است و افرادی که می‌توانند در سطوح بالا اختلاس کنند خیلی زود در این سیستم‌ها رشد می‌کنند و به نوعی زمینه رشد برای این افراد مهیا است.داداشی تصریح کرد: بعضی از افراد رده بالایی که در کشور پست‌های کلیدی هم دارند از این افراد حمایت می‌کنند و همین موضوع باعث شده نظارت کافی صورت نگیرد. این نوع رفتارها در کشور قابل نقد و اعتراض است./رویداد 24

حالا نوبت قوه قضاییه است
فرید موسوی، نماینده تهران و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت که نشان داد شبهات مدیریتی و مالی بسیاری حول محور فدراسیون فوتبال است و اینکه آیا مجلس تصمیم دارد برای تحقیق و تفحص به این حوزه ورود پیدا کند، گفت: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحصی از فساد در فوتبال انجام و گزارش آن به قوه قضاییه ارسال شد. و حالا نوبت قوه قضاییه است تا به گزارش فساد در فوتبال رسیدگی کند.موسوی اضافه کرد: در مجلس دهم شورای اسلامی هم دغدغه و مشکلات فوتبال کشور برای برخی نمایندگان مطرح است و از این‌رو ما موضوع را محدودتر کردیم و در رابطه با درآمد و هزینه‌های دو باشگاه اصلی فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس صحبت‌هایی را در فراکسیون ورزش مجلس داشتیم.وی تاکید کرد: به هر حال استقلال و پرسپولیس به عنوان دو تیم باسابقه و پرطرفدار کشور، نقش محوری را در فوتبال مملکت بازی می‌کنند و اکثریت اتفاقاتی که در این دو باشگاه رخ می‌دهد بر دیگر قسمت‌های فوتبال کشور اثر می‌گذارد و برخی الگوبرداری‌هایی هم از این دست تصمیات گرفته می‌شود.

نماینده تهران تصریح کرد: در ادامه بحث‌هایی که ما راجع به این دو تیم داشتیم، موضوع به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد و همکاران در آنجا هم این مباحث بررسی شده را تایید کردند و سپس به صحن علنی مجلس ارجاع شد و به نظر می‌رسد پس از تصویب بودجه سال ۹۷ جزو اولین دستوراتی باشد که می‌بایست خارج از نوبت مطرح شود.نایب رییس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات فوتبال کشور فقط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس محدود می‌شود، گفت: چون مجلس در گذشته و به طور ویژه یک بار به این موضوع ورود پیدا کرده و گزارش کاملی راجع به این تحقیقات تهیه و به قوه قضاییه فرستادند دیگر نیازی نیست در این مجلس هم چنین زمانی را برای تحقیق و تفحص از فساد در فوتبال اختصاص داد. اکنون گزارشی جامع در این رابطه در قوه قضاییه موجود است و نظر و تصمیم‌گیری به دست قوه قضاییه است و این روند باید از آنجا دنبال شود.موسوی تصریح کرد: بطور مشخص موضوع مدیریتی و مالی استقلال و پرسپولیس در مجلس دهم مطرح است که احتمالا تا مدتی دیگر به صحن علنی مجلس خواهد آمد و به رای نمایندگان گذاشته می‌شود و اگر طرح رای بیاورد تحقیق و تفحص از این دو باشگاه وارد فاز عملیاتی می‌شود./رویداد 24

بیانیه‌ی نورعلی تابنده درباره‌ی اتفاقات اخیر
دکتر نورعلی تابنده در بیانیه‌ای درباره‌ی حوادث اخیر خیابان گلستان هفتم پاسداران، ضمن توضیحاتی درباره‌ی مسلک درویشی که به آن اعتقاد دارد، می‌گوید که ممکن است برخی از کسانی در این مسلک « روی غلبه‌ی احساسات و با ابراز احساسات قوی از کوره در می‌روند و چه بسا مرتکب اعمال نادرست و نامقبول درویشی شوند»./انصاف نیوز

نظریه یک راننده تاکسی درباره زندگی‌های آدامسی!
«محمدسعید احدیان» مدیر مسئول روزنامه خراسان در توئیتر خود نوشت: با یک راننده تاکسی درباره بهتر بودن ازدواج های سنتی و زندگی پایدار نسل قدیم صحبت میکردیم، حرف قشنگی زد، گفت زندگی های الان شده «زندگی آدامسی» اول اش شیرین و بعد وقتی بی مزه شد آن را دور می اندازند.

ضرب و شتم پزشک اصفهانی توسط همراهان بیمار
کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: همراهان بیماری که در بخش روانپزشکی بیمارستان فارابی بستری بوده و در اثر آمبولی ریه فوت کرده است با حمله به کادر درمانی و تجهیزات بیمارستان، پزشک را مجروح و بالغ بر 1 میلیارد ریال خسارت وارد کرده‌اند. بیمار خانمی 65 ساله از شهرستان ایذه و دارای 11 فرزند بوده است که در بخش روانپزشکی بیمارستان فارابی اصفهان بستری بوده است که با شک به آمبولی ریه به بخش داخلی منتقل می‌شود.  پزشک و پرستاران به صورت شخصی از همراهان این بیمار شکایاتی تنظیم می‌کنند، اما بیمارستان نیز شکایتی را به صورت جداگانه تنظیم کرده است. در حال حاضر شکاف قانونی در این زمینه وجود ندارد اما لازم است دستگاه قضایی برخورد جدی و شایسته‌ای با این اقدام بکند تا از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری شود./ایسنا

تکذیب ادعای نماینده مجلس درباره گرفتن چک از خلبان پرواز تهران -یاسوج
مرتضی دهقان درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه شرکت آسمان علی رغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی اصرار بر انجام پرواز داشته است، گفت: هیچ خلبانی حاضر نمی شود جان خود و مسافران را به خطر بیاندازد.تمام این ادعاها کذب است و ما آن را را رد می‌کنیم. وی همچنین درباره ادعای دیگر این نماینده مجلس مبنی بر اینکه از خلبان چک گرفته‌اند بنابراین او مجبور به انجام پرواز شده است. گفت: خلبان این پرواز از نیروهای قدیمی و با تجربه این شرکت هواپیمایی بوده و شرکت آسمان هیچگاه اقدام به چنین کاری با نیروهای باتجربه و با سابقه خود نمی کند. تمام این ادعاها رد می‌شود چرا که اساسا ادعاهای غیر منطقی هستند که متاسفانه از سوی یک نماینده مجلس مطرح شده است./ایلنا

ارجاع طرح استیضاح «آخوندی» به کمیسیون عمران مجلس
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت : استیضاح وزیر راه در 5 محور تدوین شده است. عدم توانایی در رابطه با بحث بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور، عدم نظارت بر سیستم ناوگان حمل و نقل ریلی کشور، عدم اجرای برنامه در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی، بی‌انگیزگی در اداره امور وزارتخانه ذیربط و همچنین عدم پاسخگویی به وکلای ملت از جمله محور‌های طرح استیضاح وزیر راه است./ تسنیم

گورخوابی، صحنه سازی بود!
سردار نقدی گفت: ما هرچقدر که بخواهیم به آمریکا وابسته شویم از مصر بیشتر نمی‌شود که تمام و عزت و شرف خود را در به رسمیت شناختن اسرائیل فروخت که سالی چند دلار کمک مالی دریافت کند. الان چه وضعیتی دارند ؟ به گفته خبرنگاران مصری بیش از 3 میلیون نفر فقط در قبرستان‌ها می‌خوابند. اما اینها آمدند و صحنه‌سازی کردند و چند نفری را داخل قبر خواباندند که بگویند در ایران هم گور خواب هست تا بیان آن واقعیت را خنثی کنند/کیهان

افزایش حقوق مقامات ممنوع شد
نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 97 ضمن ممنوع کردن هر گونه افزایش حقوق برای مقامات در سال آینده این موضوع را برای اعضای هیئت علمی و قضات مستثنی کردند. نمایندگان در عین حال مصوب کردند که حداکثر میزان افزایش حقوق در سال ۹۷ برای کارکنان دولت ۲۰ باشد./ایرنا

نجات این اقتصاد قدرت امیرکبیر می‏‎خواهد
احمد حاتمی‌یزد مدیرعاکل سابق بانک درباره تصمیم بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز با انتشار گواهی سپرده‌گذاری با نرخ 20 درصد گفت: نقدینگی مازاد جامعه تا سال گذشته در بانک‌ها به خاطر سود بالای سپرده بانکی بود. همین موضوع باعث شد تا نقدینگی وارد بازار معاملات ارزی نشود و به صورت سپرده در بانک‌ها باقی بماند. مشکل ما در افزایش یا کاهش سود بانکی نیست. چون بالاخره در هر دو شرایط اقتصاد ضرر می‌بیند. مشکل ما حجم عظیم نقدینگی است که 5 سال گذشته دولت آن را ایجاد کرده است. یعنی زمانی که دولت یازدهم سرکار آمد حجم نقدینگی ما 650 هزار میلیارد تومان بوده اما اکنون به رقم 1450 هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از دوبرابر شده است. حاتمی یزد به خروجی کاهش نرخ بهره در بانک‌ها اشاره کرد: ما به کاهش سود در بانک‌ها فرصت ندادیم تا خروجی خود را نشان دهد. حداقل برای مشاهده نیتجه کاهش سود، یک سال فرصت لازم بود. در شرایط حاضر برخی از فعالان اقتصادی بازار ارز را به تولید ترجیح می‌دهند. دلیلش هم این است که بحران تحریم دوباره بر ما تحمیل می‌شود. ما باید به این موضوع فکر کنیم که یک درصد جمعیت جهان هستیم اما یک درصد درآمد دنیا را هم نداریم. حالا با این وضعیت می خواهیم به همه مسلمانان جهان کمک کنیم. آیا این کار شدنی است؟ آیا سنگ بزرگی نیست که نمی‌توانیم آن را بلند کنیم؟ باید فکر کنیم اوضاع اقتصاد و رفاه و معیشت مردم اولویت دارد یا کمک به سایر مسلمانان در بیرون مرزها؟ کمک به سایر مسلمانان در بیرون مرزها با اقتصاد ضعیف ما هماهنگ نیست. درست است که ما می‎خواهیم مردمی را از شر استکبار آزاد کنیم اما اقتصاد را چگونه باید فتح کرد!/رویداد 24

واکنش بادامچیان به تأثیر افزایش قیمت دلار بر درآمدهای موتلفه
اسدالله بادامچیان گفت: احزاب سیاسی حق معاملات اقتصادی ندارند. موتلفه اسلامی هیچ گاه اهل خرید و فروش نبوده. موتلفه از اینکه نرخ ارز نابسامان است بسیار متأسف است. از فرهنگی، کشاورز، کارگر، کارمند و کاسب در بین اعضای موتلفه هستند، هر کدام کار روزمره و عادی خود را انجام می دهند و موتلفه اصولا مبرا از هر گونه فعالیت خرید و فروش است. من قبل از پیروزی انقلاب در خرید و فروش فرش بودم و تجارت داشتم اما بعد از پیروزی انقلاب یک ریال خرید و فروش نکردم تا اطلاعات مملکتی من در منافع شخصی‌ام به کار نرود. زندگی سالم و ساده ای دارم. کارمند هم نشدم. از نظام جمهوری اسلامی چیزی نگرفتم. از همان آب باریکه ای که از قبل برایم مانده زندگی کردم، امروز نیز در آپارتمانی درجنوب شهر تهران زندگی می کنم. خیلی هم خوب است./ خبرآنلاین

 انتقاد شریعتمداری از عملکرد و روحانی و پلیس

حسین شریعتمداری با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: آیا وزیر محترم در ماجرای اخیر نیز تعلل نکرده است؟! 5- روز سه‌شنبه 24 بهمن ماه - یعنی 6 روز قبل - آقای رئیس‌جمهور در نشست مشترک وزیران و استانداران با رؤسای سازمان‌های اقتصادی می‌گوید: « از روز اول به پلیس دستور دادیم بدون اسلحه وارد صحنه شود»! و بعد با افتخار می‌فرمایند: «در تماس تلفنی که با یکی از مقامات فرانسوی داشتم، وقتی که گفتم پلیس بدون اسلحه حضور دارد، تعجب کرد که چرا این موضوع اعلام نمی‌شود و پلیس بدون اسلحه به خیابان آمد و آرامش را برقرار کرد»! باید به جناب روحانی گفت؛ در کجای دنیا برای مقابله با آشوبگران و متجاوزان به جان و مال مردم، پلیس را بدون اسلحه به میدان می‌فرستند؟! آیا تصور نمی‌کنید اگر توماس جفرسون -از واضعان دموکراسی آمریکا- سر از خاک بیرون می‌کرد، به جنابعالی پرخاش کرده و می‌گفت؛ این روش که شما دنبال می‌کنید آنارشیسم است، نه دموکراسی! و با عرض پوزش باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید چرا نسخه بدون اسلحه را در حفاظت از خود به کار نمی‌گیرید؟! و خلع سلاح را از تیم حفاظت خود شروع نمی‌فرمائید؟! البته آن مقام فرانسوی حق دارد از اینکه پلیس را در مقابل تروریست‌های مورد حمایت غرب و از جمله فرانسه بی‌اسلحه به میدان فرستاده‌اید حیرت‌زده شود! و خوشحالی خود را در پوشش تعجب ابراز دارد!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار