رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از عرضه ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارداتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 23 February 2018

به گزارش تابناک تبریز از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، کریم مهری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: این تخم مرغ‌ها هر شانه دو کیلویی به قیمت 125 هزار ریال از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف در سراسر استان پخش می‌شود.

وی افزود: علاوه بر عرضه تخم مرغ، مرغ منجمد نیز به حد کافی در انبار شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد و مردم استان برای تهیه گوشت قرمز و گوشت مرغ در شب عید هیچ گونه نگرانی نخواهند داشت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی دلایل اصلی افزایش قیمت مرغ را کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی و علت افزایش قیمت تخم مرغ را تلف شدن تعداد یک میلیون و 800 هزار قطعه مرغ تخم گذار به علت آنفولانزای حاد اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای 15 واحد مرغداری گوشتی مجوز تولید صادر شده است که در آن حدود 417 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام خواهد شد و تولیدات آنها تا چهار ماه آینده وارد بازار می‌شود.

مهری در پایان گفت: 60 هزار تن برنج وارداتی، 10 هزار تن روغن نباتی و شکر در انبارهای شرکت غله ذخیره شده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی مصرف عرضه خواهد شد تا مردم برای تهیه اقلام خوراکی پرمصرف در ایام عید کمبودی نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار