امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: ما اجازه نمی‌دهیم عکس شهیدی از سطح شهر برداشته شود، اگر چنین کاری ادامه پیدا کند به شدت برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۷۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 25 February 2018
 

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: اصحاب فکر و اندیشه تحلیل‌های شایسته‌ای را از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان در ٢٩ بهمن سال‌جاری ارائه کنند.

وی با اشاره به اغتشاشاتی که در روز شهادت حضرت زهرا(س) توسط گروهی خاص انجام شد، گفت: متاسفانه سه نفر از کارکنان نیروی انتظامی و یک نفر از بسیجیان در این اغتشاشات به شهادت رسیدند و جا دارد مسوولان قضایی با آنها برخورد سریع و قاطع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه سخنان خود، از اقتدار و هوشیاری نیروی انتظامی در این اغتشاشات تقدیر کرد.

امام جمعه تبریز، به دیدار 3 هزار نفری مردم آذربایجان‌شرقی با امام خامنه‌ای و تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب در ٢٩ بهمن ماه سال‌جاری اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار به نکات مهمی اشاره داشتند  و مطالب بسیار  مهمی را ارائه فرمودند و این افتخار بزرگی برای مردم آذربایجان است که این مطالب ارزشمند و مهم در این دیدار از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد.

وی افزود: اصحاب فکر و اندیشه و قلم باید تحلیل‌های شایسته‌ای را از بیانات ایشان تهیه و ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه  عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدا و ایثارگرانی است که جان خویش را در طَبق اخلاص گذاشتند و برای حفاظت از مرزهای میهن اسلامی جهاد کردند،‌ گفت: مسئله‌‌ جمع‌آوری عکس شهدا کار خلافی است و با آن برخورد می‌شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم عکس شهیدی برداشته شود و اگر چنین کاری ادامه پیدا کند به شدت برخورد خواهیم کرد، نباید به اسم استفاده از عکس مفاخر، تصاویر و بنرهای شهدا را جمع‌آوری کرد بلکه می‌توان در کنار عکس شهدا، از تصاویر مفاخر ملی یا استانی هم استفاده کرد.

امام جمعه تبریز همچنین از برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و گفت: در 9 ماهه اول سال‌جاری ٨٧ جلسه در سطح استان برگزار شده که حاصل آن ١٩١ دستور جلسه و ٤٦٧ مصوبه است.

گزارش فارس حاکی است، در روزهای گذشته شهرداری تبریز به بهانه استفاده از عکس مفاخر، تصاویر و بنرهای شهدا را جمع‌آوری کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :