معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از پیش‌بینی 160 برنامه فرهنگی و هنری در راستای رویداد تبریز 2018 خبر داد و گفت: این برنامه‌ها توسط 21 دستگاه اجرایی استان بر اساس تقویم مشخص تا پایان سال 1397 اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 06 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، رویکرد فرهنگ اجتماعی را اصلی‌ترین رویکرد ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تبریز 2018 عنوان کرد و گفت: هدف از این موضوع این است که داشته‌های تاریخی و فرهنگی استان و شهر تبریز اعم از بناهای تاریخی، آثار فرهنگی، صنایع دستی و آداب و رسوم بومی را به گردشگران معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه البته لازم است برخی کارهای فیزیکی نیز انجام شود، گفت: یکی از مشکلات ما در شهر تبریز نبود فضای کافی برای برگزاری برنامه‌های بزرگ فرهنگی است که خوشبختانه با همت شهرداری تبریز، مرکز همایش‌های بین‌المللی با مساحت 24 هزار مترمربع همزمان با افتتاح رسمی رویداد تبریز 2018 در اردیبهشت سال 97، به بهره‌برداری می‌رسد.

پورمهدی خاطرنشان کرد: طرح سامان‌دهی مقبرة‌الشعرا نیز که یکی از مقاصد مهم گردشگری است در حال اجراست و بهره‌برداری از این طرح نیز حدود 10 هزار مترمربع به فضای فرهنگی شهر تبریز اضافه می‌کند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی هم قدم‌هایی برداشته شده و نقش اصلی در این زمینه با صداوسیما و رسانه‌های گروهی استان است که انتظار داریم در فرصت باقی‌مانده قدم‌های بیشتری بردارند.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات با هدف جذب گردشگر صورت می‌گیرد، گفت: در این زمینه نیز تورگردانان و دفاتر مسافرتی نقش بسیار مهمی دارند و تحقق این هدف علاوه بر رونق اقتصادی شهر و استان، به نفع خود آنان نیز هست؛ لذا از تورگردانان نیز انتظار داریم که به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار