عضو مجلس خبرگان رهبری؛
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معلمان از سرمایه های کشور همچون اهل بیت خود مراقبت کنند.
کد خبر: ۵۷۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 06 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، آیت اله پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری در هفته امورتربیتی در دیدار مسئولین و مدیران آموزش و پرورش مراغه گفت: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم تربیت نسل آینده است و اگر ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت ها به نسل های جدید تفهیم شود آینده و بقاء آن جامعه تضمین می شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش و غنیمت دانستن زمان و فرصت اظهار داشت: جوانان کشور قبل از حوزه و دانشگاه در اختیار آموزش و پرورش هستند و با حداکثر بهره‌گیری از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تجربیات خویش به ایفای نقش و مسئولیت اصلی خود بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه مجریان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت محیط کار را همانند محیط خانه خود بدانند، گفت: همانگونه که نگران تعلیم و تربیت فرزندان و اهل بیت خود هستید در تربیت نسلی که در اختیار دارید کوشا باشید و با اهتمام بیشتر آینده این نسل را همانند آینده اهل بیت خود دانسته و مدرسه را همانند خانه خود بدانید و آنان را به سرمنزل مقصود برسانید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر در ورد به مسجد ترجیح داد به جمع عالمان بپیوندد، گفت: پیامبر وقتی جمعی را دید که مشغول مذاکره علمی هستند و در حالیکه جمع دیگر مشغول عبادت بودند، به جرگه عالمان پیوست زیرا رسالت اصلی پیامبران تربیت انسان است و این موضوع اهمیت جایگاه علم و تربیت را در اسلام نشان می دهد.

آیت اله پورمحمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شکل گیری سرمایه های آینده کشور و هویت نسل جدید به دست معلمان است و معلمان با نگاه خانواده و نقشی همچون پدر و مادر، با تعمیق تربیت و آداب اسلامی همه تلاش خود را بکار گیرند تا جوان مسلمان، مؤمن و بیدار تربیت کنند.

امام جمعه مراغه هفته امور تربيتي و تربيت اسلامي را گرامي داشته و با تبريك اين هفته، براي دست اندر کاران آموزش و تربیت آرزوي سلامتي و توفيق کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار