استاندار تأکید کرد:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش مؤثر حوزه حمل‌ونقل در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، گفت: طراحی برنامه جامع حمل‌ونقل و جذب سرمایه‌گذاری متناسب با آن ضروری است.
کد خبر: ۵۷۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 08 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، دکتر مجید خدابخش در نشست کمیته لجستیک و حمل‌ونقل استان، با اشاره به اینکه بخش حمل‌ونقل یکی از اولویت‌های توسعه استان است، افزود: تاکنون انرژی کافی برای این بخش صرف نشده، در حالی‌که بخش عمده اشتغال می‌تواند در این حوزه اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر تعریف پروژه‌های مشخص برای توسعه حمل‌ونقل و جلب مشارکت بخش خصوصی، گفت: دولت در حال حاضر تسهیلات خوبی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده و این یک فرصت طلایی برای استان است.

خدابخش با اشاره به تردد 24هزار دستگاه خودروی فرسوده سنگین در استان، گفت: نوسازی این تعداد خودرو نیازمند یک کار ویژه و جهادی است و این موضوع یک فرصت تاریخی برای صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی استان به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخش حمل‌ونقل و لجستیک باید به‌عنوان یک بسته جامع مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید برنامه جامع در این خصوص تهیه و متناسب با آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه‌آهن جلفا- اصلاندوز- باکو، گفت: این پروژه جزو مفاد پروتکل توافق رؤسای جمهور ایران و آذربایجان است و باید جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

خدابخش با بیان اینکه در شهر تبریز هم هیچ پروژه‌ای به اندازه مترو اولویت ندارد، گفت: اولین پیشنهاد ما به سرمایه‌گذاران خارجی، پروژه متروی تبریز است که با تکمیل این پروژه حیاتی، بسیاری از مشکلات شهری را می‌توان مدیریت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین حوزه خدمات بازرگانی را فوق‌العاده اشتغال‌زا و ارزان توصیف کرد و گفت: با توجه به جایگاه راهبردی ایران در چهارراه مواصلاتی منطقه باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: مسائل حوزه حمل‌ونقل و لجستیک به‌صورت دقیق‌تر و تخصصی‌تر بررسی شود تا بتوانیم پس از جمع‌بندی، به‌صورت پیشنهادهای مشخص به دولت ارائه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار