استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تأثیرگذار ائمه جمعه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، گفت: ائمه جمعه کانون معرفت، سیاست و دیانت در کشور هستند و در تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی این نقش را ایفا کرده‌اند.
کد خبر: ۵۷۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 08 March 2018

مجید خدابخش در همایش ائمه جمعه استان، با تأکید بر اینکه مباحث معرفتی همواره باید در جامعه مطرح شود و این موضوع ربطی به این دولت یا آن دولت ندارد، افزود: یکی از راه‌هایی که برای اشاعه این مباحث در جامعه وجود دارد، تثبیت و تقویت جایگاه نماز جمعه در بین مردم است.

وی با اشاره به برپایی نشست‌های مکارم اخلاق ویژه مدیران استان، گفت: این جلسات فرصتی برای دورهم جمع شدن مدیران است که باعث حل بسیاری از مشکلات بین دستگاه‌ها شده و از طرفی هم مباحث این نشست‌ها موجب طهارت روح و سلامت قلب می‌شود.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمت مسئولان و ما خدمت‌گزار آنها هستیم، افزود: عقبه مسئولان اجرایی کشور، رأی مردم است و مدیران باید به این نکته ایمان داشته باشند که خدمت به مردم وظیفه اصلی آنهاست.

وی با تاکید به اینکه مسئوولان باید با صداقت مردم را از مسائل جامعه آگاه کنند و مردم را محرم اسرار بدانند، افزود: اگر مشکلی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد مسئولان باید در مورد آن شفاف‌سازی کنند.

خدابخش با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مسأله تولید و اشتغال، گفت: شعار امسال عقبه فرهنگی دارد و رهبر انقلاب نیز مسئولان را مکلف فرمودند تا در این راه مدیریت جهادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، اولویت اول دولت است و برای این منظور باید فضای کسب و کار طبق شاخص‌های روز شود، گفت: برای رونق تولید و اشتغال باید روند سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای تولید و تجارت را آسان‌تر و کوتاه‌تر کنیم که این کار اکنون در گمرک آغاز شده و در همه دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی به برخی از پروژه‌های مهم استان هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان، راه‌آهن میانه - تبریز است که به دلایل مختلف بعد از ۱۷ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

خدابخش افزود: تاکنون پنج بار از این پروژه بازدید کرده‌ام و با پیگیری‌های انجام‌شده امیدوارم که بتوانیم مسیر میانه تا بستان‌آباد را همزمان با سفر رئیس جمهور به استان در اردیبهشت سال آینده افتتاح کنیم.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان، خاطرنشان کرد: در اثر این بارش‌ها تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به اول مهر ماه، ۲۷ سانتی‌متر افزایش یافته و امیدواریم با بارش‌های جدید وضعیت بهتر شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اختصاص تسهیلات ارزان به اشتغال روستایی خبر داد و گفت: در کنار این تسهیلات، برای توسعه صنایع و بخش تولید نیز تسهیلات ویژه‌ای از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: با توجه به توانمندی واحدهای قطعه‌ساز استان به دنبال توسعه صنعت خودروسازی هستیم و بخش خصوصی هم آمادگی لازم برای ورود به این حوزه را دارد و در صورت تحقق این امر می‌توانیم سالانه 200هزار دستگاه خودرو در استان تولید کنیم.

خدابخش ادامه داد: بسیاری از مشکلات ریشه اقتصادی دارد؛ البته استان آذربایجان‌شرقی در مباحث فرهنگی و امنیتی همیشه سربلند بوده به طوری‌که در ناآرامی‌های اخیر کشور، با وجود زمینه‌های مختلف در استان، مردم ما آگاهی، بصیرت و درایت خود را بار دیگر نشان دادند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از منش مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم قدردانی کرد و با بیان اینکه خدمات ایشان در کل کشور زبانزد شده است، افزود: اقدامات آقای آل‌هاشم برای نسل چهارم انقلاب، امیدبخش و مایه سرافرازی مسئولان استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :