پایان مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی جام صلح و دوستی ارس:
با برگزاری آیین اختتامیه و اهدای کاپ‌های قهرمانی و مدال‌ها، مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی جام صلح و دوستی ارس به پایان رسید.
کد خبر: ۵۷۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 08 March 2018

به گزارش تابناک تبریز با برگزاری آیین اختتامیه و اهدای کاپ‌های قهرمانی و مدال‌ها، مسابقات بین المللی تیراندازی با کمان سنتی جام صلح و دوستی ارس به پایان رسید.

این مسابقات با حضور ۷۵ کماندار در قالب ۹ تیم از پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و عراق طی ۱۶ و ۱۷ اسفندماه برگزار شد.

در مجموع تیم ملی ایران الف قهرمان مسابقات شد، تیم منتخب منطقه آزاد ارس نائب قهرمان و تیم ترکیه به مقام سومی دست یافت.

بر اساس اعلام «مجید عباس‌پور» - ناظر فنی مسابقات، در رشته انفرادی بخش آقایان، عیسی ابراهیمی از تیم الف ایران رتبه اول، علا الدین قره حسنلو از تیم منطقه آزاد ارس رتبه دوم و حسن کوچ از تیم ترکیه مقام سوم را کسب کرد.

در بخش بانوان نیز فرحناز ابراهیمی از تیم الف ایران مقام نخست، سیده فاطمه موسوی از تیم الف رتبه دوم و شیلان تخت فیروزه از تیم منطقه آزاد ارس رتبه سوم مسابقات را کسب کرد.

در رشته تیمی در بخش بانوان نیز ایران الف رتبه اول، ایران ب رتبه دوم و تیم منتخب آزاد ارس رتبه سوم مسابقات را کسب کرد.

در بخش آقایان نیز ایران الف رتبه اول، ایران ب رتبه دوم و ترکیه الف رتبه سوم را به دست آورد .

کاپ اخلاق مسابقات در بخش بانوان به ندا موذمی گودرزی از تیم منتخب ارس و در بخش آقایان به عمر کوچ از تیم ترکیه اهدا شد

مجید عباس‌پور - رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیر و کمان در مراسم اختتامیه با قدردانی از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و سایر دست اندرکاران برگزاری این مسابقات، گفت: امیدوارم سال آتی در دومین مرحله این مسابقات تیم‌های خارجی حضور پررنگی داشته باشند.

«حجت الاسلام سالار سنجری» - امام جمعه جلفا نیز در این مراسم با بیان این‌که حضور کمانداران از کشورهای مختلف در ارس افتخار است، گفت: دیار ارس یادآورد رشادت‌های گذشتگان بوده و بلندای قله‌های ارس برگرفته از غیرت و عزت مردان منطقه است.

وی با بیان این‌که دین اسلام و پیامبر اکرم اسلام (ص) مسلمانان را به آموزش تیراندازی سفارش کرده ‌اند، گفت: اسلام دین جامعی است که نگاه جامع به نشاط شادابی و ورزش در آن موج می زند و تیراندازی سرآمد ورزش در دین و قرآن است و اگر کسی تیراندازی یاد بگیرد و سپس آن را ترک کند، گناه کرده است.

امام جمعه جلفا با ابراز امیدواری برای برگزاری دومین دوره مسابقات در ارس، گفت: ارس یک سال منتظر حضور شما ورزشکاران خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار