امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با تاکید به اینکه دشمن بیشترین وقت و سرمایه‌ خود را روی زنان متمرکز کرده است،گفت: اینکه نویسندگان و به اصطلاح روشنفکران ظاهری هر روز در مورد حجاب حرف جدیدی می‌زنند، واقف هستند که اگر نقش مثبت زنان در جامعه را به منفی تبدیل کنند، موفق خواهند شد.
کد خبر: ۵۷۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 09 March 2018
 

 حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره)، مراسم چهارشنبه آخر سال را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: روی موضوع چهارشنبه آخر سال و شادی در آن روز مشکلی نیست ولی گاهاً شاهد صحنه‌هایی هستیم که تاسف‌بار است چرا که برای یک شادی مقطعی و لحظه‌ای خسارت‌های جبران‌ناپذیری به خود یا دیگران وارد می‌شود و یک عمر داغ روی دل دیگران می‌گذارند.

وی ادامه داد: خوشی هیچ عیب و ایرادی ندارد ولی باید خانواده‌ها توجه و اهتمام نسبت به این شادی داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود و همه مردم کنار هم با آرامش چهارشنبه آخر سال را بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با تاکید به اینکه دشمن بیشترین وقت و  سرمایه‌ خود را روی زنان متمرکز کرده است، افزود: اینکه نویسندگان و به اصطلاح روشنفکران ظاهری هر روز در مورد حجاب حرف جدیدی می‌زنند، واقف هستند که اگر نقش مثبت زنان در جامعه را به منفی تبدیل کنند، موفق خواهند شد.

وی افزود: ادعا می‌کنند در قرآن هیچ صحبتی از رعایت حجاب نشده است در حالی که آیات متعددی در مورد رعایت حجاب و عفاف زن وجود دارد و بارها خطاب به پیامبر اکرم(ص) توصیه کرده‌اند که زنان و دختران از پوشش مناسب استفاده کنند و مراقب باشند زینت‌هایشان آشکار نشود تا به تبع این کار روح و جسم‌شان در آرامش باشد.

مطهری‌اصل با اشاره به مثال‌هایی مبنی بر اینکه حجاب مهم نیست، دلت پاک باشد کافی است، گفت: این‌گونه صحبت‌ها مثال‌های محدودی بوده که فقط توجیه کار است و مطرح کردن سخنانی از قبیل حجاب یک امر شخصی است، توهماتی بیش نیست.

وی ادامه داد: البته طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید برخورد چکشی با این افراد شود، نباید اجازه سوءاستفاده به دشمن داد.

 درک جایگاه شهدای مظلوم مدافع حرم و شهدا  

وی در تشریح مناسبت‌های هفته ابراز کرد: امروز ولادت باسعادت حضرت زهرای اطهر(س) و امام راحل(ره) است و همه ما مدیون امام خمینی(ره) هستیم که باعث سربلندی مسلمانان در دنیا شدند به طوریکه ایشان توانستند اسلام را احیا کرده و کاری کنند که بعد از ۴۰ سال از گذشت پیروزی انقلاب، اسلام همچنان حرف اول را زده و استکبار جهانی با همه تلاش‌هایی که می‌کند نتوانسته ذره‌ای از قدرت انقلاب اسلامی را کاهش دهد.

مطهری‌اصل، سالروز تاسیس کانون‌های مساجد را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساجد باید محور هر چیزی باشد چرا که در زمان پیامبر اکرم(ص) تمام کارهای سیاسی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی در مساجد انجام می‌گرفت و امید است دوباره به این حالت برگردیم و جایگاه مساجد هر چه بیشتر تقویت یابد.

وی خاطرنشان کرد: هفته آینده سالروز تاسیس بنیاد شهید است که به فرمان امام راحل(ره) در سال ۵۷ تاسیس شده است، شهدا به گردن ما حق دارند و گرامیداشت و یاد آنها از ضرورت جامعه اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به درک جایگاه شهدای مظلوم مدافع حرم و شهدا اذعان داشت: وقتی چندین هزار خبیث با نام داعش توانستند در عرض چند ماه دو کشور را در اختیار بگیرند، ما بیشتر به جانفشانی شهدای خود پی می‌بریم که با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستاده و وجبی از خاک را به دشمن ندادند.

راهیان نور بهترین راه انتقال آرمان‌های شهدا به نسل جدید است 

وی با اشاره به فرارسیدن ایام سفر راهیان نور به مناطق جنگی گفت: به حق راهیان نور یک نوع گردشگری جنگی است و همه ساله میلیون‌ها نفر به این سفر عازم می‌شوند و بعد از سفر شاهد تغییر و تحولاتی در روح و زندگی خود شده‌اند.

مطهری‌اصل ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال آرمان شهدا همین کاروان راهیان نور است که باید حمایت مادی و معنوی از این سفر توسط مسوولان صورت گیرد.

تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) در خطبه‌های نماز جمعه تبریز 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) بانوی بزرگ اسلام ابراز کرد: این بانوی بزرگ علاوه بر سیره پاک خود، نقش‌های برجسته‌ای در قالب‌های مختلف یک همسر، فرزند و مادر نمونه داشته‌اند که به حق باید زنان جامعه ایشان را الگوی خود در همسرداری، فرزندپروری و زندگی اقتصادی و معنوی قرار دهند.

وی افزود: خواهران و برادران ما باید شیوه درست زیستن، انفاق کردن، کمک به دیگران و بالا بردن تقوا را از حضرت فاطمه (س) یاد گرفته و زندگی خود را به آن نسبت اصلاح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار