استاندار:
خدابخش گفت: این اولین و اساسی‌ترین گام در تحقق اهداف مجمع استانی سلامت است و اگر بتوانیم قدم اول را محکم برداریم این مجمع بسیار مهم و ارزشمند می‌تواند در دستیابی به اهداف خود موفق باشد.
کد خبر: ۵۷۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹ 10 March 2018

مجید خدابخش در نشست مشترک شورای اداری استان و مجمع استانی سلامت، با اشاره به اینکه تنها 25 درصد از امور مربوط به سلامت و بهداشت جامعه توسط وزارت بهداشت مدیریت می‌شود، افزود: نقش اصلی در این زمینه برعهده خود مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و اقتضائات زندگی مدرن امروزی، گفت: کم‌تحرکی، عدم توجه به سلامت مواد غذایی و عدم رعایت استانداردها از جمله معضلات زندگی ماشینی است که همه باید درخصوص آنها احساس مسئولیت کنند؛ چراکه هزینه‌های سرسام‌آور بی‌توجهی به موضوع سلامت، متوجه کل جامعه می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سلامت معنوی اشاره کرد و گفت: آرامش، گمشده بشر است و انسان‌ها به روش‌های مختلف به دنبال آن هستند؛ در حالیکه این نعمت بزرگ به‌صورت رایگان از سوی خداوند در اختیار ما قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه یاد خدا، آرامش واقعی است، افزود: همه توصیه‌های دینی و قرآنی برای آرامش و سلامت معنوی بشر است و طبق آیه قرآن، تنها چیزی که در روز حساب به کار انسان می‌آید قلب سالم است.

دکتر خدابخش با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع استانی سلامت، تأکید کرد: در این مجمع قرار است همه باهم کار کنیم، نگاه ما باید مثبت و همراه با تعامل و در مسیر ترویج خیرخواهی، نواندیشی و نوع‌دوستی باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بحث خیرین زبانزد است، گفت: هم‌اکنون یک بیمارستان 550 تخت‌خوابی برای کودکان و یک بیمارستان 250 تخت‌خوابی برای بیماران سرطانی توسط خیران در حال ساخت است و کارهای بی‌نظیر دیگری هم انجام می‌شود که باید این روحیات مثبت را تعمیم دهیم.

خدابخش گفت: این اولین و اساسی‌ترین گام در تحقق اهداف مجمع استانی سلامت است و اگر بتوانیم قدم اول را محکم برداریم این مجمع بسیار مهم و ارزشمند می‌تواند در دستیابی به اهداف خود موفق باشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های شهرداری تبریز در مجموعه تفریحی عینالی تبریز، به مدیران استان توصیه کرد که حداقل دو بار در هفته از امکانات این مجموعه استفاده کنند تا ضمن تضمین سلامت خود در مسیر خدمت به مردم، اهمیت موضوع سلامت را به شهروندان نیز یادآوری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز آخرین جلسه شورای اداری استان در سال 96 برگزار می‌شود، گفت: از همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی که در طول این سال منشأ خدمات بودند قدردانی می‌کنم و امیدوارم سال جدید توأم با خیر و برکت و نشاط باشد تا بتوانیم تحت زعامت رهبر معظم انقلاب و در سایه سیاست‌های دولت تدبیر و امید، در خدمت ملت شریف، مومن و متدین استان آذربایجان شرقی باشیم.

وی با اشاره به سخنان ارزشمند مادر بزرگوار شهیدان علی و سعید حداد رضایی در این جلسه، گفت: قرار گذاشته‌ایم که در راستای تعمیق ارزش‌های ایثار و شهادت، در هر جلسه شورای اداری استان از سخنان یکی از ایثارگران استفاده کنیم تا مسیری را که شهدا، امام و رهبری برای ما ترسیم کرده‌اند از یاد نبریم.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار