در جلسه شورای مسکن بناب مطرح شد؛
فرماندار بناب گفت: زمین های بلا استفاده ادارت دولتی بصورت رایگاه در اختیار طرح نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد قرار می گیرد.
کد خبر: ۵۷۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 14 March 2018

به گزارش تابناک تبریز، امین رفیعی در جلسه شورای مسکن بناب با اشاره به اینکه یک سوم اراضی شهرستان بناب را بافت ناکارآمد، فرسوده و حاشیه نشین تشکیل داده است، گفت: دولت اهتمام جدی به نوسازی بافت فرسوده دارد و کلیه ادارات دولتی زمین های بلااستفاده خود را با تشخیص اداره راه و شهرسازی بصورت رایگان در اختیار طرح نوسازی قرار خواهند داد.

رفیعی افزود: جهت انتقال ساکنان بافت فرسوده و ناکارامد به واحدهای جدیدالاحداث، زمین های بلااستفاده توسط پیمانکاران ساخت وساز می شود تا علاوه بر مشکلات بافت فرسوده مسائلی نظیر بازگشایی معابر و ترافیک شهرستان مرتفع گردد.

وی با انتقاد از احداث مسکن مهر در محل فعلی اظهار داشت: مسکن مهر ولی عصر بناب آسیب های اجتماعی زیادی در پی خواهد داشت و بجای احداث مسکن مهر، می بایست بافت فرسوده و ناکارآمد شهرستان بر طرف می شد.

وی ضعف هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر را از علل تاخیر در تحویل واحدهای آن برشمرد و گفت: اکثر اعضای هیات مدیره تعاونی های مسکن مهر فاقد تجارب و تخصص لازم در زمینه ساخت وساز هستندو نمی توانند با پیمانکاران مجرب در تعامل باشند.

وی مهمترین نقص تعاونی های مسکن را ضعف هیات مدیره آنها نامید و گفت: نظارت ضعیف و تعداد پایین اعضای تعاونی ها از عمده مشکلات تعاونی های مسکن است و از اداره کار و تعاون درخواست کرد تا آسیب شناسی این تعاونی ها را انجام دهد.

رفیعی باتقدیر از عملکرد بنیاد مسکن روستایی افزود: شهرستان بناب دارای 13هزارو سیصد مسکن روستایی است که 50درصد آن از طریق وامهای نوسازی روستایی یا توسط مالکان نوسازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار