مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تعطیلات نوروز همانند شرایط عادی، بلیت قطار به هموطنان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 15 March 2018
 
 

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تعطیلات نوروز همانند شرایط عادی، بلیت قطار به هموطنان عرضه می‌شود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید محمد زاده گفت: باوجود آنکه بلیت قطارها درایام نوروز از قبل پیش فروش شده است؛ اما باز هم بلیت برای صندلی‌های خالی در تمامی ایام تعطیلات نوروز به مسافران عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت مسافری حمل و نقل ریلی کشور، نسبت به نوروز ۹۶ ، پانزده درصد افزایش یافته است، گفت: عملکرد ریلی کشور در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل توجهی داشته و از ۲۲ میلیارد تن- کیلومتر به ۳۰ میلیارد تن -کیلومتر رسیده که این حد نصاب در تاریخ راه آهن بی سابقه است.

محمد زاده درباره گسترش شبکه حمل ونقل ریلی به کشورهای همسایه نیز گفت: در نشست اخیر همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان توافق خوبی در زمینه تامین مالی اتصال راه آهن رشت به آستارا حاصل ومقرر شد نیمی از هزینه احداث این خط آهن را ایران ونیم دیگر را آذربایجان به صورت فاینانس پرداخت کند.

مدیرعامل رجا افزود: با تکمیل این خط آهن مساله اتصال ریلی جنوب به شمال از سمت غرب دریای خزر حل خواهد شد و راه آهن ایران از طریق اتصال به شبکه ریلی کشور گرجستان واوکراین به خط آهن اروپا متصل خواهدشد.

وی طول این خط آهن را کمتر از ۲۰۰ کیلومتر عنوان و تاکید کرد: اگر زمینه های کار فراهم شود امیداوریم در کمتر از ۴ سال این خط آهن به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار