امام جمعه تبریز عنوان کرد:
امام جمعه تبریز با تاکید به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد، گفت: هیچ ترس و واهمه در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت قهرمان در رابطه با خروج از برجام و تهدیدات وجود ندارد.
کد خبر: ۵۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 16 March 2018
 

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در آخرین خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه سال ۹۶ با اشاره به مطرح شدن اسلام آمریکایی در روزهای اخیر اظهار کرد: شیعه لندنی و سنی آمریکایی آتش‌افروز تفرقه هستند و تنها هدف آنها ایجاد نفرت و تنفر همچنین برانگیختن تعصبات دینی است. 

وی افزود: امروزه وحدت جامعه اسلامی ضرورت دارد و این وحدت جزو سفارش‌های رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا تشیع را با چهره خشن نشان دهد، گفت: حرکاتی مانند قمه‌زنی در مراسم عاشورا به صورت فجیع، راه رفتن روی شیشه از جمله کارهایی است که به وحدت جامعه اسلامی لطمه می‌زند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی موسسات پژوهشی، بنیادهای خیریه، هیات‌های مذهبی، جشن‌ها و همایش‌های مختلف و تاسیس حسینیه در قلب لندن، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله اقدامات ضد وحدت است به طوریکه هفته وحدت را هفته برائت اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به بنیانگذاران تشیع لندنی گفت: دقت کنید و در مقابل جمهوری اسلامی قد علم نکنید و در صدد تضعیف وحدت اسلامی نباشید.

وی با اشاره به موضوعات اخیر منطقه ابراز کرد: اخیراً تغییر وزیر امور خارجه آمریکا در راستای فشار به جمهوری اسلامی ایران بوده به طوریکه هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا به خاطر اینکه در نحوه تقابل با جمهوری اسلامی ایران و موضوع برجام با ترامپ اختلاف نظر داشت، برکنار شد و البته ترامپ فردی همسو با خود را منصوب کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برکناری وزیر امورخارجه آمریکا مورد گمانه‌زنی بود ولی وقوع آن زمانی صورت گرفت که زمان خروج از برجام توسط ترامپ  فرارسیده است، گفت: رئیس جمهور آمریکا مرحله قبل برجام را تایید کرد و در مرحله دیگر اصلاح برجام مطابق با خواسته آمریکا را خواستار شد اما در مقابل پاسخ قاطع از سوی مجموعه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد. 

وی ادامه داد: طول این مدت برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه به جای اصلاح نظر طرف آمریکایی تلاش زیادی انجام دادند تا اصلاحات مورد نظر در خصوص مباحث موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران اعمال شود که باز هم با پاسخ متحد و یک صدای ملت قهرمان و مقامات جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شدند که البته همیشه با این برخورد مواجه خواهند شد.

آل هاشم ابراز کرد: وضعیت استیصال در جبهه مقابل نظام و چندگانگی در کادر هیات آمریکا همگی ناشی از اقتدار و عمق گسترش اندیشه و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد، افزود:  هیچ ترس و واهمه در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت قهرمان در رابطه با خروج از برجام و تهدیدات وجود ندارد، با عنایت الهی این مرحله نیز همانند مراحل سخت گذشته کشور به موفقیت به پایان خواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تبریز تشکیل هیات اندیشه ورز در مجلس خبرگان رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: این هیات موضوعی است که رهبر معظم انقلاب در این رابطه تذکری به خبرگان  رهبری در خصوص تشکیل هیات اندیشه ورزی داده بودند. 

وی ادامه داد: مطالبه رهبر معظم انقلاب از تشکیل هیات اندیشه‌ورزی این بود تا در مسائلی مانند نوع رابطه با غرب، عدالت، دینداری، حفظ و حراست از انگیزه‌های انقلابی ایفای نقش شود و موفقیت، پسرفت و پیشرفت‌ها احصاء شود.

 امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: طبق دستور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مجلس خبرگان رهبری این هیات را تشکیل دادند و امیدواریم این هیات با استفاده از کارشناسان مختلف بتوانند در راه تحقق بخشیدن به نظرات مقام معظم رهبری ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: بعد از تشکیل جلسه هیات اندیشه‌ورزی، اعضای این هیات  به خدمت رهبر فرزانه رسیده و  مسائل مختلفی از جمله اینکه علما، رسانه‌ها، صدا و سیما همه باید در خدمت مردم باشند و برای تبلیغ اسلام کار کنند، مطرح شد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه رهبر فرزانه در این دیدار فرمودند که رسانه‌ها و صدا و سیما در دولت‌های دیگر نیز وجود دارد ولی یکسری تربیون‌ها از جمله نماز جمعه، حضور جوانان در هیات مدهبی مختص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: صدا و سیما و وزارت آمورش عالی و آموزش و پرورش باید دست به دست هم داده و برای ترویج فرهنگ اسلام قدم بردارند و  تریبون‌های نماز جمعه باید برای آگاه‌سازی مردم تلاش کرده و وحدت‌آفرین شوند.

وی متذکر شد: منابری که در اختیار روحانیت و علما هست، باید  به دور از اشرافی‌گری و در ارتباط با مردم باشد و روحانیون باید با عمل خود مردم را به اسلام جذب کنند و این موضوع تنها با حرف کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته بیان کرد: امروز سالگرد شهادت شهید باکری است؛  شهید باکری یک فرد شجاع، دلیر و مردمی بود که باید مسوولان آقا مهدی را الگو برای خود قرار دهند. 

وی با تاکید به لزوم اهمیت راهیان نور در جامعه بیان کرد: امیدواریم نسل جدید جامعه با حضور در این سفر، معنویت بیشتری کسب کرده و بیشتر با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند. 

آل‌هاشم با اشاره به حضور پاکبانان در نماز جمعه گفت: متاسفانه در سال‌جاری دو پاکبان از تبریز حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند.

وی ابراز کرد: شهرداری مصوب کرده تا سال جدید را با نام پاکیزگی آغاز کرده و هدف خود را پاکیزگی شهر قرار دهند و امید است مردم نیز همراهی کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: امیدواریم مسوولان در راستای به ثمر رساندن اهداف انقلاب به حق و حقوق پاکبانان توجه کنند و در سریع‌ترین زمان حق و حقوق آنها را بدهند.

وی با تبریک فرارسیدن عید نوروز و اینکه روز اول عید با شهادت امام هادی(ع) مصادف شده است، گفت: در این سال اتفافات تلخ و شیرین زیادی داشتیم به طوریکه برخی حادثه‌ها از جمله قطار تبریز به مشهد، زلزله کرمانشاه، کشتی نفتی و سقوط هواپیما از وقایع تلخ بود ولی در مقابل شیرینی‌هایی در رابطه به ثمر رسیدن انقلاب نیز وجود داشت.

آل‌هاشم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب گفت: این روزها برای خداست به طوریکه باید خدا را صدا زد و این صدا زدن همراه با اخلاص باشد. 

وی ادامه داد: ماه رجب ماه رحمت است و باید بهترین استفاده را از این ماه کرد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :