کد خبر: ۵۸۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 18 March 2018

چهل و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، به ریاست شکور اکبر نژاد برگزار شد.

شکور اکبر نژاد رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در آغاز این جلسه گفت:در این روزهای پایانی سال یاد شهیدان را گرامی می داریم.سال جدید را تبریک گفته و آرزوی سالی توام با عزت و عظمت را داریم.یاد و خاطره دکتر مصدق را در سالروز ملی شدن صنعت نفت گرامی می داریم.با گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس امید دارم روزی همه جنگ ها به صلح و مسابقه خدمت به انسان ها تبدیل شود.

گزارش مشروح جلسه شورای شهر تبریزرا در زیر بخوانید.

شورای شهر  وارد بررسی ادامه تبصره های لایحه بودجه شهرداری شد.

تبصره ۸۴ لایحه بودجه در ارتباط با ایجاد شورای پژوهشی در مجموعه شهرداری به تصویب شورای شهر رسید.

 تبصره لایحه بودجه در ارتباط با مساعدت مناطق معین برای اجرای پروژه های عمرانی در مناطق محروم تحت بررسی شورای شهر قرار دارد.

غلامحسین مسعودی ریحان:به دلیل آنکه این تبصره در مسیر ایجاد تمرکز قرار دارد, انگیزه شهرداری های مناطق را از بین می برد. لذا لازم است برای اجرای این تبصره به یک مفاهمه با شهرداری های مناطق برسیم.

فریدون بابایی اقدم:این پیشنهاد برای یک کاسه کردن درآمدها و هزینه های شهرداری بسیار مفید است.شهروندان تبریز فارغ از اینکه در کدام یک از مناطق ساکن هستند, حقوقی دارند که شهرداری باید پاسخگوی آن باشد.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز:استفاده از توان مناطق برخوردار در مناطق کم برخوردار یکی از مولفه های توسعه متوازن است.همه کارکنان شهرداری ملزم به تبعیت از سیاست کلی شهرداری هستند.

این تبصره با تاکید بر اجرای پروژه های مسیر گشایی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.


آغاز بررسی تبصره لایحه بودجه در ارتباط با ایجاد ساختمان جدید برای شورای شهر و استفاده از عمارت تاریخی شهرداری به عنوان موزه

شهردار تبریز:شهرداری برای ایجاد ساختمان جدید شورا پیگیر است اما سقف زمانی پایان سال ۹۷ برای این منظور نیاز است.

محمد اشرف نیا پیشنهاد انتقال ساختمان شورای شهر به باغ صبا را ارایه کرد.

تذکر سونیا اندیش نایب رییس شورای شهر:شهرداری منطقه یک , قطعه زمینی با کاربری فضای سبز را بدون تغییر کاربری برای ایجاد ساختمان اداری در نظر گرفته و این پروژه را آغاز کرده است. اینطور نباشد که ما مردم را از تغییر کاربری فضای سبز منع کنیم اما خودمان بر خلاف این اراده کار کنیم.

شورای شهر با در نظر گرفتن سقف زمانی شهریورماه سال آتی با این تبصره موافقت کرد.

بررسی تبصره با موضوع تخصیص ساختمان های موجود شهرداری برای استفاده سازمان های مردم نهاد.

محرم محمدزاده در مخالفت با این تبصره: چه اصراری داریم که شهرداری بار همه سازمانها را به دوش بکشد در حالی که خودمان در بسیاری از موارد گرفتار مانده ایم

فرج قلیزاده:این تبصره به عنوان گام نخست برای حمایت از سازمان های مردم نهاد و استفاده از پتانسیل آنها در حل و فصل مشکلات بویژه مشکلات اجتماعی بسیار ارزشمند و مفید است.

سعید نیکو خصلت :متاسفانه در کشور با پدیده زایش بی رویه سازمانهای مردم نهاد مواجه هستیم و این ناشی از فرهنگ انشقاق در بافت اجتماعی کشور ماست. ممکن است این حمایت بعدا انگشت اتهام را به سمت  شهرداری و شورای شهر بازگرداند.

این تبصره با قید ضرورت تدوین آیین نامه اجرایی و تصویب آن در شورای شهر تصویب شد.

تبصره لایحه بودجه در ارتباط با لزوم آموزش مداوم برای مدیران شهرداری به تصویب شورای شهر رسید.


پیشنهاد عبدالله تقی پور :شهرداری برای ایجاد خدمات درمانی الکترونیک در راستای حذف سفرهای غیر ضرور درون شهری و حذف مراجعات مکرر به پزشکان, با دانشگاه علوم پزشکی تبریز تفاهم نامه همکاری امضا کند.

با توجه به مخاطرات طبیعی در تبریز و توسعه ناموزون در گذشته, سه درصد از درآمد شهرداری از محل صدور پروانه و فروش تراکم برای تهیه ابزار و تجهیزات ایمنی و خدمات شهری تخصیص یابد.

این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

پیشنهاد دوم تقی پور نیز با موافقت شورای شهر مواجه شد.

شهرداری تبریز ملزم به تدوین لایحه جامع برای ساماندهی حمل و نقل عمومی شد

 

آغاز بحث در موضوع توقف یا ادامه ارایه کارت منزلت توسط شهرداری.

بررسی تبصره ۲۱ لایحه بودجه در ارتباط با تفویض اختیارات مالی به شهرداری.

پس از ایراد نظرات موافق و مخالف و کارشناسان حقوقی, تبصره ۲۱ لایحه بودجه با موافقت اعضای شورای شهر همراه شد.

فرج قلیزاده پیشنهاد داد:تکلیف شهرداری به تخصیص بخشی از تبلیغات محیطی به فرهنگ مطالعه و ایجاد ایستگاه های مطالعه در اماکن عمومی

ایجاد فرهنگسراهای مشارکتی برای گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری

تکلیف شهرداری برای تدوین لایحه در جهت حمایت از رسانه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری در ظرف زمانی دو ماه

پیشنهادات قلیزاده مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

پیشنهاد چهارم قلیزاده:تکلیف شهرداری به ساماندهی مدیریت رسانه ای داخل مجموعه, با اولویت آموزش شهروندی ضمن ایجاد شورای سیاست گذاری و تدوین کلیات این سیاست ها جهت طرح در شورا ظرف زمان سه ماه

این پیشنهاد نیز مورد تایید اعضای شورای شهر قرار گرفت.

 شهرداری تبریز در قالب پیشنهاد پنجم فرج قلیزاده مکلف شد تا همه قراردادهای خود را در همه قالب ها به محض انعقاد در جهت اطلاع عموم منتشر سازد.

پیشنهاد محمدباقر بهشتی  واگذاری قرایتخانه های شهرداری به اداره کل کتابخانه های عمومی در جهت تجهیز و بهینه سازی

فریدون بابایی اقدم:واگذاری قرایتخانه ها به اداره کل کتابخانه های عمومی نباید متضمن اخراج بیش از ۵۰۰ مربی همکار شهرداری باشد که هم اکنون در این قرایتخانه ها در حال فعالیت هستند.

کریم صادق زاده:اساسا هر تصمیمی که در شورای شهر گرفته می شود نباید موجب فشار برنیروی انسانی به عنوان گرانبها ترین سرمایه شهرداری باشد.با توجه به تجمع مربیان شهرداری که عموما از قشر بانوان هستند, انتظار داریم همه همکاران به خواسته های این قشر همکاری کنند.

محرم محمدزاده:مساعدت به سریال های نیمه کاره در ارتباط با تبریز در قالب بودجه درج شود.برنامه های مشارکتی شهرداری با تلویزیون در جهت انعکاس مشکلات مردم سیاست ریزی شود.

فرج قلیزاده:شهرداری نیروهایی دارد که آنها را در قالب پاکبان جذب کرده و در ادامه آنها را به عنوان مامور در اختیار  وزارت امور خارجه قرار داده است!در مجموعه شهرداری نیروهایی داریم که از ما حقوق دریافت می کنند اما در ترکیه با مساعده های میلیونی در حال تحصیل هستند!گر شهردار این موضوع را انکار کند اسامی همه این افراد را منتشر می کنم.

موسایی قایم مقام شهردار:آنچه دکتر قلیزاده اعلام کردند صحت دارد اما ارتباطی با دوره فعلی ندارد؛ ادامه همکاری با همه این نیروها در دوره جدید منوط به بازگشت به شهرداری و فعالیت در همان عنوان شغلی مورد قرارداد مشروط شده است.در صورت عدم بازگشت این افراد به شهرداری با آنها قطع همکاری می شود.همه پرداختهای غیر قانونی به این نیروها در این دوره شهرداری متوقف شده است.

 

مسعودی ریحان:به شهرداری تذکر می دهم که چرا درباره اصلاح رویه های نادرست قبلی اطلاع رسانی نمی کند؟

تبصره بودجه در ارتباط باحق مسوولیت مدیران شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

این تبصره با موافقت اعضای شورای شهر همراه شد.

نشست شورای شهر برای ادامه بررسی لایحه بودجه تا ساعت ۱۲ تمدید شد.با خروج شکور اکبرنژاد, سونیا اندیش نایب رییس شورای شهر اداره جلسه را به عهده گرفت.

تبصره ۷۴ لایحه بودجه با تاکید بر اولویت اجرای امانی پروژه های عمرانی توسط سازمان عمران به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

تبصره ۷۶ لایحه بودجه با تاکید بر ایجاد سیستم سخنگو در اتوبوس های واحد, رنگ آمیزی هماهنگ اتوبوس ها و بهسازی و ایمن سازی ایستگاه ها تصویب شد.

تبصره ۷۶ لایحه بودجه در ارتباط با توسعه قطار شهری با توجه به وجود قانون بالادست, حذف گردید.
شورای شهر با رای به حذف تبصره بودجه در ارتباط با برخی اختیارات معاملاتی شهرداری, خواستار ارایه این تبصره در قالب لایحه جداگانه گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار