رئیس‌جمهور گفت: در سال ۹۶ رکورد در راه آهن داشتیم و ۱۱۶ کیلومتر راه آهن جدید افتتاح شد.
کد خبر: ۵۸۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 18 March 2018

حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 96، 6 فاز پارس جنوبی را افتتاح کردیم، گفت: این منطقه، منطقه‌ای گازی بین ما و همسایه ما هست و در سال 96 توانستیم به مقدار برداشت همسایه خود برسیم.

 

حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 96، 6 فاز پارس جنوبی را افتتاح کردیم، گفت: این منطقه، منطقه‌ای گازی بین ما و همسایه ما هست و در سال 96 توانستیم به مقدار برداشت همسایه خود برسیم.وی افزود: تولید گاز در 4 سال گذشته در پارس جنوبی به 555 میلیون متر رسید و دو برابر شد. در پتروشیمی ما 5 فاز را افتتاح کردیم و در سال 97 پنج فاز دیگر را افتتاح می‌کنیم و این روند به سمت رونق اقتصادی پیش می‌رود.


رئیس جمهور با بیان اینکه اگرچه صادرات ما نسبت به سال گذشته رشد داشته اما واردات ما بیشتر شده است، گفت: در پتروشیمی یک میلیارد کمتر صادر کردیم که به تولیدات پایین دستی اختصاص یافت. همچنین در صادرات سنگ از خام فروشی جلوگیری کردیم که این آمار نشان می‌دهد هرچند صادرات کاهش یافته اما مثبت است. همچنین در تولید خودرو از یک میلیون و 300 هزار به یک میلیون و 650 هزار خودرو رسیدیم که این افزایش تولید به واردات قطعات منجر می‌شود لذا این واردات ناراحت کننده نیست چرا که به تولید منجر شده است.
روحانی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل شرایط بهتری را داشتیم و راه آهن استان همدان را افتتاح کردیم، اظهار داشت: در روزهای آخر سال نیز امیدوارم راه آهن کرمانشاه افتتاح شود. در سال آینده در سه استان ارومیه، رشت و تبریز افتتاح و طرح‌های مهمی داریم.
وی افزود: در فروردین ماه به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنم و برای سرمایه گذاری در زمینه راه آهن رشت به آستارا اقدام می‌کنیم. در سال 96 رکورد در راه آهن داشتیم و 116 کیلومتر راه آهن جدید افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار